Web Analytics Made Easy - Statcounter

در ادامه ششمین جلسه محاکمه متهمان پرونده بانک ملت محسن داورزنی وکیل اسماعیل احدی یکی از متهمان پرونده اظهار کرد: اتهامات انتسابی را به دلایل محکم و متقن رد می‌کنم، زیرا هرگونه تحقیق و بررسی حقوقی نیازمند در نظر گرفتن شرایط حاکم بر آن موضوع است.

وی افزود: قبل از هر چیز باید در نظر داشت که موضوع پرونده در زمان تحریم‌های ظالمانه بین‌المللی علیه جمهوری اسلامی ایران واقع شده است و در آن زمان هر کسی حاضر به انجام این اقدامات نبوده و متأسفانه در طول تحقیقات چنین چیزی لحاظ نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وکیل احدی گفت: در مجوز صادره از سوی شورایعالی امنیت ملی که در حکم قانون است با در نظر گرفتن شرایط آن روز کشور و بحران‌های ایجاد شده برای بانک ملت و پارسیان ریسک مالی را به ترتیب ۴۰۰ میلیون و ۲۰۰ میلیون دلار تعیین کرده است.
این وکیل دادگستری گفت: با این مجوز که از سوی مقامات عالیرتبه نظام صادر شده اگر مبلغ ۴۰۰ میلیون دلار به هر نحوی به خطر بیفتد یا از بین برود هیچگونه اخلالی به وجود نمی‌آید و شورایعالی امنیت ملی به این موضوع و رقم آن دقت لازم را داشته و در مجوز صادره این رقم را به صراحت و نص صریح اعلام کرده و براساس این مجوز، هیچ اخلالی از سوی هیچکدام از بانک‌ها و متهمان این پرونده انجام نشده است.

وی توضیح داد: بانک ملت و پارسیان در راستای مصوبه شورایعالی امنیت ملی اقدام و تلاش کردند و هرگز از حد مجاز خارج نشده‌اند و هرگونه اظهار نظر مبنی بر خروج از حد مجاز توسط خودش شورایعالی امنیت ملی باید انجام شود.

وکیل مدافع احدی ادامه داد: اخلال یک واژه امنیتی و حقوقی است و شورایعالی امنیت ملی نیز قطعا آن را در نظر گرفته است؛ لذا با توجه به مجوز صادره تطبیق واژه اخلال و قانون حاکم بر آن براقدامات صورت گرفته فاقد وجاهت حقوقی و قانونی لازم است.

تاسیس شرکت پارسیس کیش با هدف دور زدن تحریم‌ها
داورزنی اضافه کرد: شرکت پارسیس کیش متعلق به بانک پارسیان با سقف ۲۰۰ میلیون دلار با هدف دور زدن تحریم‌ها تاسیس شد و شرکت امرالد نیز در خارج از کشور ثبت شده و مالک ثبتی و مدیر اجرایی آن برابر اساسنامه اشخاص خارجی هستند که اختیارات تام مدیریتی خود را به مجید سعادتی دادند.
وی گفت: سعادتی قراردادی در تاریخ ۱۰ مرداد سال ۹۳ با پارسیس کیش منعقد کرده و پس از توجیه مجدد احدی مبنی بر وجود مجوز شورایعالی امنیت ملی، او را به عنوان شخص امین و مورد اعتماد برای پیگیری امور اداری در داخل کشور به آقای ابوالحسنی معرفی می‌کند.

وجوه حساب‌های امانی فلاحتیان تسویه شده است
داورزنی گفت: آبان سال ۹۳ قراردادی به مبلغ ۱۱۰ میلیون درهم توسط پارسیس کیش، ولی به اسم امرالد با فلاحتیان منعقد می‌شود و در واقع تصمیمات و سایر اقدامات توسط پارسیس کیش انجام شده است. از ۲۲۰ میلیون درهم مورد ادعا رقم صحیح ۲۰۶ میلیون و ۷۵۰ هزار درهم است که ۱۱۰ میلیون درهم به عنوان وام به فلاحتیان پرداخت شده و مابقی که حدود ۹۷ میلیون درهم است به عنوان امانی به حساب‌های فلاحتیان واریز شده و بعدا نیز به طور کامل تسویه شده است.
وی گفت: از ۱۱۰ میلیون درهم پرداخت شده ۶۰ میلیون درهم از وجوه شرکت امرالد و ۵۰ میلیون درهم نیز توسط خود پارسیس کیش به حساب‌های فلاحتیان واریز می‌شود و وجوه مذکور هیچگاه در حساب امرالد نبوده است و فلاحتیان ۱۱۰ میلیون درهم بدهکار می‌شود و در حال حاضر بیش ۶ میلیون دلار به عنوان فرع بدهی به پارسیس کیش بدهکار است.

