Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@19:14:17 GMT

حذف رانت با اصلاح نظام مالیاتی

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۶۸۷۸۱

حذف رانت با اصلاح نظام مالیاتی

گروه اطلاع رسانی بنابه رسالت خبری ایرنا، به عنوان خبرگزاری رسمی نظام، دولت و مردم، به منظور ایجاد پل ارتباطی در مسیر گسترش آگاهی سازی، با مروری بر برجسته ترین گزارش های پایگاه های خبری داخلی منتشر شده در طول شبانه روز گذشته، گزیده ای از این گزارش ها را انتخاب و با عنوان «برجسته های تارنماها» منعکس کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چه کسانی مالیات کافی پرداخت نمی‌کنند؟

وبگاه خبری خبرآنلاین در گفت وگو با حسین راغفر استاد دانشگاه الزهرا، آورده است: این کارشناس ارشد اقتصادی گفت:  وقتی رانت‌های بزرگی در اقتصاد ایران وجود دارد، اصلاح نظام مالیاتی ضرورت می‌یابد. اصلاح نظام مالیاتی یکی از مهمترین اقداماتی است که می‌تواند به مانعی برابر رانت جویی در اقتصاد تبدیل شود، به عبارت دیگر تنها راه غلبه بر رانت جویان و دلالان بی تردید ابزار کارآمد مالیات است.  بررسی‌ها نشان می‌دهد جمع کوچکی از رانت‌های بزرگی که در اقتصاد ایران وجود دارد، بهره‌مند می‌شوند این در حالی است که وقتی از نظام مالیاتی صحبت می‌کنیم برخی تصور می‌کنند منظور اخذ مالیات از تولید کننده و نیروی کار است.

وی در توضیح این مطلب ادامه داد: برای از بین بردن شکاف طبقاتی و رانت جویی و دلالی در عرصه اقتصاد لازم است ابزارهای مالیاتی کارامد شود، به عبارت دیگر در حال حاضر بخش مهمی از فشار مالیاتی بر عهده تولیدکنندگان و نیروی کار است در حالی که باید مصرف‌کنندگان کالاهای لوکس و دلالانی که بی‌زحمت به ثروت می‌رسند مهمترین هدف مالیات گیرندگان باشند.

وی در توضیح این مطلب ادامه داد: برآوردها حاکی از آن است که در سال گذشته که کشور شدیدا زیر فشار ارزی قرار داشت ۲۰ شرکت خصولتی ایرانی سود خالصی معادل ۷۶ هزار میلیارد تومان را داشته‌اند. و این سودها بدون رانت انرژی ارزان و رایگان عملی نبوده است. به بیان دیگر ۲۰ شرکت خصولتی با بهره مندی از رانت نهادها و منابع ارزان و با افزایش همزمان قیمت ارز ۷۶ هزار میلیارد تومان سود گرفته‌اند ولی مالیات کافی را نمی‌پردازند. در حالی اصلاح ساختار بودجه و دیگر اصلاحات اقتصادی مورد تاکید قرار می‌گیرد که اصلاح نظام مالیاتی راه حل بحران کسری بودجه چرا که گروه‌های منتفع از هرج و مرج اقتصادی، سودهای عظیم کسب می‌کنند و بازارهای اقتصادی را به هم می‌ریزند. وی با تاکید بر اینکه فشار مالیاتی اتفاقا بر بدنه مولد جامعه است، گفت: برندگان نیز مهمترین مانع برابر اصلاح این وضعیت هستند.

