Web Analytics Made Easy - Statcounter

تندیس برتر و لوح تقدیر چهارمین دوره جایزه جهانی خشت طلایی تهران بابت دو پروژه سامانه هشدار سریع زلزله، و شبکه راه‌های اضطراری در محور تاب آوری، زیست پذیری و توسعه پایدار شهری به دکتر رضا کرمی محمدی رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اهداء شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مراسم اختتامیه چهارمین دوره جایزه جهانی خشت طلایی تهران در برج میلاد با تقدیر از برترین پروژه ها و تجارب شهری خارجی و داخلی پایان یافت و نتایج ارزیابی هیات داوران این جایزه بین المللی در 7 محور مختلف اعلام شد که رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران بابت دو پروژه سامانه هشدار سریع زلزله، و شبکه راه‌های اضطراری در محور تاب آوری، زیست پذیری و توسعه پایدار شهری تندیس برتر و لوح تقدیر چهارمین دوره جایزه جهانی خشت طلایی تهران را دریافت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، برگزیدگان این دوره از خشت طلایی تهران عبارتند از محور تاب‌آوری، زیست‌پذیری و توسعه پایدار شهری

Resiliency, Livability and Sustainable Urban Development

رتبه اول دکتر رضا کرمی محمدی ریاست محترم سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران:۱- سامانه هشدار سریع زلزله، ۲- شبکه راه‌های اضطراری

رتبه دوم، آقای وسترهاوس، نماینده سفارت هلند، تأمین هوشمند روشنایی خیابان‌ها آمستردام Smart Street lighting Powered by Direct Current at Port of Amesterdam

رتبه سوم، علی رزمی مجری پروژه و نماینده شهردار، تهیه دستورالعمل جهت طراحی و بهینه‌سازی کانال و مخازن اکولوژیک شیراز.

شایسته تقدیر، عبدالرضا گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، تهیه ضوابط اجرایی انرژی‌های نو و تجدیدپذیر در ساختمان‌های شهر

شایسته تقدیر، Dogukan arda Ulgon معاون سفیر ترکیه، سفر رایگان شهری با زباله Free Travel with Recycled Waste

شایسته تقدیر، دکتر لامپه (ساعت ۱۵) نماینده سفارت آلمان، عمارت انرژی سبز در آلمان Green Energy Pavilion in Germany

خشت طلایی فرصتی برای افزایش کیفیت زندگی شهری است

همچنین شهردار تهران در سخنانی این رویداد بین‌المللی را فرصتی برای افزایش کیفیت زندگی شهری و قدردانی از تلاش‌های مجموعه‌های جهانی مدیریت بر کلانشهرها دانست.

پیروز حناچی شهردار تهران در این مراسم گفت: ورودتان را به شهر تهران خوش‌آمد می‌گویم؛ شهری که از نوادر جهانیست؛ در شمال شهر تهران ارتفاعاتی داریم که نقطه نهایی‌شان ۴۴٠٠ متر بالاتر از سطح دریاست و دمای کمتر از ١۵ درجه زیر صفر دارد، از سوی دیگر در مناطق جنوبی شهر شن‌های روانی داریم که بستر پرورش شتر است؛ این تنوع اقلیمی از خصایص کمیاب تهران است: پایتخت ٢٠٠ ساله ایران.

حناچی ادامه داد: ما تا دهه ٣٠ در ایران تنها یک کلانشهر داشتیم و امروز با ١۵ کلانشهر یا شهرهایی در آستانه کلانشهر شدن مواجهیم. در دهه ٣٠ نسبت جمعیت شهری به جمعیت روستایی کشور ٣٠ به ٧٠ بود و براساس آخرین سرشماری‌های رسمی، حالا این نسبت کاملا برعکس شده است؛ این اتفاق با آهنگی کندتر در جهان نیز در حال افتادن است.

شهردار تهران اغلب مشکلات کلانشهرهای دنیا را مشابه یکدیگر دانست و توضیح داد: آلودگی هوا و ترافیک و تغییرات آب و هوایی که جزو مشکلات اصلی زمین به شمار می‌رود، در شهرها و کلانشهرها موضوعیت مهمی دارند. کنترل فقر و حاشیه‌نشینی و کنترل اسکان رسمی که در پیام همکارانم در سازمان ملل نیز مورد اشاره قرار گرفت، از دیگر دغدغه‌های مهم کلانشهرها هستند. مشکلات آب، بهره‌وری انرژی و استفاده از سوخت‌های فسیلی، همه و همه مشکلات مشابه و مشترک کلانشهرها به شمار می‌روند.

