Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و دبیر ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی گفت: به منظور پیشگیری از وقوع برخی تخلفات و جرایم، از ظرفیت مردمی (دیده‌بانان سامانه سجام) استفاده می‌شود. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محمد باقر الفت در مکاتبه‌ای با وزیر کشور و شورای نگهبان عنوان کرد: با توجه به برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه سال جاری و پیش بینی وقوع برخی تخلفات و جرایم در این حوزه، مقرر شد از ظرفیت مردمی (دیده بانان سامانه سجام) اداره کل پیشگیری‌های مردمی و مشارکت‌های مدنی این معاونت استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی با بیان اینکه برخی از جرائم و آسیب‌ها همواره در کانون توجه مردم قرار دارد و پیشگیری از آن‌ها انتظار به حق جامعه محسوب می‌شود تصریح کرد: بر همین اساس دستگاه قضایی کشور به عنوان تامین کننده امنیت، عدالت و احیاگر حقوق فردی و اجتماعی، تدابیر و راهکار‌های مناسبی برای پیشگیری از جرائم انتخاباتی، به صورت تعاملی و با جلب مشارکت‌های مردم و استفاده از توان آحاد جامعه در پیش گرفته است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با اشاره به تاکید رئیس قوه قضائیه مبنی بر پیشگیری از وقوع جرائم و تخلفات افزود: به همین منظور اداره کل پیشگیری‌های مردمی و مشارکت‌های مدنی معاونت اجتماعی، برنامه‌­ای را با عنوان هدایت، راهبری و سازماندهی دیده بانان پیشگیری از طریق سامانه سجام، با هدف ساماندهی ظرفیت‌های عظیم مردمی در ارتباط با پیشگیری از تخلفات انتخاباتی طراحی و در دست اجرا دارد.

مدیرکل پیشگیری‌های مردمی و مشارکت‌های مدنی معاونت اجتماعی، با اشاره به مصادیق جرائم انتخاباتی، استفاده مستقیم و آشکار از امکانات دولتی و بیت المال برای تحقق اهداف انتخاباتی کاندیدا‌ها؛ واگذاری اماکن دولتی و عمومی به برخی از نامزده به منظور برگزاری نشست‌های تبلیغاتی را از جمله این جرائم اعلام کرد.

سید علی اصغر رفاهی، سوء استفاده احتمالی مسؤولان استانی و محلی اعم از لشگری و کشوری از مقام یا جایگاه اداری خود، له یا علیه کاندیدا‌ها و یا ستاد‌های انتخاباتی آنها، بهره گیری ابزاری از اقوام و اقلیت­های قومی و مذهبی و دادن وعده­‌های غیرقابل تحقق به آن‌ها؛ اخلال، اختلال، بی‌­نظمی و تعرض به نشست‌ها و اجتماعات انتخاباتی مجاز و قانونی؛ تخریب، توهین و افترا به کاندیدا‌های رقیب و سیاه نمایی و تخریب چهره نظام از دیگر عناوین جرایم انتخاباتی برشمرد.

مدیرکل پیشگیری‌های مردمی و مشارکت مدنی قوه قضائیه، انتشار شایعات علیه کاندیدای معین به ویژه در شبکه‌های اجتماعی، مداخله دهیاران در تبلیغات انتخاباتی به نفع کاندیدای خاص به ویژه در روستا‌های دورافتاده، وعده تامین آب، گاز، برق، تلفن، افزایش رایانه، تامین و ساخت جاده و سایر امکانات رفاهی توسط نامزدها، ارسال پیامک­های تهدیدی و تطمیعی به نفع کاندیدای، فعالیت و مداخله تبلیغاتی اعضای شورای اسلامی شهر و روستا به نفع کاندیدای خاص به ویژه خارج از مهلت و زمان قانونی تبلیغات، اظهارات تخریبی و تهدیدی کاندیداها، ستاد‌ها و طرفداران آن‌ها علیه یکدیگر از دیگر مصادیق جرائم انتخاباتی نام برد.

وی گفت: با استفاده از ظرفیت مردمی و گزارش‌های رسیده از طریق دیده بانان سامانه سجام می‌توان از این تخلفات تا حدودی پیشگیری کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جرائم انتخاباتی امکانات رفاهی نمایندگان مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۷۰۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید

کهربایی مدیرکل زندانهای استان سمنان در دیدار اعضای هیئت امنای ستاد دیه استان با رئیس کل دادگستری، گفت: به همت خوب خیرین استان سمنان از ابتدای سال تا کنون ۷ زندانی جرائم غیر عمد با بدهی ۳۰ میلیارد ریالی از زندان آزاد شده اند. 

مدیر کل زندان های استان سمنان و نائب رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان با اشاره به اقدامات سال گذشته ستاد دیه استان سمنان، عنوان کرد: در سال گذشته ۱۱۶ نفر زندانی با بدهی بیش از ۵۰۰میلیارد ریالی و تنها با پرداخت ۵۳ میلیارد ریال کمک از سوی ستاد دیه و پیگیری جهت گذشت شکات و اعطای تسهیلات بانکی از زندان آزاد شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق اکبری رئیس کل دادگستری استان سمنان و رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان در این نشست، افزود: اقدامات ستاد دیه استان سمنان در جهت آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد بسیار قابل تقدیر است و امید است در آینده نیز این اقدامات پیشرفت داشته باشد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با بیان اینکه برخی استان ها موفقیت های چشمگیری در آزادی زندانیان داشته اند، تصریح کرد: باید با استفاده از تجارب این استان ها و همچنین بهره گرفتن از ظرفیت بیشتر صنعتگران و خیران استان در راستای کمک به آزادسازی زندانیان و کمک به خانواده های تحت پوشش انجمن حمایت از خانواده زندانیان نیز اقدامات شایسته ای صورت پذیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • آغاز طرح ملی مشاركت اجتماعی مردم در فضای مجازی از تابستان
  • تهران بیش‌ترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد
  • ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
  • دیدار مردمی معاون قوه قضاییه در حرم عبدالعظیم(ع)
  • تهران بیشترین زندانی غیرعمد را دارد
  • ‌وزارت کشور بر افزایش مشارکت دور دوم انتخابات‌ تاکید دارد
  • پویش «مشهد مهربان»، عامل یکپارچه‌سازی اجتماعی مشهد مقدس
  • فاکتور اشتباه و شیطنت آمیز اصلاح طلبان در خصوص شرایط امید در جامعه/ آغاز کنش‌های انتخاباتی رادیکال‌ها پس از عملیات تحریم!
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • دولت بسترساز جهش تولید است