Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان گفت که ما به آمریکا اجازه نخواهیم داد دیکته‌های خود را بر دولت جدید تحمیل کند. ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۰ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المنار، شیخ نبیل قاووق عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان گفت: بدترین صحنه‌ای که دیدیم این است که برخی از فاسدان سوار بر موج اعتراضات شده و برای حفاظت از خود به هدایت جنبش مردمی پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برخی احزابی که متهم به فساد و مسئول سیاست‌های اقتصادی و مالی نادرست هستند جنبش مردمی را به نبرد تسویه حساب با دشمنان سیاسی خود سوق دادند و بحران اقتصادی دشوار را به بحران سیاسی دشوارتری تبدیل کردند و کشور را به هرج و مرج و خطر غرق شدن در فتنه سوق دادند.

نبیل قاووق خواستار حمایت از جنبش مردمی که خواهان اصلاحات اقتصادی و رشد اقتصادی کشور است شد و در عین حال تاکید کرد که توهین و ناسزاگویی از سوی معترضان و مردم غیرقابل قبول است.

عضو شورای مرکزی حزب الله گفت که منحرف کردن جنبش مردمی از اهدافش منجر به از بین رفتن جنبش خواهد شد و امید اصلاحات از بین می‌رود و در نتیجه فاجعه اقتصادی و مالی برای همه رخ خواهد داد.

نبیل قاووق گفت که آنچه در این مرحله لازم است مقابله با بحران‌های اقتصادی، مالی و زندگی قبل از تسویه حساب‌های سیاسی است. 

وی اظهار داشت: برخی از شخصیت‌ها و احزاب سیاسی تنها هم و غمشان تسویه حساب با دشمنانشان است و اولویت آنها نجات کشور نیست و برخی نیز در خارج بر تغییر معادلات سیاسی و موازنه قدرت یعنی تحقق دستاوردهایی به ضرر مقاومت و وحدت ملی و ثبات دل بسته‌اند.

قاووق تاکید کرد که حزب الله به دنبال دولت مورد اعتمادی است و برای تشکیل دولتی قابل اعتماد و قوی که صدای مردم را بشنود و قادر به پیشبرد اقتصاد و محاکمه فاسدان و بازگرداندن اموال غارت شده باشد تلاش خواهد کرد.

عضو شورای مرکزی حزب الله گفت: آمریکا علنا وارد خط بحران لبنان شده و می‌خواهد از جنبش مردمی برای تحقق دستاوردهای سیاسی خود استفاده کند. موضع ما در حزب الله روشن و علنی است و ما اجازه نخواهیم داد که دیکته‌های آمریکا به دولت جدید راه یابد و به آمریکا اجازه نخواهیم داد که در این مرحله و سایر مراحل دستاوردهای سیاسی محقق کند.

سید حسن نصرالله : لبنانی‌ها با هوشیاری توطئه جنگ داخلی را خنثی کردند/ مقاومت با قدرت به مسیر خود ادامه می‌دهد

انتهای پیام/

R36348/P/S8,90,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط حزب‌ الله لبنان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حزب الله لبنان حزب الله لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۷۰۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشت آهنین علیه خیزش دانشگاهیان آمریکا اثرگذار نیست/ فعال شدن بسیج دانشجویی این بار در ایالات متحده

حسین کنعانی‌مقدم، کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره خیزش اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا اظهار کرد: ایالات متحده آمریکا در پارادوکسی قرار گرفته که هم می‌خواهد از رژیم صهیونیستی حمایت کند و آن را به عنوان امنیت ملی آمریکا تلقی کند و هم از سوی دیگر باید پاسخ نسل جدید آمریکا را که به دنبال آزادی و حقوق بشر و موضوعات دیگر هستند را بدهد.

وی افزود: این مسائل باعث شده تا آمریکا در یک بن‌بست سیاسی در عرصه داخلی و بین‌المللی قرار گیرد و به نظر می‌رسد این جنبش دانشجویی که در آمریکا آغاز شده و حتی به کشور‌های دیگر امکان سرایتش وجود دارد، خاطرات جنبش دانشجویی ۱۹۳۰ و ۱۹۶۸ را تداعی می‌کند که توانست به دولت آمریکا فشار وارد کند تا در خصوص جنگ ویتنام تجدیدنظر داشته باشند.

