Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@16:31:26 GMT

نقاشی های کیارستمی فارغ از نام او دیدنی است

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۷۰۲۲۷

نقاشی های کیارستمی فارغ از نام او دیدنی است

مدیر گالری گلستان گفت: نقاشی‌های عباس کیارستمی واقعا دیدنی است و اگر نام کیارستمی هم روی آن‌ها نبود، باز هم امکان برگزاری نمایشگاه از این آثار وجود داشت.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست خبری نمایشگاه نقاشی‌های  «عباس کیارستمی» پیش از ظهر امروز یکشنبه 12 آبان با حضور لیلی گلستان، مدیر گالری گلستان  و محمودرضا بهمن پور، مدیر نشر نظر در موسسه توسعه هنرهای معاصر برپا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 در این نشست «لیلی گلستان» به دوستی دیرینه اش با عباس کیارستمی  اشاره کرد و گفت: عباس کیارستمی همیشه این افتخار را به من می‌دادند که نمایشگاه عکس‌های‌شان را در گالری گلستان بگذارند و آثار را جای دیگری نبرند. نقاشی‌های وی را  هم ‌دیده بودم و بارها پیشنهاد کردم نمایشگاهی از آثار نقاشی خود برگزار کند اما همیشه می‌گفت باید فرصت لازم را پیدا کند تا مدتی روی نقاشی وقت بگذارد و کارها را تکمیل کند.

 

مدیر گالری گلستان  اظهار کرد: پس از رفتن کیارستمی همچنان ایده برگزاری نمایشگاه نقاشی‌های او در ذهنم بود و این موضوع را با فرزندانش احمد و بهمن کیارستمی در میان گذاشتم و تصمیم گرفتیم نقاشی‌ها را گردآوری کنیم.

 

لیلی گلستان افزود:  حدود ۱۲ نقاشی در خانه خودشان موجود بود و باقی را با جست‌وجو و پرسش از دیگران پیدا کردیم. الان ۳۳ اثر در نمایشگاه هست که همگی با مدادرنگی و یک تابلو با آبرنگ نقاشی شده است؛ البته تا روز افتتاحیه نمایشگاه ممکن است تعداد آثار بیشتری به دست ما برسد، اما کتاب نمایشگاه چاپ شده و امکان اضافه کردن آثار به آن وجود ندارد و کارها فقط در گالری به نمایش درخواهد آمد.

 

وی تصریح کرد: آثار نقاشی عباس کیارستمی  به صورت امانی دریافت شده و بحث فروش آنها وجود ندارد. 3 اثر را نیز در خارج از کشور یافتیم و چون امکان ارسال آنها وجود نداشت، عکس باکیفیت آن‌ها را دریافت و چاپ کردیم.

 

مدیر گالری گلستان با با بیان اینکه نقاشی‌های کیارستمی واقعا دیدنی است و اگر نام کیارستمی هم روی آن‌ها نبود، باز هم امکان برگزاری نمایشگاه از این آثار وجود داشت،  اظهار کرد: این آثارواقعا نقاشی‌های مدادرنگی خوبی هستند.

 

لیلی گلستان خاطر نشان کرد: کیارستمی در دانشگاه نقاشی خوانده بود و بعد از انقلاب روی نقاشی متمرکز ‌شد. البته چندجا اشاره کرده بود که با توجه به محدودیت‌هایی که در فیلم‌سازی پیدا کرده بود، برای امرار معاش نقاشی می‌کرد.

 

نمایشگاه نقاشی‌های«عباس کیارستمی» از 17 تا 29 آبان ماه در گالری گلستان به نشانی خیابان دروس، خیابان کماسایی، پلاک 34 برگزار می‌شود.

پایان پیام/32

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی 13 آبان 13 آبان ۱۳ آبان روز استکبار ستیزی شهادت امام رضا ع مسجد تراز اسلامی استان همدان زائران پیاده حضرت رضا ع استقبال از زائران پیاده امام رضا ع نقاشی های عباس کیارستمی لیلی گلستان دیدنی گالری گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۷۰۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نمایشگاه کانون عکاسی شفق/ «شکل‌پذیری» به آرتیبیشن رسید

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایشگاه گروهی سرامیکی با عنوان «شکل‌پذیری» روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت به صورت آنلاین در آرتیبیشن به نمایش در می‌آید. این نمایشگاه که با آثار منتخب از میان هنرمندان برگزیده‌ فراخوان انجمن هنرمندان سفالگر در سال ۱۴۰۱ شکل گرفته، اکنون با آثار هنرمندان متعددی روی سایت گالری آرتیبیشن برای مخاطبان ارایه می‌شود.