بر سر FATF کشمکش سیاسی بوجود آمده؛ جناح اصول‌گرا نگاهی تهدیدمحور دارد؛ گفت وگویی فنی میان دو جناح بر سر لوایح چهارگانه وجود ندارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب در گفت وگو با رحمان قهرمان‌پور کارشناس بین‌الملل، عنوان کرده است: رحمان قهرمان‌پور کارشناس مسایل بین‌الملل، پیرامون اصرار دولت بر پیوستن به گروه اقدام مالی یا FATF و معرفی آن به عنوان یک ضرورت ملی، بر این باور است که مساله از دو زاویه قابل بررسی است. یکی اینکه FATF روندی است پس از حادثه ۱۱ سپتامبر در آمریکا تقویت شده است. بنابراین، باید توجه داشت که نظام بین‌الملل در چه مسیر حرکت می‌کند. با توجه به تاریخچه FATF توجه به این موضوع ضروری است که آمریکا بعد از ۲۰۰۱ مساله مبارزه با تروریسم را مطرح می‌کند و متعاقب آن این نهاد را به مقابله با ترروریسم ربط می‌دهد. هر چند کنوانسیون‌های پالرمو و CFT قبل از ۱۱ سپتامبر در سازمان ملل به تصویب نهایی رسیده بودند اما زمانی به سوابق آن مراجعه می‌شود شاهد هستیم که بعد از این حادثه است که تعداد زیادی از کشورهای به این کنوانسیون‌ها می‌پیوندند و عملا قدرت اجرایی پیدا می‌کند. واقعیت این است که فشار آمریکا را در تایید و پیوستن چهار کنواسیون ضامن FATF را بعد از این زمان شاهد هستیم.

وی افزود: «در ابتدا باید بدانید که FATF یک کنوانیسون نیست و متاسفانه در کشور ما یک نگاه صرف حقوقی به مساله می‌شود. FATF سازمانی حقوقی نیست و دبیرخانه‌ آن نیز به هیچ‌عنوان رویکرد حقوقی ندارد. اشتباهی که بسیاری مرتکب می‌شوند این است که بسیاری فکر می‌کنند که FATF یک نهاد حقوقی است. »

وی در ادامه تاکید کرد:  «در مجموع توجه به این موضوع ضروری است که با چه زاویه‌ای به موضوع نگریسته شود، ضرورت پیوستن به FATF را تعیین می‌کند. دولت شرایط کنونی را به عنوان یک ضرورت معرفی می‌کند و می‌گوید که امکان قفل شدن بانک‌های ایران وجود دارد. اینکه دیگر بازیگران نیز چنین ضرورتی را احساس می‌کنند یا خیر، هنوز مشخص نیست و تا کنون صدایی از دیگر نهادها شنیده نشده است. هر چند تعدادی از افراد به صورت شخصی اظهارنظر شخصی داشته‌اند اما نظام بانکی، اتاق بازرگانی، کانون وکلا و بسیاری دیگر از نهادها اظهار نظر رسمی نکرده‌اند.»

عباس آخوندی: اگر توافق دولت و رهبری نبود، برجام امضا نمی‌شد

وب سایت خبری عصر ایران در گفت‌وگو با عباس آخوندی استاد دانشگاه، ‌آورده است: عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی سابق در دولت روحانی است. روحانی بعد از پیروزی در سال ۹۶، بازهم آخوندی را به عنوان وزیر به مجلس معرفی کرد اما بعد از گذشت یک سال از سمت خود استفعا داد و راهی دانشگاه شد و به عنوان استاد دانشگاه به عصر ایران آمد تا در مورد شرایط اجتماعی کشور با هم گفت‌وگو کنیم. در ادامه قسمتی از این گفت‌وگو را بخوانید:

*آقای آخوندی، به یاد دارم در آستانه  انتخابات مجلس دهم، همه امید داشتند مجلس در اختیار جناح اعتدال اصلاح طلب قرار بگیرد، یعنی رقبای جناب آقای روحانی شکست را پذیرفته بودند، ولی الان که انتخابات یازدهم در پیش است، به نظر می‌رسد بازی فرق کرده و جریان رقیب امیدوار است که برنده انتخابات باشد، یعنی یک طوری دارند به صحنه می‌آیند که ما برنده‌ایم. چرا این اتفاق افتاد؟ این تغییر نگاه از کجا می‌آید؟

