Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: رسانه‌ها باید در خصوص امر فرهنگ‌سازی وقف به این مجموعه یاری دهند چراکه رسانه به‌عنوان بازوی قدرتمندی در این امر بسیار مؤثر هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ حجت‌الاسلام عبدالله واحدی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در نشست تخصصی وقف و رسانه با اشاره به اینکه امروز بزرگ‌ترین کشورها از فرهنگ وقف ولی با عناوین دیگر به نحو مطلوبی استفاده می کنند گفت: فرهنگ وقف یکی از مهمترین نیازهای یک کشور است که در انقلاب اسلامی توجه خاصی به این فرهنگ غنی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متأسفانه قبل از انقلاب آسیب ها و ضربه های زیادی بر پیکره فرهنگ وقف زده شد که با تشکیل انقلاب اسلامی و فرمان امام خمینی(ره) سعی شده این فرهنگ غنی دوباره در کشور احیاء شود.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی اظهار داشت: در دروان مدیریت چهل ساله انقلاب اسلامی خوشبختانه تحولات بسیار زیادی در حوزه وقف انجام شده و توانسته ایم این فرهنگ غنی را به نحو مطلوبی در کشور تقویت کنیم ولی این کارها هنوز کافی نیست و لذا باید با قوت بیشتری ادامه پیدا کنند.

وی با تأکید بر اینکه فرهنگ وقف همان معامله با اهل بیت(ع) است گفت: امروز جامعه به برکت وجود نظام اسلامی آماده وقف است و لذا باید در این خصوص فرهنگ سازی مناسبی صورت گیرد که این از وظایف مهم رسانه هااست و باید به آن توجه شود.

واحدی با اشاره به برنامه های در دستور کار سازمان اوقاف استان مرکزی بیان داشت: افزایش بهره وری موقوفات،ایجاد اشتغال و افزایش رونق اقتصادی در جامعه که از وظایف مهم اوقاف به شمار می روند امروز در دستور کار قرار گرفته و برنامه های عملیاتی در این خصوص انجام می شوند.

وی بررسی و شناسایی مشکلات در حوزه وقف در سایر نقاط استان مرکزی به خصوص شهرستان ها را از مهمترین وظایف اوقاف دانست و گفت: اقداماتی برای مشخص شدن تکلیف بازار اراک و مواردی این چنینی در دستور کار قرار گرفته که امیدواریم تا پایان سال بتوانیم به نتیجه مطلوبی برسیم.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی شفاف سازی در امور وقف را از دیگر وظایف مهم اوقاف دانست و گفت: رسانه ها باید در خصوص امر شفاف سازی به این مجموعه یاری دهند چراکه رسانه به عنوان بازوی قدرتمند شفاف سازی در این امر بسیار موثر باشد.

وی با اشاره به پیشنهاد تشکیل هیئت های اندیشه ورز توسط خبرنگار دیار آفتاب بیان داشت: تشکیل هیئت های اندیشه ورز در حوزه های مختلف در دستور کار قرار گرفته که به زودی این هیئت ها برگزار می شوند و امروز تشکیل این هیئت ها یک ضرورت است و این از تأکیدات مهم مقام معظم رهبری است که باید به آن عمل کرد.

واحدی خاطر نشان کرد: توجه به سواد رسانه ای امروز در کشور باید مورد توجه همه باشد چراکه دشمن به شدت در فضای مجازی به دنبال شبهه انگیزی است و لذا تنها با افزایش سواد رسانه ای می توان توطئه های دشمن را خنثی کرد.