همت آزاد در بخشی از بیانیه نمایشگاه، درباره آثار نوشته است: «شاید بتوان واژه شکل‌پذیری را مترادف با انعطاف‌پذیری دانست که ظرفیتی است در تمام موجودات برای بقا. یک توانایی ذاتی که به آن‌ها کمک می‌کند به واسطه انطباق، شرایط دشوار و مشکلات طبیعی را تحمل کنند و بحران‌ها را تاب بیاورند. اتخاذ رویکرد انعطاف‌پذیری، یکی از مهارت‌های تفکر در انسان است که منجر می‌شود افراد در معرض تنش‌های فردی، اجتماعی و اقتصادی، پیروزمندانه از این رویدادهای ناگوار بگذرند اما حد انعطاف‌پذیری در تمام گونه‌های طبیعی، تابعی از متغیرهای زمانی، مکانی و اجتماعی است و فراتر از آن، جای خود را به ناسازگاری و گسیختگی خواهد سپرد.»

برای بازدید از این نمایشگاه که تا جمعه ۲۸ اردیبهشت ادامه دارد، می‌توانید به سایت آرتیبیشن مراجعه کنید.

همچنین، آیین افتتاحیه نمایشگاه گروهی عکس کانون عکاسی شفق، ساعت ۱۶ روز پنجشنبه، ۲۰ اردیبهشت ماه سال جاری با حضور پدیدآورندگان آثار در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

اسامی شرکت‌کنندگان در رویداد به شرح زیر است: علی آذرنیا کماری، محمود مروتی، سهیل ارجمند، ستاره مجتهد سلیمانی، ریحانه تقی یاری، عباس حمید سمیعی، امیر خدامی، امیر حسنی پارسا، علیرضا تقی‌زادیه، سمیرا سادات حسینی، علی عبدالهی، جلیل نوری، نیما طباطبایی، مریم عبدالوهابی، راحیل قنبری، صاحبه ایمانی، نگار نوروزی زمرد، مهناز نمازی، علی‌اکبر غفاری، ژوبین جباریان، سیامک کشاورز، فاطمه بزی، شیوا حاتمی، پریسا کریمی، الهه ملکی، شادی سنائیان، پریسا شریفی، ناهید علینقی زاده، شیرین رجایی، شهاب خنجری، شیما قلی‌زاده، ایلیا غنی جاهد، میلاد درویشان، رومینا لیاقت، ابوالفضل محمودی، فرزاد جمشیددانایی، مهسا شیری، مریم ابوالحسینی پوراشکذر، فائزه باقری، سپیدار گذری، وحید مزاجردی، محسن پروازی.

کانون عکاسی شفق در سال ۱۴۰۰ در فرهنگسرای خانواده (پارک شفق) تأسیس شد و سپس از سال ۱۴۰۱ تاکنون در فرهنگسرای سرو در زمینه تخصصی به امر عکاسی می‌پردازد و هم اکنون، امیر حسنی پارسا دبیری کانون عکاسی شفق را بر عهده دارد.

نمایشگاه گروهی عکس کانون عکاسی شفق، از روز جمعه ۲۱ تا روز جمعه ۲۸ اردیبهشت ماه سال جاری، از ۱۰ تا ۱۹ پذیرای هنردوستان است. فرهنگسرای ارسباران در خیابان علی شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا واقع شده است.

کد خبر 6099519

دیگر خبرها

  • آثار رضا مافی به موزه هنرهای معاصر می‌رود/نمایش برگزیده‌ای ازآثار
  • آغاز نمایشگاه کانون عکاسی شفق/ «شکل‌پذیری» به آرتیبیشن رسید
  • افتتاح موزه‌های دفاع مقدس در ۵ استان کشور
  • گشایش نمایشگاه نقاشی در نگارخانه حوزه هنری
  • نمایشگاه آثار هنری هنرجویان هنرستان هنر‌های زیبای دختران یزد
  • انتشارات بین‌الملل با ۶۰ عنوان کتاب جدید در نمایشگاه کتاب
  • شیخ بهایی، عالمی چندبعدی بود
  • خودنمایی سیاه قلمهای بانوان کردستانی در گالری سوره سنندج
  • خودنمایی ‌سیاه قلم‌های بانوان کردستانی در گالری سوره سنندج
  • خودنمایی «سیاه قلم‌های بانوان» کردستانی در گالری سوره سنندج