کشتی بانک پارسیان متعلق به دستغیب است
وکیل اسماعیل احدی درباره ۳۶ میلیون دلار مورد اتهامی نیز گفت: برابر اظهارات مدیر فعلی پارسیس کیش اشخاصی که اسامی آن‌ها در حال حاضر در ردیف متهمان این پرونده نیست، مدیران پارسیس کیش را برای خرید کشتی متقاعد می‌کنند و آذر و دی سال ۹۳ به دستور پارسیس کیش مبلغ ۳۶ میلیون دلار به حساب شخصی به نام مختاری واریز شده و در این خصوص موکل هیچ دخالت و نقشی نداشته است.
وی ادامه داد: زمان واریز وجه در یک دوره ۱۴ ماهه بوده و مختاری پس از دریافت وجوه نسبت به تأیید دریافت و اعلام وصول وجوه اقدام کرده است و از ۲۹ دی تا ۲۵ بهمن ۹۳ قراردادی به نمایندگی دستغیب و زارعی منعقد شده است و هیئت مدیره شرکت پارسیس کیش در همان ماه پرداخت تسهیلات به شرکت سم‌شیپ را تنظیم می‌کند و مدیران سم‌شیپ علاوه بر تودیع وثایق نسبت به پرداخت اقساط ۳۶ میلیون دلار به مدت دو سال بعد از دریافت تسهیلات اقدام می‌کنند.
داورزنی اضافه کرد: پایان سال ۹۳ حساب‌های پارسیس کیش مورد حسابرسی و تایید قرار گرفته و تخلفی گزارش نشده و مجمع عمومی شرکت نیز برگزار شده و تمامی حساب‌ها را تایید کردند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: بانک پارسیان پرونده بانکی شورای عالی امنیت بانک ملت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۷۱۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه + جزئیات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، در تداوم دیپلماسی فعال امنیتی و همکاری‌های امنیتی منطقه‌ای، عصر امروز (چهارشنبه) یادداشت تفاهم امنیتی بین «علی اکبر احمدیان» دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران و «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه به امضا رسید.

بر اساس این یادداشت تفاهم، سطح مناسبات و همکاری‌های ۲ کشور در حوزه‌های مختلف راهبردی افزایش خواهد یافت.

دوازدهمین اجلاس بین‌المللی نمایندگان عالی کشورها در امور امنیتی امروز با حضور دکتر علی اکبر احمدیان نماینده رهبر معظم انقلاب و دبیر شورای عالی امنیت ملی در سن‌پترزبورگ روسیه برگزار شد.

بنا بر اعلام نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه، در این اجلاس،‌ دبیران شورای امنیت، مشاوران امنیت ملی، معاونان نخست وزیر، روسای سرویس های امنیتی و اطلاعاتی ۱۰۶ کشور جهان حضور داشتند.

در اجلاس سن‌پترزبورگ، همچنین چهار نشست با عناوین «تضمین امنیت اطلاعات در جهان نوظهور چند قطبی ( تهدیدها و فرصت ها)» ، «حفظ هویت ملی و ارزش های سنتی برای حفظ امنیت صلح و ثبات بین المللی»، «همکاری های بین المللی برای مقابله با مهاجرت غیرقانونی» و «مسائل حفاظت از جمعیت در درگیری‌های نظامی و شرایط اضطراری با ماهیت طبیعی و غیرطبیعی» برگزار شد.

همچنین در حاشیه این اجلاس، نمایشگاهی از محصولات و تولیدات نظامی، فناوری های پیشرفته، امنیت اطلاعات و مقابله با چالش های جدید و انرژی هسته ای نیز برپا شده بود.

کد خبر 847098 برچسب‌ها خبر ویژه ایران و روسیه

دیگر خبرها

  • روسیه دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکا را بلوکه کرد
  • شرط اجرایی شدن سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه
  • دسترسی اقتصادی شرط اجرایی شدن سند ملی امنیت غذا
  • دیدار احمدیان با همتایان چینی و برزیلی خود در سن پترزبورگ
  • اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه + جزئیات
  • امضای یادداشت تفاهم امنیتی بین ایران و روسیه
  • یادداشت تفاهم امنیتی بین ایران و روسیه امضا شد
  • آغاز به کار نشست عالی امنیتی با حضور احمدیان در سنت‌پترزبورگ
  • ببینید | بازدید دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران از نمایشگاه محصولات نظامی روسیه
  • احمدیان و دبیر شورای امنیت روسیه دیدار کردند