در پایان از رسانه های برتر در حوزه وقف تجلیل به عمل آمد

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۶۸۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات هیئت امنای با تجربه؛ جهش خوبی برای احیای موقوفات

محمد رمضانی، مدیر کل امور امنا و متولیان موقوفات سازمان اوقاف درمورد فعالیت‌های امنای موقوفات گفت: با توجه به این‌که مشخصاً ما در حوزه‌ی امنای موقوفات فعالیت می‌کنیم ظرفیت امنای موقوفات هم، در همین راستاست و هدفمان این است که یک انرژی و توان خارج از مجموعه وارد سازمان اوقاف شود و در اهداف وقف نقش آفرینی کند. چون وقف مردمی است و جامعه هدف نهایی وقف، کمک کردن به مردم با توجه به نیاز‌های منطقه و تشخیص‌هایی است که موقوفات را وقف کرده‌اند و به همین دلیل، از ظرفیت‌های مردمی استفاده می‌کنیم و افراد دلسوز در این حوزه به موقوفات کمک می‌کنند تا اجرای نیت در موقوفات مختلف به بهترین شکل صورت بگیرد.

مدیر کل امور امنا و متولیان موقوفات سازمان اوقاف تصریح کرد: تقریباً در سه سال گذشته که استفاده از ظرفیت‌ها را شروع کرده ایم حدود ۱۳۵۰ نفر امین در کشور داریم که البته این تعداد تا ۲ هزار نفر افزایش پیدا خواهد کرد و این ۱۳۵۰ نفر در قالب ۷۵۰ نفر در کل کشور ساماندهی شده‌اند و تلاش می‌کنیم برای هر منطقه هیئت امنایی تعیین کنیم که این هیئت امنا، ادارات اوقاف ما را در مسیر مأموریت‌های خود یاری می‌دهند و اتفاق‌های خوبی رخ داده است تا جایی‌که هر جا امنا به صورت جدی ورود پیدا کردند به این خاطر که متناسب با نیاز‌های هر موقوفه انتخاب شدند و افراد دارای صلاحیت با تخصص و تجربه کافی ورود پیدا کردند جهش خوبی در زمینه احیای موقوفات اتفاق افتاد.

رمضانی مطرح کرد: در نمایشگاه اخیر، دستاورد‌های هیئت امنا به نمایش گذاشته شد و واقعاً قابل مقایسه نیست. البته قبلاً هم کار موقوفات انجام می‌شده است ولی به دلیل حجم زیاد کارها، همکاران واقعاً نمی‌رسیدند همه کار‌ها را به سرعت انجام دهند. ضمن این‌که افراد معمولاً نگاه متفاوتی به موقوفات و بهره‌وری از آن دارند و تحولات چشمگیری اتفاق افتاده است. 

مدیر کل امور امنا و متولیان موقوفات سازمان اوقاف افزود: امیدواریم در سال‌های آینده بتوانیم نمایشگاه اخیر را صرفاً با هیئت امنای موقوفات داشته باشیم. زیرا فکر می‌کنم ظرفیت موقوفات به حدی است که خودشان می‌توانند نمایشگاهی مثل نمایشگاه اخیر را برای دستاورد‌های نهاد وقف ترتیب دهند و خروجی‌ها و اتفاق‌هایی که در موقوفات مختلف رقم زدند را به نمایش بگذارند و به صورت مقایسه ای، آمار و ارقام و اطلاعاتی را در اختیار دوستان قرار دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت

دیگر خبرها

  • تبیین و ترویج اندیشه های مهدوی در عصر شیخ الائمه
  • اقدامات هیئت امنای با تجربه؛ جهش خوبی برای احیای موقوفات
  • آموزش و پرورش زیربنای پیشرفت کشور/ فرهنگ ثبت رسمی در مدارس ترویج شود
  • ترویج فرهنگ ایثار وشهادت بهترین ضربه به دشمن است
  • مشکلات جامعه ایثارگران و خانواده شهدا مورد اهتمام قرار بگیرد
  • سرمایه‌گذاری اوقاف در پرورش ماهی
  • حکمرانی نخبگانی، سلسله مراتبی نیست بلکه یک شبکه است/ هیئت‌های اندیشه‌ورز با حضور حداکثری نخبگان در استان‌ها تشکیل شود
  • مسئولان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تکلیف دینی خود بدانند
  • شهرداری‌ها در آموزش فرهنگ ترافیک مشارکت کنند
  • نقش فیلم، بازی و موسیقی روشنگرانه در ترویج فرهنگ حجاب