Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@07:56:21 GMT

وقف صدقه جاریه و باقیات صالحات است

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۷۰۶۹۸

وقف صدقه جاریه و باقیات صالحات است

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به اینکه وقف در مسائل شرعی و موازین دینی از اهمیت زیادی برخوردار است گفت: وقف صدقه جاریه و باقیات صالحات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری» امروز (یکشنبه 12 آبان) در همایش یاوران وقف که در اهواز برگزار شد، با بیان اینکه وقف در مسائل شرعی و موازین دینی از اهمیت زیادی برخوردار است اظهار کرد: در مجموعه اوقاف و امور خیریه که اساس آن بر دین گذاشته شده و زیر نظر مقام معظم رهبری فعالیت می کند باید به احکام الهی و فتواهای ایشان عمل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

زعیم حوزه های علمیه خوزستان وقف را باقیات صالحات دانست و افزود: وقف ماندگار، ابدی و جاودانه است و امروز مدارس، مساجد، مراکز درمانی، کتابخانه ها و بسیاری موقوقات دیگر را می بینیم که چندین سال است وقف شده و همچنان باقی مانده اند.

 

وی پیامبر (ص) را پایه‌ گذار وقف در دین اسلام دانست و با اشاره به اینکه امام علی(ع) در عمل به آن پیشتاز بود اضافه کرد: ایشان نخلستان ها و چاه های آب بسیاری را به دست خود به بار نشاند و وقف کرد و تولیت آن را به امام حسن (ع) و امام حسین (ع) سپرد تا مسلمانان از عواید آن بهره مند شوند.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: وقف صدقه جاریه است و از آنجا که برای مردم انجام شده به شخص واقف ثواب می رساند و پدر و مادر شخص واقف نیز در ثواب آن شریک هستند.

 

وی با بیان اینکه اگرچه وقف توصیه امام اول ما به شیعیان است اما می ‌بینیم که در میان اهل‌ سنت رواج بیشتری دارد از این رو باید این فرهنگ را در میان جامعه گسترش داد عنوان کرد: صدقه جاریه (وقف)، علم و فرزند صالح سه چیز هستند که پس از مرگ برای انسان باقی می‌ ماند.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی 13 آبان 13 آبان ۱۳ آبان روز استکبار ستیزی کانون های مساجد پدافند غیرعامل اردبیل مسجد تراز اسلامی نماز جمعه آیت الله موسوی جزایری همایش یاوران وقف خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۷۰۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) اعتراف سارقان موتورسوار اتوبان امام علی (ع)

اعتراف موبایل قاپ‌های موتورسوار در اتوبان امام علی (ع) را در ویدئو ببینید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • شاهرودی‌ها بیش از ۲۰ میلیارد ریال صدقه پرداخت کردند
  • بازدید امام جمعه شهر لکهنو هند از مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد (ع)
  • کلام امام خمینی (ره) درباره بی‌اعتمادی به آمریکا
  • حمایت امام جمعه خلیل آباد از طرح «نور»
  • فیلم اعترافات موبایل‌ قاپ‌های موتورسوار در اتوبان امام علی(ع)
  • اولین تصویر از درب طلای حرم امام رضا (ع)
  • شوخی گل آقا با امام خمینی (ره) + فیلم
  • (ویدیو) اعتراف سارقان موتورسوار اتوبان امام علی (ع)
  • ایرانی‌ها سال گذشته چقدر صدقه دادند؟
  • جشن «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا«ع» مشهد (عکس)