- قطعا عملکرد دولت دوازدهم نقش تعیین‌کننده‌ای در انتخابات مجلس یازدهم و صحنه‌ سیاسی ایران داشته و خواهد داشت. هر چند با تصویری  که ارائه می‌کنید چندان موافق نیستم، به گمان من شرایط موجود معلول چند اتفاق عمده‌است؛ یکی آن‌که اصلاح‌طلبان بعد از دولت یازدهم در جریان انتخابات ریاست جمهوری دوره‌ دوازدهم تحلیل و ارزیابی درستی از نحوه‌ پیشرفت امور، کارکرد دولت، کارآمدی دولت و صورت‌بندی مسایل سیاسی نداشتند.

برجام هنوز هم یکی از بهترین اسناد سیاسی است که در تاریخ ایران و مخصوصا بعد از انقلاب، تدوین شده است.

کارشکنی برخی دوستان نتیجه ای جز شکست اصولگرایان نخواهد داشت؛ مؤتلفه بنایی برای حضور مستقل در انتخابات مجلس ندارد

پایگاه خبری تابناک در گفت‌وگو با حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی، می نویسد: اصولگرایان سازوکار انتخاباتی خود را برای انتخابات مجلس یازدهم قطعی کرده اند و قرار است، به نام «شورای ائتلاف» به ریاست «غلامعلی حدادعادل» رئیس مجلس هفتم و تحت نظارت «جامعه روحانیت مبارز» فعالیت های انتخاباتی شان را نظیر چگونگی انجام اقدامات، برنامه ها، انتخاب چهره های شایسته و بستن لیست های نهایی جهت شرکت در انتخابات پیش ببرند. پس از اعلام فعالیت رسمی شورای ائتلاف اصولگرایان عنوان شد که اکثریت احزاب و گروه های این جریان نظیر جریان قالیباف، سنتی ها، جبهه پایداری و سایر گروه هایی که با آرم و مارک اصولگرایی هم فعالیت زیر نظر این شورا برای رسیدن به ائتلاف نهایی اصولگرایان به منظور حضور هرچه بهتر در انتخابات مجلس در اسفند ماه را پذیرفته اند.

این عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه گفت: ما در مقطع فعلی و با توجه به تصمیماتی که در جلسات حزب و البته شورای هماهنگی اصولگرایان گرفته شده، هیچ بنایی برای ورود مستقل به انتخابات مجلس نداریم. وضعیت این روزهای جریانات سیاسی به خصوص دوستان ما در مجموعه اصولگرایی اقتضا می‌کند تا اصولگرایان در قالب یک لیست مشترک در انتخابات مجلس به ویژه در تهران و سایر کلانشهرها وارد عمل شوند.

ترقی خاطرنشان کرد: کارشکنی و ساختارشکنی برخی از دوستان در مجموعه اصولگرایی در نرسیدن به وحدت در اصولگرایان نه تنها موجبات شکست ما در انتخابات را فراهم می‌کند بلکه سبب کاهش اعتماد مردم به مجموعه اصولگرایی می‌شود.

پنج بار وعده راه اندازی بازاری که قرار بود نرخ دلار را به وقت تهران تعیین کند؛  کلید بازار متشکل در دست کیست؟

پایگاه خبری تحلیلی تابناک در گفت‌وگو با سه کارشناس اقتصادی مطرح کرد: حدود یک سالی است، موضوع راه اندازی بازار متشکل ارزی مطرح شده است. روز گذشته، مدیرعامل این بازار، در واکنش به برخی ادعاها، مبنی بر کنار گذاشتن طرح راه‌اندازی بازار متشکل ارز گفت: راه‌اندازی این بازار همچنان در دستورکار دولت و بانک مرکزی است، اما زمان راه‌اندازی این بازار به تصمیم سیاستگذار بستگی دارد. عید قربان آخرین باری بود که مسئولین وعده راه اندازی بازار متشکل ارزی را دادند و عملی نشد.

