Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@07:01:56 GMT

برگزاری ۲ میز ساخت داخل در حوزه مخابرات

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۶۹۵۹۹

برگزاری ۲ میز ساخت داخل در حوزه مخابرات

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی صادقی نیارکی سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت در بازدید از نوزدهمین نمایشگاه صنعت برق و تجهیزات وابسته در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: صنعت برق، یکی از صنعت‌های بسیار مهم در راستای خود اتکایی کشور گام‌های بسیارر مهمی برداشته است

وی با اشاره به اینکه بیش از ۲ هزار واحد در این صنعت فعال هستند گفت: در این صنعت بیش از ۶۳ هزار نفر به صورت مستقیم به فعالیت و اشتغال می‌پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صادقی نیارکی همچنین با اشاره به صادرات ۳۰۰ میلیون دلاری صادرات تجهیزات و خدمات فنی و مهندسی در سال ۹۷ بیان کرد: عمده صادرات این صنعت به کشور‌های منطقه است وشامل ترانسفورماتور، انواع الکتروموتور و تجهیزات برقی و همچنین قطعات برقی خودرو بوده است.

وی ادامه داد: برنامه‌های مختلفی در زمینه ساخت داخل کل رشته فعالیت برق و الکترونیک در دستور کار معاونت امور صنایع و دفتر برق و الکترونیک وزارت صمت وجوددارد که در این راستا ۲ میز ساخت داخل در حوزه مخابرات به ترتیب از آذر برگزار خواهد شد.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت با اشاره به اینکه قیمت تمام شده محصولات از جمله محصولات دانش بنیان تولید داخل در این صنعت به نسبت نمونه مشابه خارجی پایین‌تر است گفت: عمده‌ترین مشکلات شرکت‌های تولیدی در حوزه این صنعت قرارداد بلا تکلیف در حوزه انتقال و توزیع برق است که با همکاری دستگاه‌های ذیربط قابل پیگیری است تا ظرفیت‌های بالقوه‌ای که در این صنعت وجود دارد تبدیل بالفعل بشود تا جریان تولید در این بنگاه‌ها ادامه داشته باشد

بیشتر بخوانید:استفاده از مشارکت عمومی برای احداث زیر ساخت برقی شهرک‌های صنعتی 

وی با اشاره به برگزاری نوزدهمین نمایشگاه صنعت برق و تجهیزات وابسته توضیح داد:در صنعت برق بیش از ۲ هزار واحد فعال است و که حدود یک چهارم از این تعداد در این نمایشگاه حضور دارند و این نشان از پویایی این صنعت و اهمیت آن دارد.

صادقی نیارکی بیان کرد: استقبال از پانزدهمین نمایشگاه صنعت برق به عنوان یک نمایشگاه تخصصی از سوی فعالان بسیار خوب بوده است و امیدواریم که دستاوردخوبی برای ۵۰۰ شرکتی که در این نمایشگاه، حضور پیدا کرده اند، داشته باشد.

یادآور می‌شود، در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران ۳۶ شرکت از ۱۳ کشور آلمان، ایتالیا، چین، روسیه، فرانسه، ژاپن، انگلستان، اسپانیا، سوئیس، بلژیک، ترکیه، فنلاند و لبنان حضور خواهند داشت.

این نمایشگاه در فضایی به وسعت ۵۰ هزار مترمربع میزبان ۴۶۴ شرکت داخلی است که این میزان مشارکت بخش خصوصی داخل کشور نسبت به ادوار پیشین برگزاری این نمایشگاه بی‌سابقه بوده است. پیش از این بیشترین میزان حضور شرکت‌های داخلی در نمایشگاه صنعت برق مربوط به دوره هفدهم با مشارکت ۴۵۸ شرکت داخلی بوده است؛ از این رو در نمایشگاه نوزدهم شاهد بیشترین حضور شرکت‌های صنعت برق در طی چند سال اخیر هستیم.

یکی از ویژگی‌های نمایشگاه امسال رشد چهار برابری حضور شرکت‌های دانش بنیان است که در این رویداد بین‌المللی ۴۱ شرکت دانش بنیان تولیدی و نوپا به ارائه آخرین دستاورد‌های خود در حوزه صنعت برق خواهند پرداخت.

گفتنی است این نمایشگاه از ۹ تا ۱۲ آبان ماه در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

اشتغال ۶۳ هزار نقر به صورت مستقیم در صنعت برق

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۶۹۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور رئیس‌جمهور در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران

افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران دقایقی قبل با حضور رئیس‌جمهور آغاز شد.

به گزارش ایسنا؛ سیدابراهیم رئیسی شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مراسم افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران سخنرانی خواهد کرد.

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (ایران اکسپو ۲۰۲۴) در روزهای ۸ تا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

این نمایشگاه به‌طور ویژه بر ۶ حوزه شامل «صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات»، «صنعت»، «فرش دستباف، صنایع دستی و گردشگری»، «دارو و تجهیزات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی و محصولات شیمیایی»، «صنعت ساختمان و خدمات فنی - مهندسی» و «گروه پتروشیمی» متمرکز است.

ادامه دارد ...

دیگر خبرها

  • رویداد صدرا با حضور ۶۰ شرکت در دانشگاه آزاد بوئین‌زهرا آغاز شد
  • برگزاری نشست تعاملی مدیران شرکت ملی انتقال گاز ایران و مخابرات منطقه خوزستان
  • بهترین تلویزیون های ساخت داخل و با گارانتی
  • حضور بیش از ۶۵۰ شرکت دانش‌بنیان داخلی و خارجی در نمایشگاه ایران‌هلث ۱۴۰۳
  • تبدیل ایران به صادرکننده تجهیزات پزشکی
  • استاندار مرکزی: آموزش فنی و حرفه‌ای راه نجات کشور است
  • حضور صنعت گران قمی در نمایشگاه ایران اکسپو
  • برگزاری نشست‌های تخصصی برای تبادل تجربه بین شرکت‌های ایرانی و خارجی در نمایشگاه نفت
  • حضور همدان با بسته‌های سرمایه‌گذاری جدید در نمایشگاه اکسپو
  • حضور رئیس‌جمهور در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران