Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-04@22:37:29 GMT

ابلاغ نظریه جدید در پروند محمدعلی نجفی به وکلا

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۶۹۷۲۱

وکیل «محمدعلی نجفی» از ابلاغ پرونده کارشناسی موکلش با ابعاد جدیدی از این پرونده خبر داد.

به گزارش فارس، حمیدرضا گودرزی گفت: نظریه کارشناسی پرونده نجفی به ما ابلاغ شده است. البته این نظریه که به بازخوانی مجدد صحنه قتل میترا استاد می پردازد، نیاز به تحلیل های اساسی دارد.

گودرزی گفت: در حال مطالعه این نظریه هستیم البته در این نظریه مطالب جدیدی وجود دارد که نیاز به تحلیل دارند و بعد از آن ما لایحه را به دادگاه ارسال خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش فارس، میترا استاد همسر دوم در تاریخ 7 خرداد به دست محمدعلی نجفی شهردار اسبق تهران به قتل رسید و در کیفرخواست پرونده اتهامی محمدعلی نجفی قتل عمد میترا استاد، حمل و نگهداری سلاح غیرمجاز، ایراد صدمه بدنی عمدی منتهی به جرح (غیرفوتی) با تقاضای اولیای دم مبنی بر قصاص نام‌ برده تعریف شد اما پس از اخذ رضایت از سوی اولیای دم، پرونده هنوز به دلیل جنبه عمومی مفتوح است و در نتیجه وکلای نجفی به حکم صادره اعتراض کردند تا جایی که مجدد صحنه بازسازی و بررسی شد.

در نتیجه 15 مهرماه صحنه قتل میترا استاد همسر دوم، مجدد بررسی شد.

وکیل نجفی پس از بررسی مجدد صحنه جرم اعلام کرده بود: پس از حضور مقام قضایی و کارشناسان و آقای نجفی هم که از زندان اوین منتقل شده بود، مجددا صحنه قتل مورد بازسازی قرار گرفت. بازسازی صحنه بسیار طولانی بود و از صبح تا ساعت 15 ادامه داشت و آقای نجفی توضیحات مفصلی درباره حادثه‌ای که اتفاق افتاده بود به تیم‌های کارشناسی ارائه داد و محل‌های اصابت و کمانه کردن گلوله‌ها مجدداً مورد بازبینی قرار گرفت.

وی گفته بود: کارشناسان تیم‌های مختلف علاوه بر بررسی مجدد صحنه قتل و شواهد موجود در آن، سؤالات مختلفی طرح کردند و به حرف‌های آقای نجفی گوش کردند و در نهایت گزارش خود را ظرف یک هفته تقدیم مقام قضایی می‌کنند و بسته به نظر آنها، قضات پرونده، رأی مجدد صادر می‌کنند؛ اگر نظر کارشناسان درباره مسائل مربوط به گلوله و مسیر شلیک و سایر جزئیات پرونده مثبت و به نفع موکل باشد، راه برای شبه عمد باز می شود.

گودرزی معتقد است: به سه جنبه از پرونده و رأی قتل عمد اعتراض کرده‌اند و درخواست ارجاع امر به کارشناسان مربوطه را داشته‌اند که دیوان عالی کشور اعتراض‌شان را پذیرفته است.

بر این اساس، اعتراض اولا بر این بوده که گلوله دفورمه شده‌ای که باعث مرگ مرحوم میترا استاد شد، باید مسیرش به دقت بررسی شود. از آنجایی که شکل تغییر یافته گلوله نشان دهنده اصابت آن به جسم سخت است، باید مشخص شود؛ اگر گلوله ابتدا به مانع سختی مانند سقف خورده و کمانه کرده و سپس بدن عبور کرده یا ابتدا از دست عبور کرده و سپس به سقف خورده و کمانه کرده و وارد بدن شده، مشخص کننده وضعیت قتل از عمد به شبه عمد خواهد بود و راه برای دفاع از آقای نجفی در اتهام قتل شبه عمد باز می شود.

همچنین به گفته وکیل محمدعلی نجفی، به کارشناسی اسلحه و پزشکی قانونی اعتراض‌های لازم را کرده‌اند که در راستای موضوع فوق است و مشخص خواهد کرد وضعیت قتل عمد و اتهام آقای نجفی تغییر می یابد یا خیر. هر یک از این کارشناسی‌ها باید مجددا به صورت جزئی و دقیق صورت گیرد تا ابهامات پرونده رفع و عدالت اجرا شود.

امروز نیز قاضی محمد کشکولی رئیس شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران که مسؤولیت رسیدگی به پرونده محمد علی نجفی را برعهده دارد درباره آخرین وضعیت پرونده نجفی گفته است: نظریه کارشناسی به وکلای طرفین پرونده ابلاغ شد و وکلا 7 روز فرصت دارند که نظر کتبی خود را به ما اعلام کنند.

وی گفت: اگر وکلا به نظریه کارشناسی اعتراض داشتند باید هیأت قضایی بررسی کند که آیا این اعتراضات قابل اجابت است یا نیست.

قاضی کشکولی افزود: بعد از طی این مراحل وقت دادرسی مجدد تعیین می‌شود و به پرونده رسیدگی می‌شود و دادگاه علنی برگزار خواهد شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سانتریفیوژ IR 6 روز دانش آموز امیرعلی اکبری سیزده آبان توافق نامه آب و هوایی پاریس علی اصغر پیوندی حسن عباسی قتل نجفی نظریه جدید سانتریفیوژ IR 6 روز دانش آموز امیرعلی اکبری سیزده آبان توافق نامه آب و هوایی پاریس علی اصغر پیوندی حسن عباسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۶۹۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگداشت آیت الله ضیاءالدین نجفی(ره) در قم برگزار شد

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، مراسم بزرگداشت آیت الله ضیاءالدین نجفی شامگاه شنبه با حضور علما و اقشار مختلف مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد.

این مراسم از سوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شورای عالی حوزه‌های علمیه و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار و حجت الاسلام والمسلمین بیگدلی به سخنرانی پرداخت.

در این مراسم پیام تسلیت آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور در پی ارتحال آیت الله ضیاء الدین نجفی تهرانی قرائت شد:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

ارتحال استاد گرانقدر حوزه علمیه تهران مرحوم آیت الله حاج آقا ضیاءالدین نجفی تهرانی (رحمت الله علیه) موجب تالم و تاثر گردید.

خدمات فرهنگی و اجتماعی آن عالم بزرگوار و اهتمام ویژه آن مرحوم به ارتباط با نسل جوان و تربیت طلاب علوم اسلامی توشه‌ای گران‌‎بها و از برکات زندگی این روحانی پرهیزکار است.

اینجانب ارتحال این استاد ارجمند را به بازماندگان، وابستگان و ارادتمندان به ایشان تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند متعال برای آن فقید سعید، علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر مسالت دارم.

سیدهاشم حسینی بوشهری
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

در ادامه نیز پیام تسلیت آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه قرائت شد که بدین شرح است:

«انا لله و انا الیه راجعون

رحلت عالم متخلق و پارسا حضرت آیت الله آقای ضیاءالدین نجفی تهرانی (رحمت الله علیه) موجب تاسف گردید.

آن روحانی جلیل القدر پس از بهره‌مندی از فیوضات علمی عالمان بزرگی همچون آیات عظام گلپایگانی، حاج میرزاهاشم آملی و حاج مرتضی حائری یزدی(رضوان الله تعالی علیهم) در تهران رحل اقامت افکنده و منشا خدمات فرهنگی، تبلیغی و اجتماعی شایان ذکری مانند حضور اثرگذار در دوران جنگ تحمیلی، تاسیس حوزه علمیه، مسجد، حسینیه، بنیاد حفظ و نشر آثار اهل بیت(ع) و کتابخانه در شرق تهران گردید.

اینجانب فقدان ایشان را به بیت مکرم، شاگردان و ارادتمندان و مردم شریف منطقه شرق تهران تسلیت عرض نموده و از محضر خداوند متعال برای ایشان رفعت مقام و باریابی در جنب رضوان و برای بازماندگان صبر جمیل توام با اجر فراوان و پایدار خواستارم.

علیرضا اعرافی
مدیر حوزه‌های علمیه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بزرگداشت آیت الله ضیاءالدین نجفی(ره) در قم برگزار شد
  • بالاخره راز هرم جیزه کشف شد!
  • حسن فتحی: جهانِ پر از طمع و ویرانی را با افعال خود سیاه‌تر نکنیم
  • پخش مستندی که ساخت آن پنج سال طول کشید/ «نائب الامام» در شبکه افق
  • استقرار تیم‌های دائمی اعضای مرکز وکلا در شهرک‌های صنعتی
  • تصاویر و مستندات جدید از مرگ نیکا شاکرمی
  • انتشار مستندات جدید از مرگ نیکا شاکرمی
  • مستندات جدیدی از مرگ نیکا شاکرمی منتشر شد+ تصاویر
  • گزارش یک مرگ
  • عکسی از سید حسن خمینی در حال عیادت از یک مرجع تقلید