مزایای راه اندازی این بازار چیست؟
عباس آرگون، عضو کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک اقتصادی گفت: بازار متشکل ارزی بازاری است که می‌تواند منجر به ساماندهی بازار ارز شود. همچنین راه اندازی این بازار می‌تواند از طریق حذف نرخ‌های ارزی که در کوچه و خیابان‌ها تعیین می‌شود، به افزایش شفافیت در بازار ارز کمک کند. وی افزود: مکانیسم تعیین قیمت ارز در بازار متشکل ارزی بر اساس عرضه و تقاضاست. در واقع با راه اندازی این بازار، قیمت در معاملات توافقی شکل خواهد گرفت و نرخی که از این بازار بیرون خواهد آمد، معتبرتر از سایر نرخ‌هاست و می‌تواند جایگزین نرخ‌های فعلی شود. وی افزود: این بازار می‌تواند زمینه‌های لازم جهت کاهش تعداد نرخ‌های ارزی را که در کشور وجود دارد، فراهم کند. همچنین این بازار می‌تواند شوک‌های ارزی را کاهش دهد.

محمد لاهوتی، رئیس کنفدراسیون صادرات ایران در تشریح بازار متشکل ارزی به خبرنگار تابناک اقتصادی گفت: بازار متشکل ارزی، یک بازار ارز خرد و اسکناس است. این بازار می‌تواند به عنوان ابزاری برای ساماندهی تقاضاهای خرد از جمله ارز مسافرتی، دانشجویی و ... استفاده شود.
 

دو دلیل اصلی کوچک شدن سفره‌ها

وب سایت خبری تحلیلی فرارو در گفت وگو با وحید محمودی پژوهشگر حوزه فقر، آورده است: بر اساس گزارش مرکز آمار سفره اقشار کم درآمد در سال جاری نسبت به پارسال کوچک‌تر شده، این درحالی است که به گفته کارشناسان افزایش تورم ومنفی شدن نرخ رشد اقتصادی دو دلیل اصلی این امر قلمداد می‌شود.

بررسی داده‌های بودجه خانوار مرکز آمار نشان می‌دهد سفره محدود خانوارهای دهک اول (کم‌برخوردار) در سال گذشته، کوچک‌تر از قبل شده است. مثلا یک پنجم از میزان مصرف گوشت دام دهک اول، در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ حذف شده است تا میزان مصرف آنها، به کمتر از ۴۰۰ گرم در ماه برسد. حذف مصرف در اغلب کالاهای اساسی خوراکی رویت می‌شود. علاوه بر اینها، خانوارهای دهک اول در سال ۹۷، اقدام به فروش حدودا ۶۵۰ هزار تومان از لوازم زینتی و شخصی خود برای پوشش هزینه‌ها کرده‌اند.

زیرپوست فاز جدید اقدامات آمریکا علیه ایران

پایگاه خبری فرارو در گفت و گو با حسن بهشتی‌پور کارشناس مسائل بین الملل، مطرح کرد: آمریکا به واسطه سلطه‌ای که بر منابع مالی دنیا دارد، عملا هر کشوری که با ایران ارتباط دارد را مورد تحریم‌های آمریکا قرار می‌دهد. متاسفانه محدودیت‌های جدید از طرف این کشورها هم بدون شک تاثیر تعیین کننده‌ای روی اقتصاد ما دارد. این روندی است که ما باید تلاش کنیم از راه دور زدن تحریم و برقراری ارتباطات ویژه، مشکل را برطرف کنیم.

حسن بهشتی‌پور، کارشناس مسائل بین الملل در این مورد به فرارو گفت: «خودشان هم می‌دانند وقتی مشکل از نظر بانکی وجود دارد نمی‌توان پولی انتقال داد بنابر این حتی مواد غذایی و دارویی هم تحت تحریم قرار می‌گیرد. هر چند آن‌ها می‌گویند چنین نیست، ولی در واقع هست، چون کشورها در ارتباط با ایران نمی‌توانند حساب بانکی باز کنند.»

علاوه بر این مقامات ایرانی و برخی کارشناسان می‌گویند این سازوکار عملا فشار را بر ایران افزایش می‌دهد. اقدام کره جنوبی برای توقف صدور کالاهای بشردوستانه را می‌توان در این راستا ارزیابی کرد. به گفته ظریف «مقررات جدید ایالات متحده، تروریسم اقتصادی علیه مردم عادی ایران را تشدید می‌کند؛ و «وزارت خزانه‌داری آمریکا، نه فقط غذا، بلکه واردات دارو توسط ما را هدف قرار داده است.»
 

ستاره اسکندری: تلاش کردم به ارزش‌ها، باورها و اعتقادهایم وفادار بمانم

وبگاه خبری خبرآنلاین در گفت‌وگو با ستاره اسکندری، بازیگر سینما و تلویزیون آورده است: این بازیگر سریال «گیله‌وا» که این شب‌ها از شبکه سه سیما در حال پخش است معتقد است این روزها فضای مجازی بر فضای واقعی تسلط پیدا کرده است. ستاره اسکندری بازیگری است با سابقه تئاتری و در همه این سال‌ها که بارها مقابل دوربین سینما و تلویزیون رفته، پیوندش با تئاتر را کمرنگ نکرده است. او که پارسال تهیه‌کننده نمایش «خانه برناردا آلبا» به کارگردانی علی رفیعی بود، با افتتاح موزه خیمه شب بازی، به حیطه‌ای تازه ورود کرده است. اسکندری با بازی در مجموعه «گیله‌وا» بعد از سال‌ها به تلویزیون بازگشته و از این تجربه راضی است.


وضعیت سینما، تئاتر و تلویزیون در این سال‌ها برای بعضی از بازیگرها که خاستگاه فرهنگی دارند دشوار شده. به این موضوع اعتقاد دارید؟
بسیاری از چیزها در جامعه ما تغییرهای ناخوشایند داشته، می‌شود گفت تئاتر هم متاثر از این رویدادها بوده. شاخص‌ترین پیامد این اتفاق‌ها جابه‌جایی ارزش‌ها، به معنای استیلای اقتصاد بر اندیشه و تسلط دنیای مجازی بر دنیای واقعی است و برآیند همه این‌ها و خروجی آن روزمرگی و ابتذال است.


تیم ملی والیبال با سرمربی جدید در انتخابی المپیک؟

به گزارش وب سایت خبری پارسینه؛ والیبال ایران بعد از مسابقات جهانی روزهای عجیبی را تجربه می کند و تقریبا هیچکس نمی‌داند سرنوشت این تیم با بازیکنان قدیمی و جوان همراه با سرمربی مونتنگرویی چه می شود. بعد از نتایج تقریبا قابل قبول در لیگ ملت ها این تصور ایجاد شد که تیم ملی والیبال در مسابقات جهانی هم با همان کیفیت سابق بازی خواهد کرد اما شکست پشت پشت شکست باعث شد تا تردیدها درخصوص این تیم پیش از آغاز مسابقات انتخابی المپیک بیشتر از قبل شود.


از امروز تنها دو ماه تا آغاز مسابقات ورودی به المپیک باقی مانده و تنها تیم قهرمان در بین تیم های آسیایی می تواند جواز صعود به المپیک ۲۰۲۰ را بدست بیاورد، شایعاتی در روزهای اخیر درباره احتمال قطع همکاری فدراسیون با ایگور کولاکوویچ شنیده می شود! سرمربی مونته‌نگرویی که تا پایان المپیک ۲۰۲۰ با فدراسیون والیبال قرارداد دارد، بعد از جام جهانی ژاپن برای ساعاتی به تهران بازگشت و بعد از جلسه با فتاحی، سرپرست جدید فدراسیون والیبال به مرخصی رفت. زمان بازگشت کولاکوویچ به ایران هم مشخص شده و گویا طبق این برنامه‌ریزی ۱۰ آذرماه قرار است سرمربی تیم ملی وارد تهران شود، اما با این حال سرپرست فدراسیون هم می‌گوید هر احتمالی وجود دارد!


علی فتاحی، سرپرست فدراسیون والیبال که در دوران سرپرستی داوری هم به عنوان دبیر با فدراسیون همکاری می‌کرد، درباره شایعات مطرح پیرامون احتمال اخراج کولاکوویچ به "ورزش‌سه" گفت: «ما به دنبال حفظ منافع فدراسیون والیبال و ارتقای سطح تیم ملی هستیم چون در سال قبل از المپیک قرار داریم و مهمترین هدف ما کسب سهمیه المپیک و در نهایت موفقیت در این رقابت‌هاست. در حال برنامه ریزی هستیم و در ابتدا گزارشی از کولاکوویچ خواستیم که به ما اعلام کند چه اتفاقی برای تیم ملی در جام جهانی ژاپن رخ داد. وی افزود: فعلا در صحبت‌هایی که داشتیم، بحثی از قطع همکاری نبوده، بلکه خواستیم شرایط را برای تیم ملی تسهیل کنیم. در مذاکره‌ای که داشتیم، ما یکسری خواسته داشتیم و کولاکوویچ نیز یکسری خواسته داشت. من هر امکانی را متحمل می‌دانم. ما در ۱۰ روز آینده تکلیف برنامه‌های تیم ملی را مشخص می‌کنیم. فعلا ابتدای مسابقات لیگ هستیم و کمی تمرکزمان روی برگزاری منظم و قانومند لیگ بود. این یکی، ۲ روز هم بگذرد و هفته دوم را هم برگزار کنیم، تمرکزمان را روی تیم ملی می گذاریم. کولاکوویچ طبق برنامه ریزی ما قرار است اول دسامبر به ایران بیاید.»

البته سرپرست به این سوال پاسخ نداد که در صورت قطع همکاری با سرمربی فعلی در فاصله دوماه تا شروع مسابقات انتخابی المپیک آیا مربی موجود هست که بتواند این تیم را بدون هیچ شناختی به المپیک برساند؟

پرسپولیسی‌ها هم تیم استراماچونی را تحسین کردند

پایگاه خبری مشرق در گفت و گو با پرویز مظلومی سرمربی اسبق استقلال، مطرح کرد: استقلال در چارچوب هفته نهم لیگ برتر و در شرایطی که دو روز پیش از اعزام به تبریز تمرینش تعطیل شده بود نتیجه غیر منتظره ای کسب کرد تا حتی خوشبین ترین طرفدارانش را هم سورپرایز کند. برد ۲-۴ استقلال این تیم را با ۱۶ گل زده در صدر برترین خط حمله لیگ جای داد و البته این تیم را با ۱۲ امتیاز در جایگاه هفتمی قبلی اش در جدول تثبیت کرد.

پرویز مظلومی در این گفت و گو درباره برد مهم استقلال در تبریز، توانایی های دیاباته، مهدی قائدی، سیستم استقلال و البته ایراد تاکتیکی تراکتور حرف زد. او رفتار حرفه ای استراماچونی در مواجهه با حواشی پیش از بازی را هم ستود و بخش مهمی از این برد را به توانایی های او مربوط دانست.

* شما هم از فوتبال تراکتور – استقلال لذت بردید؟

- البته! باید به هر دو تیم بابت ارائه این بازی زیبا تبریک گفت. یک فوتبال جوانمردانه که البته هواداران تراکتور هم در هر چه زیباتر شدن این بازی کمک کردند. روز گذشته وقتی از خانه بیرون آمدم دوستان پرسپولیسی ام هم از بازی زیبای تبریز و فوتبال خوب استقلال تعریف می کردند.

