Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-02@00:27:41 GMT

مشکل در عدم ارائه راهکارها است و نه راهبردها

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۶۹۰۸۶

مشکل در عدم ارائه راهکارها است و نه راهبردها

آیت الله دژکام با اشاره به اینکه مشکل ما در عدم ارائه راهکارها است و نه راهبردها، اظهارداشت: جوانان عزیزی که مدیریت کشور در سال های آتی در اختیار شما است باید دنبال راهکار باشید والا راهبرد ها راه به جایی نمی برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (یکشنبه 12 آبان) در دیدار با دانش آموزان گفت: در این جلسات بنده علاقه من هستم که یک چارچوب برای همفکری و همکاری با شما دانش آموزان عزیز در طول سال ترسیم کنیم و ان شاالله فرصت های دیگری نصیب بنده شود که در خدمت شما باشم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به اینکه نکته اول اینکه بنده در جمع دانش آموزان نوجوان و عزیز حاضر شده ام و هنوز خود را دانش آموز می دانم و این دانش آموزی نباید تمام شود و هر وقت احساس کردید که دوست ندارید دانش بیاموزید بدانید که آن موقع بیمار شده اید و دانش آموختن باید در طول عمر ادامه پیدا کند، اضافه کرد: نکته دومی که خدمت شما عرض می کنم این است که بنده معتقدم برای حل مسائلی که چند نفر از عزیزان صحبت کردند و مشکلات را بیان کردند باید به دانش رو بیاوریم و راه حل مشکلات باید از دانش برخیزد و ما مشکل را می گوییم و این مشکلات راه حل می خواهد و تا دانش نداشته باشیم این مشکلات در جامعه ما حل نمی شود.

 

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه بحثی که الان ما درگیر آن هستیم و به صورت جدی رخ کرده است رقابت 2 سبک زندگی است، از یک طرف طرح تحول بنیادی آموزش و پرورش مطرح شده و در مقابل طرح 2030 هست و بین این 2 طرح رقابت است و در این رقابت نمی شود فقط شعار داد، افزود: ما با رقابت 2 سبک زندگی مواجه هستیم، یک سبک زندگی که تمدن اروپایی آمریکایی می خواهد به همه جهان تحمیل کند و آنها ادعا دارند که از ژاپن و چین تا اروپا و آمریکا همه کشورها باید اینگونه باشند و پول، زور و نیروی این کار را دارند و می خواهند طرح خود را اجرا کنند و در مقابل سبک زندگی که ما مدعی آن هستیم یعنی سبک زندگی اسلامی ایرانی است و در عرصه این رقابت ادامه دهندگان راه شهید فهمیده باید خود را نشان دهند تا سبک زندگی که ما مدعی آن هستیم را اجرا کنند.

 

وی با اشاره به اینکه اگر رقابت صرفا در همین 2 کلمه توحید و کفر بود زور ما به آنها می چربید و قضیه تمام می شد ولی وقتی در جزئیات زندگی ما خود را نشان می دهد ما از آنها رودست می خوریم، همه ما از من روحانی تا دیگران گوشه ای از سبک زندگی آنها را قرض گرفته ایم، چرا؟ چون آنها 300 سال در تمدن خود کار کرده اند و جلو هستند و ما این 300 سال عقب ماندگی خود را باید جبران کنیم وگرنه همیشه باید از آنها قرض بگیریم چون نیاز داریم، افزود: اینجاست که مشخص می شود که در سال 98 شهید فهمیده چه کاره است؟!، همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمود «امروز نه جنگ و نه مذاکره»، امروز جنگ نظامی نیست و شهید فهمیده های امروز در یک عرصه دیگری می جنگند و این موضوع را باید برای خود تبیین کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه از صحبت دوستان اینگونه به نظر می آمد که باید مواردی تغییر کند، وظیفه ما ارائه راهبردها نیست چون رهبر جامعه منو شما نیستیم و در جامعه نیز نمی توانیم راهبردها و نقشه راه های متعدد داشته باشیم اما اگر بیان کردید که چگونه باید مسائل تغییر کند و راهبردها اجرا شوند، این راهکار است، مشکل ما در عدم ارائه راهکارها است و نه راهبردها، اظهارداشت: جوانان عزیزی که مدیریت کشور در سال های آتی در اختیار شما است باید دنبال راهکار باشید والا راهبرد ها راه به جایی نمی برد.

 

آیت الله دژکام با تاکید بر اینکه اول سعی کنید حقوق اساسی ایران را یاد بگیرید، حقوق اساسی یعنی نحوه اداره حکومت، افزود: عده ای مشکلات موجود را می بینند و عقیده دارند باید تظاهرات کرد و مسئولین امر را برکنار کنیم، ببینید رهبر معظم فرمودند این راه حل برای عراق، سوریه و لبنان هم درست نیست و باید در چارچوب قانونی اقدام کنید، اگر در چارچوب قانونی بخواهیم بگوییم عده ای به درد حکومت نمی خورند چه باید کرد؟، همان کارهایی که نکردیم را یاد بگیریم، حقوق اساسی را که یاد می گیریم دقیقا می دانیم از چه طریقی می توان کسی که پشت میز است و در راستای اهداف ما نیست را از پشت میز بیرون آوریم و این را باید رواج دهیم.

 

وی با اشاره به اینکه بسیج دانش آموزی، اتحادیه انجمن اسلامی و سازمان دانش آموزی باید درصدد آموزش حقوق اساسی باشند تا از طریق حقوق اساسی بتوانیم حق خود را بگیریم و نیازی به شلوغ کردن نیست، اظهارداشت: طبق قانون اساسی کشور مسئولیت فلان کار در دست اشخاص دیگری است اما شما انتظار دارید نماینده رهبری در حوزه اختیارات دیگری ورود کرده و اقدام کند؟ یا در گامی بالاتر رهبری اقدام کند؟، بله اگر نیاز باشد و فوریتی پیش بیاید بر حسب اقتضا، ورود هم میکنیم و برای این کار باید چارچوب قانونی را به هم زد و این کار را در مواقع اضطراری انجام می دهیم اما هر ساعت نمی شود این کار را انجام داد، پس حقوق اساسی را یاد بگیرید و در چارچوب حقوق اساسی مطالبه کنید.مطالبه گری را از مسئولین امر چه بنده که گوشه ای از کار را درست دارم و چه سایر مسئولین داشته باشید.اگر این حل نشود مسائل ایران حل نخواهد شد.

 

نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس گفت: شما می گویید سند تحول بنیادین اجرا نمی شود و فاصله بین مدارس خصوصی و دولتی است و مدارس دولتی مشکلات دارند، بنده پدر و مادر پولدار سراغ دارم که فرزند خود را در مدرسه دولتی ثبت نام کرده است و به اندازه پول مدرسه خصوصی خرج مدرسه دولتی می کنند تا چهار بچه دیگر مثل فرزند خودشان استفاده کنند گرچه این کار وظیفه آنها هم نیست و در واقع دارند بخشش و احسان می کنند. اما این یک سبک کار است و در نتیجه آن مدرسه دولتی خواهیم داشت که پا به پای مدرسه خصوصی به آموزش خدمت می کند، شما نیز والدین خود را تشویق کنید تا به این مرحله برسیم.

پایان پیام/130

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی 13 آبان 13 آبان ۱۳ آبان روز استکبار ستیزی نماز جمعه استان همدان زائران پیاده حضرت رضا ع کاروان زائران پیاده سالروز شهادت امام رضا ع امام جمعه شیراز شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۶۹۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طنین زنگ سپاس معلم در مدارس آبادان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، در این مراسم همزمان با سراسر کشور، از تلاش‌های معلمان فداکار در امر تعیلم و تعلم دانش آموزان تجلیل شد.
مراسم زنگ استانی سپاس معلم در دبیرستان حضرت معصومه آبادان نواخته شد.

در این آیین تاکید شد: معلم در هر جامعه‌ای با هر دین، مذهب و فرهنگ، قابل احترام است همان گونه که تعلیم و تربیت در اسلام زمان و مکان نمی‌شناسد. دانش آنقدر جایگاه دارد که انسان‌ها باید تمام زندگی خود را وقف آن کنند.
امام جمعه آبادان در این مراسم گفت: همه ما باید قدردان زحمات و تلاش معلمان زحمتکشی باشیم که به گردن ما حق دارند.
حجت الاسلام غبیشاوی با بیان اینکه علم‌اندوزی انسان را از غرور و خودپسندی دور می‌کند افزود: معلمان سمبل آموزش و علم‌اندوزی هستند و ما باید تلاش معلمان را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم. 
در این مراسم همچنین از بانوان معلم با اهدای شاخه گل تجلیل شد.
 

دیگر خبرها

  • حکایت تسنیم از دانش‌آموزانی که رنج علم دارند + فیلم
  • هزار و ۵۰۰ قلم محصول فناورانه در نمایشگاه «ایران اکسپو» ارائه شد
  • حل مشکل املای دانش‌آموزان با طرح بازی و ورزش معلم سمنانی
  • روایت «ایران» از زندگی در باغچه‌بان
  • مشکل کمبود دبیر و آموزگار در سال تحصیلی جدید حل شد
  • طنین زنگ سپاس معلم در مدارس آبادان
  • جهادگرانی که درس زندگی می‌دهند/ معلمان باید در قله کوه باشند
  • فداکاری معلم نمونه استان تهران برای دانش‌آموزی که نارسایی کلیه داشت 
  • شروط حضور دانش‌بنیان‌ها در معادن
  • جانمایی نامناسب مدارس در گرگان مشکل ساز شده است