 حناچی ادامه داد: تلاش کرده‌ایم که این جایزه را فرصتی برای بالا بردن کیفیت شهر خود و ارج نهادن به زحمات همکاران خوبمان در اقصی‌نقاط جهان بدانیم. این جایزه در سال‌های ٩٣ تا ٩۵ برگزار شده بود و امسال نیز با شعار «شهرهایی هوشمند، تاب‌آور و زیست‌پذیر برای همه» در آن حضور داریم.

او افزود: از UN Habitat و دیگر نهادهای بین‌المللی که ما را در این بزرگداشت همکاری و همراهی کردند، تشکر می‌کنم. در دوره اول با تعداد معدودی از پروژه‌ها مواجه بودیم؛ در دوره دوم حدود ٢٣٠ پروژه در این رویداد شرکت کردند که ٢۴ مورد از آن‌ها با رأی داوران انتخاب شدند. عناوین جالبی در میان این پروژه‌ها وجود داشتند، مثلا پروژه‌ای در ملبورن استرالیا که نتیجه آن کاهش ۴ درجه‌ای دمای شهر بود. در دوره سوم که بیش از ۴٠ کشور جهان در آن شرکت کردند، درمجموع ١۶۴ پروژه داخلی و ٢۵۵ پروژه خارجی شرکت داشتند. شهر بعلبک لبنان و شهر رشت از منتخبان آن دوره بودند. در برنامه امسال نیز حدود ۵٠٠ کاندیدا داشته‌ایم.

او تأکید کرد: امیدواریم با نگاه جدیدی که در مدیریت تهران تعقیب می‌شود، این رویداد را فرصتی برای افزایش کیفیت زندگی در تهران و باقی شهرهای ایران بدانیم و از تجربیات مفید دیگر کشورها نیز بهره ببریم.

پیروز حناچی شهردار تهران خاطرنشان کرد: در خاتمه از همه کسانی‌که در این حرکت بزرگ همیاری و همکاری کردند، مخصوصا همکاران خوبم که زحمت زیادی برای برگزاری این رویداد کشیدند، تشکر می‌کنم و همه شما را به خدای بزرگ می‌سپارم.

سامانه هشدار سریع زلزله و شبکه راه‌های اضطراری

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران درباره پروژه مسیرهای اضطراری تهران در هنگام بحران اظهارکرد: در شرایط اضطراری بعد از وقوع حوادثی نظیر زلزله نیاز گسترده‌ای به عملیات امدادی و مقابله وجود دارد که در همین راستا نیز لازم است تا برای حرکت همزمان خودروهای امدادی از بیرون به داخل شهر و همچنین تردد در داخل شهر برنامه‌ریزی شود که به این راه‌ها مسیرهای اضطراری گفته می‌شود.

دکتر کرمی محمدی همچنین در خصوص سامانه هشدار زلزله افزود: این سامانه با هدف کاهش خطرپذیری شهر تهران ایجاد شده است و با توسعه این شبکه و افزایش زیرساخت های لازم و بهره برداری سازمان ها و نهادها از اطلاعات لرزه ای این سامانه، می توان لحظاتی قبل از وقوع زلزله به صورت خودکار برخی شریان های حیاتی و فعالیت های شهری را برای جلوگیری از آسیب بیشتر و بروز حوادث ثانویه قطع و حتی از طریق صدا و سیما و مخابرات به مردم اطلاع رسانی کرد.

رقابت ۵١٩ اثر در جایزه خشت طلایی

رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران از رشد ١٠٠ درصدی ارسال آثار به جشنواره خشت طلایی خبر داد.

غلامحسین محمدی در مراسم اختتامیه خشت طلایی با بیان این که این جایزه با هدف ارتقای کیفیت زندگی و توسعه ارتباطات تهران برگزار شد، گفت: شهرداری تهران با هدف گسترش تعاملات مثبت واثربخش با سایر کشورها، همکاری‌های بین الملل و منطقه‌ای را در دستور کار قرار داده است.

وی با بیان اینکه ‌این همکاری ها، راهکار قدرتمندی برای تبادل اطلاعات، دانش و تجربیات است، ادامه داد: این جایزه اینک در راستای ایجاد شهرهای هوشمند، تاب آور و زیست پذیر شکل گرفته که در هفت محور معماری، تاب آوری، میراث، بازآفرینی و... برگزار شد که برای اولین بار١٩٧ پروژه از داخل کشور و ٣٢٢ پروژه از ٢٧ کشور دنیا موفق به ارسال آثار شدند که شاهد رشد ١٠٠ درصدی ارسال آثار بودیم.

محمدی با بیان اینکه در هر محور ٣ اثر برگزیده شدند گفت؛ در مجموع ٢١ اثر به عنوان پروژه برتر و ٢١ اثر نیز شایسته تقدیر شناخته شدند.

مراسم اختتامیه چهارمین دوره جایزه جهانی خشت طلایی تهران 11 آبان همزمان با گرامیداشت روز جهانی شهرها با حضور مدیران دولتی، اعضای شورای‌شهر، مسئولان و نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی و شهرداران شهرهای خارجی در مرکز همایش‌های برج میلاد با معرفی برگزیدگان این دوره به همت مرکز ارتباطات و بین الملل شهرداری تهران و با مشارکت و همکاری نهادها و سازمان های علمی و اجرایی داخلی و بین المللی فعال در حوزه مدیریت شهری ، در تهران با شعار ایجاد“شهرهایی هوشمند، تاب آور و زیست پذیر برای همه“برگزار شد.

 محورهای هفتگانه مدیریت و توسعه این دوره خشت طلایی شامل تاب آوری، زیست پذیری و توسعه پایدار شهری، مشارکت شهروندان و توسعه فرهنگی و اجتماعی شهر، معماری، شهرسازی، میراث فرهنگی و باز آفرینی شهری، شهر هوشمند و خلاق انسان محور، تامین منابع، سرمایه گذاری، کارآفرینی، اشتغال و اقتصاد شهر، توسعه زیرساخت‌ها، حمل و نقل عمومی و خدمات شهری و ارتقای حکمروایی محلی، برنامه ریزی و مدیریت شهری بود.

بیشتر بخوانید: زلزله تهران ۲ میلیون قربانی می‌گیرد به روز رسانی سامانه تعیین خسارت زلزله/خرید ۲۲ شتاب نگار جدید

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: توسعه پایدار زلزله شهر تهران گلپایگانی مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۷۰۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی گذرگاه آبی مرکزی شهر ایلام در دستور کار است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسن نامی معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور صبح امروز پنجشنبه در بدو ورود به این استان اظهار کرد:

وزه پیشگیری از حوادث غیرمترقبه یکی از موضوعاتی است که در سفر در استان ایلام موردتوجه قرار دارد.

وی بیان کرد: اقداماتی که موجب خواهد شد از خسارات جدی در زمینه‌های سیلاب، زلزله و فرونشست زمین و آتش‌سوزی باتوجه‌به جغرافیای کوهستانی و سبز استان ایلام جلوگیری شود در این سفر در دستور کار قرار دارد.

نامی تصریح کرد: در این سفر از چند مسیر رودخانه‌ای و گذرگاه آبی در سطح استان از جمله گذرگاه مرکزی شهر ایلام بازدید خواهد شد.

وی عنوان کرد: باتوجه‌به اینکه برخی از قسمت‌های این مسیل‌ها و گذرگاه‌های آبی در سطح شهر ایلام فروریخته است که با کمک‌های جدید تلاش خواهد شد که بازسازی این گذرگاه‌های آبی در سطح شهر ایلام انجام شود.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور اضافه کرد: بازدید از شهر سرابله و سایر مناطق استان که نیاز به بررسی در راستای مدیریت بحران و کاهش مخاطرات در سوانح و حوادث غیرمترقبه دارند از دیگر برنامه‌های سفر به استان ایلام است.

کد خبر 6088378

دیگر خبرها

  • پساب شهری جایگزین آب مصرفی صنایع کرمانشاه شد
  • سومین دوره جایزه ملی تعالی گردشگری برگزار می‌شود
  • نظارت مدیریت بحران بر ایمنی نمایشگاه کتاب تهران
  • عملیات تیم مدیریت بحران تهران با هدف امدادرسانی به سیل‌زدگان
  • پساب شهری در کرمانشاه جایگزین آب مصرفی صنایع شد
  • عملیات تیم مدیریت بحران تهران در امدادرسانی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • ابلاغ یک مصوبه مهم در حوزه ایمنی پایتخت | تهران امن‌تر می‌شود؟
  • بازدید وزیر کشور از پروژه‌های سازمان نوسازی شهر تهران
  • آماده باش دستگاههای امدادی و خدمات رسان در مناطق جنوب و شرق استان
  • بازسازی گذرگاه آبی مرکزی شهر ایلام در دستور کار است