هیچ ناامنی در مرزهای ایران و عراق گزارش نشده است؛  مرزها در امنیت کامل هستند

پایگاه اطلاع رسانی شفقنا در گفت‌وگو با سردار حسین ذوالفقاری،  آورده است: معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور گفت: در شرایط فعلی هیچ نا امنی در مرزها نداریم و تاکنون هیچ مورد امنیتی در هیچ یک از مرزها گزارش نشده است.  برخی گمانه زنی هایی دارند مبنی بر اینکه با توجه به حوادث اخیر که در عراق شاهد هستیم و مردم عراق به تظاهرات اعتراض آمیز روی آوردند، مرزهای ایران و عراق در امنیت نباشد که اعلام می کنم در مزرها هیچ گونه مشکلی وجود ندارد. در شرایط فعلی هیچ نا امنی در مرزها نداریم و تاکنون هیچ مورد امنیتی در هیچ یک از مرزها گزارش نشده است.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور همچنین به تأمین صد در صدی امنیت زوار در مراسم اربعین حسینی اشاره و خاطرنشان کرد: در خلال تردد زائرین به عراق، برخی از سازمان ها در کشور اعلام کردند که مردم به عراق سفر نکنند که ما بلافاصله موضع گیری و اعلام کردیم امنیت به طور کامل برقرار است و شاهد بودیم که هیچ مشکل امنیتی برای زائرین پیش نیامد.

ذوالفقاری در پاسخ به اینکه چند درصد از مردم به دلیل نگرانی از شرایط امنیتی عراق از حضور در مراسم اربعین منصرف شدند؟ گفت: من پیش بینی کردم که در مراسم اربعین سه میلیون و پانصد هزار نفر شرکت کنند که همین تعداد در مراسم حضور داشتند. ما ضمن اینکه موافق حضور مردم در مراسم اربعین بودیم، مراقب امنیت و آرامش آنان نیز بودیم لذا به هیچ عنوان نمی توان گفت که درصدی از مردم به دلیل نگرانی از مسایل امنیتی از حضور در مراسم اربعین حسینی پشیمان شدند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توسعه اقتصادی فرار مالیاتی وصول مالیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۶۸۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نعیمه نظام‌دوست؛ دوست دارم با مهران مدیری ازدواج کنم (فیلم)

          منبع : فرارو   ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: توصیف جالب سوگل طهماسبی از مردم اهواز (فیلم) واکنش دوستان بازیگر زن سریال نون خ به چهره و ظاهرش (فیلم) مجید و آقا معلم قصه‌های مجید پس از ۳۴ سال (فیلم)

دیگر خبرها

  • رئیس اتحادیه طلای تهران: اعتصاب طلافروش ها در واکنش به مقررات مالیاتی دولت/ بازار طلا در تهران نیمه تعطیل است
  • لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم سازوکار مشارکت مردم در بخش مولد را تسهیل خواهد کرد
  • جنجال نظرات مهدی نصیری درباره شاهزاده پهلوی و اپوزیسیون!
  • قالیباف: این مجلس به دوران تاریک رانت‌های صنفی پایان داد
  • اقدامی غیرقانونی علیه کسب‌وکارهای آنلاین ایرانی/ پای رانت به فضای مجازی کشیده شد!
  • نعیمه نظام‌دوست؛ دوست دارم با مهران مدیری ازدواج کنم (فیلم)
  • مهلت ۲ روزه برای اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲
  • کالا‌های وارداتی که دلارشان ارزان ماند؛ اما تورمشان قد کشید/ رانت ارزی به سود مردم یا وارداتچی ها؟
  • واکنش همتی به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران/ دنبال اصلاح شیوه حکمرانی باشید
  • مهم‌ترین چالش‌ها در بازار اوراق رهنی مسکن