این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: اگر همین روند ادامه پیدا کند شاهد خواهیم بود به‌رغم سرکوبی که دولت آمریکا با مشت آهنین انجام می‌دهد، فروپاشی درونی در رابطه با لیبرال‌دموکراسی و حقوق بشر ادعایی رقم بخورد. دولت ایالات متحده آمریکا باید از میان گزینه‌هایی که وجود دارند یکی را انتخاب کند؛ یعنی یا به خواست ملت خود گوش فرادهد یا اینکه به خواست و مطالبه لابی صهیونیست که می‌خواهد آمریکا را در باتلاق بیشتر فرو ببرد، توجه کند.

کنعانی‌مقدم با بیان اینکه تجربه اثبات کرده هرگاه اساتید و بعد هم رسانه‌ها به یک جنبش دانشجویی می‌پیوندند، این اقدام قابل سرکوب نیست، گفت: هرچند ممکن است کمی شعله آن کمرنگ‌تر شود، اما آتش زیر خاکستری است که هرلحظه امکان شعله‌ور شدنش وجود دارد.  

وی بیان کرد: آقای بایدن در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به حمایت لابی صهیونیستی نیاز مبرم دارد و به همین دلیل تلاش می‌کند آخرین گام حمایتی خود از صهیونیست‌ها را بردارد و دست به سرکوب دانشجویان بزند، اما اگر انتخابات تمام شود آقای بایدن شکست بخورد به نظر می‌رسد دولت بعدی چاره‌ای جز توجه به خواست اساتید، دانشجویان و نسل جدید آمریکا نخواهد داشت و حمایت از رژیم صهیونیستی را کنار بگذارد یا حداقل کمتر کند.

این کارشناس مسائل سیاسی درباره تأثیر خیزش دانشگاهیان آمریکا و امکان سرایت آن به دیگر نقاط دنیا بر پایان جنگ غزه و محاصره این منطقه گفت: تجربه اثبات کرده رژیم صهیونیستی به هیچ یک از قوانین و چارچوب‌های بین‌المللی پایبند نیست و نسبت به سازمان ملل، قطعنامه‌ها و فشار‌های جهانی بی‌توجه است. آنها تصمیم دارند غزه را به یک سرزمین سوخته تبدیل و تمامی فلسطینی‌ها را به کوچ اجبار وادارند و سپس این منطقه را کاملاً تحت اشغال خود درآورند و در این مسیر از هیچ کس و هیچ چیز ترس و واهمه‌ای ندارند.  

کنعانی‌مقدم تأکید کرد: پیش‌بینی ما این بود که صهیونیست‌ها به رفح حمله کنند که آن را آغاز کردند؛ بنابراین کشتن مردم و بی‌گناهان برای رژیم اشغالگر قدس هیچ کاری ندارد، اما آنچه که مهم بوده این است که امکان دارد با ادامه تجاوزات اسرائیل و حمله به رفح فلسطینیان ساکن در کرانه باختری و حتی فلسطینیان مصر و اردن به مردم غزه بپیوندند و این به معنای درگیر شدن صهیونیست‌ها در چند جبهه خواهد بود که توان مقابله با آن را ندارد.

وی گفت: در این شرایط تنها راهی که وجود دارد، مقاومت و ایستادگی است و اگر دقت کرده باشید اکثر افرادی که در جنبش دانشجویان آمریکا، انگلیس، استرالیا، فرانسه و آلمان مشارکت دارند چفیه به گردن دارند و آن را به عنوان سمبل مقاومت می‌دانند، کاری که مقام معظم رهبری انجام می‌دهند و آن را نماد مقاومت می‌دانند. قبلاً می‌گفتند بسیج انگلیس و فرانسه دست به کار شده‌اند ولی امروز ظاهراً بسیج دانشجویی در آمریکا فعال شده و راه خود را دنبال می‌کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مشت آهنین علیه خیزش دانشگاهیان آمریکا اثرگذار نیست/ فعال شدن بسیج دانشجویی این بار در ایالات متحده
  • حکم دادگاه لاهه برای دستگیری نتانیاهو جدی است
  • سپاه: نباید اجازه داد مشاغل کاذب جای مشاغل اصیل را بگیرد
  • نباید اجازه داد مشاغل کاذب جای مشاغل اصیل را بگیرد
  • دانشجوهای آمریکایی در معرض «سرکوب سازمان‌یافته» هستند
  • هشدار انصارالله به آمریکا درباره تشدید تنش نظامی علیه یمن
  • جنبش دانشجویی آمریکا اراده لازم برای تغییر را دارد
  • جنبش دانشجویی، سازمان استکباری آمریکایی-صهیونیستی را به هم ریخت
  • کابینه نتانیاهو هزینه زیادی را به ما تحمیل کرد/ طبقه متوسط در حال نابودی
  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد