Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-09@02:21:50 GMT

صباغیان بافقی: دیگر ظریف را به مجلس راه ندهید

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۷۱۴۹۸

ساعت 24- نماینده مردم مهریز در مجلس با انتقاد از خروج وزیر امور خارجه از مجلس در خلال بررسی سوال ابطحی اظهار کرد: باید جلوی ظریف را می‌گرفتند تا از جلسه خارج نشود. دیگر نباید او را به مجلس راه دهند.

 محمد رضا صباغیان بافقی نماینده مردم مهریز در مجلس در اخطار میان دستور حلسه علنی نوبت عصر امروز مجلس با استناد به اصل سوم قانون اساسی بیان کرد: در ارتباط با سوال آقای ابطحی از وزیر امور خارجه تذکر می دهم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رفتار امروز وزیر امور خارجه باعث تضعیف جایگاه مجلس شد اگرچه که ممکن است با طرح چنین سوالی موافق نباشم.

وی افزود: وزیر امور خارجه برای جلسه شورای امنیت جلسه مجلس را به راحتی ترک کرد. انتظار بود که هیات رئیسه و رئیس مجلس از حقوق نمایندگان دفاع کنند. چگونه با چنین رفتاری مجلس در راس امور قرار گیرد؟ سوال از حقوق نمایندگان است و وزیر باید تا آخر طرح سوال در جلسه می‌نشست، امروز جناح خاصی ضعیف نشد، تمام مجلس ضعیف شد. آقای پزشکیان به عنوان رییس جلسه و هیات رییسه کوتاهی کرند. باید جلوی ظریف را می‌گرفتند تا از جلسه خارج نشود. دیگر نباید او را به مجلس راه دهند.

وی اظهار داشت: زمانی که مقابل چنین رفتارهایی کوتاه می‌آییم جایگاه مجلس را زیر سوال می‌بریم، انتظار داریم وزیر امور خارجه خروج از صحن علنی را جبران کند. این موضوع از حقوق مردم است. اگر زمان رژیم شاه با آن مجلس وزیر خارجه اینگونه از مجلس خارج می شد ما چه نگاهی به آن مجلس داشتیم؟

مصری رییس وقت جلسه مجلس در پاسخ به اظهارات صباغیان بیان کرد: اگرچه ممکن است اظهارات شما صحیح باشد ولی فرمایش شما منطبق بر اصل سوم قانون اساسی نبود و اخطار شما وارد نیست.

ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: محمد جواد ظریف احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۷۱۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجارستان: در ماموریت ناتو در اوکراین مشارکت نخواهیم کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پیتر سیارتو وزیر امور خارجه مجارستان امروز چهارشنبه اعلام کرد که در گسترش ماموریت ناتو در اوکراین، تامین تسلیحات، آموزش نیروهای مسلح کی یف و تامین مالی آن مشارکت نخواهد کرد.

وزیر امور خارجه مجارستان در این خصوص ادامه داد: مجارستان از این اقدامات دور خواهد ماند. سربازان مجارستانی در چنین ماموریتی شرکت نخواهند کرد.

پیتر سیارتو در ادامه افزود: همچنین اجازه انجام چنین اقداماتی در خاک مجارستان را نخواهیم داد. ما همچنین می خواهیم از تامین مالی این اقدامات هم دور بمانیم.

وی اضافه کرد: اجازه نخواهیم داد که پول مالیات دهندگان مجارستانی برای این هدف ها کار گرفته شود. ما مسلما با ناتو در این اقدامات مشارکت نمی کنیم.

کد خبر 6100749

دیگر خبرها

  • گزارش سفیر ایران در بلاروس به امیر عبداللهیان
  • مجارستان: در ماموریت ناتو در اوکراین مشارکت نخواهیم کرد
  • درخواست جالب غربی ها ۲روز قبل از زدن اسرائیل
  • ایران و مصر خواهان برقراری روابط دیپلماتیک هستند
  • سفیر کشورمان در روسیه با امیرعبداللهیان دیدار کرد
  • دیدار سفیر ایران در روسیه با امیرعبداللهیان
  • گفت‌وگوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و عمان
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و عمان
  • محورهای رایزنی وزرای خارجه روسیه و عربستان
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با امیرعبداللهیان