Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-02@14:04:52 GMT

جلسه سؤال از وزیر خارجه نیمه کاره ماند

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۷۲۰۸۴

جلسه سؤال از وزیر خارجه نیمه کاره ماند

جلسه سؤال از وزیر خارجه در مجلس نیمه کاره ماند. محمدجواد ظریف امروز برای پاسخ به سؤال محمدجواد ابطحی نماینده خمینی‌شهر و از نمایندگان مخالف دولت درباره پولشویی در کشور و آنچه انفعال در برابر وقت‌کشی سه کشور فرانسه، آلمان و انگلیس خوانده شد، در جلسه علنی نوبت عصر امروز بهارستان حاضر شد.  ظریف، آبان ماه سال گذشته در گفت‌وگویی با خبرآنلاین از پولشویی گسترده در کشور خبر داده و گفته بود: «در ایران خیلی‌ها از پولشویی منفعت می‌برند و آنجاهایی که هزاران میلیارد پولشویی انجام می‌دهند، حتماً آنقدر توان مالی دارند که ده‌ها یا صدها میلیارد هزینه تبلیغات و فضاسازی در کشور علیه قوانین ضدپولشویی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» ظریف گفته بود: «فضایی درست کردند کسانی که یک قلم معامله‌شان ممکن است ۳۰ هزار میلیارد تومان در آن منفعت جابه‌جا شود. کل بودجه وزارت خارجه را هزینه یک قلم تبلیغات و فضاسازی‌شان می‌کنند.» این سخنان با انتقادها و البته پاسخ‌های مختلفی روبه‌رو شد و حالا بعد از یک سال ظریف برای پاسخ درباره آن به مجلس رفت و از سخنان خود دفاع کرد. این جلسه البته بدون حاشیه نبود. ظریف در ابتدای توضیحات خود اشاره کرد که جلسه مهمی در شورای عالی امنیت ملی داشته و از هیأت رئیسه مجلس خواسته که جلسه طرح سؤال را به وقت دیگری موکول کنند که موافقت نمی‌شود. لذا در جلسه امروز وزیر خارجه بعد از ارائه توضیحات خود و در حالی که بخش دوم اظهارات نماینده سؤال کننده باقی مانده بود، مجبور شد جلسه را ترک کند و طرح سؤال نیمه کاره ماند.  همین موضوع هم انتقاداتی را به همراه داشت که مسعود پزشکیان، رئیس جلسه هم اظهار کرد که اقدام ظریف قابل دفاع نبوده و اگر او 8 دقیقه بیشتر در مجلس می‌ماند، اتفاقی نمی‌افتاد. با این حال ظریف در سخنان خود تأکید کرد که وزارت خارجه بیشترین تلاش را برای مقابله با پولشویی انجام داده است. به گزارش ایرنا، ظریف افزود: آنچه اهمیت دارد، این است که بنده مسئول دفاع از جمهوری اسلامی ایران در خارج  هستم و همه نحوه دفاع بنده از کشور در خارج را مشاهده کرده‌اند. هم در تلویزیون پخش می‌شود و هم کلیپ‌های آن منتشر می‌شود و مشخص است که چه کسانی به خاطر منافع داخلی سؤالاتی را مطرح می‌کنند؛ فکر می‌کنم که مسائل امنیت ملی ما مهم‌تر از آن است که با بحث‌های جناحی مورد توجه قرار گیرد. وی ادامه داد: صحبتی که قبلاً در مورد پولشویی کردم، صحبت بنده نبود بلکه اظهاراتی بود که مقامات مختلف کشور مطرح کرده بودند. وظیفه من حمایت و دفاع از جمهوری اسلامی است و حتماً یک مقداری  شاید عقل داشته باشم که صحبتی نکنم که در خارج مجبور شوم خودم از آن دفاع کنم.  ظریف گفت: اتهاماتی که به جمهوری اسلامی وارد می‌کنند، این است که به این کنوانسیون‌ها نمی‌پیوندد چراکه نمی‌خواهد با تروریسم و پولشویی مقابله کند ولی آنچه من عرض کردم، این بود که گروه‌های فشاری هستند که آنها منافع مالی شخصی دارند. حالا شما می‌توانید در تلویزیون ببینید که در دادگاه سلطان سکه درخصوص روش‌های پولشویی چه گفتند. وزیر امور خارجه افزود: دامن نظام جمهوری اسلامی از این حرف‌ها مبراست، آنچه بنده عرض کردم، در جهت حرف‌هایی است که در خارج از کشور در حمایت از جمهوری اسلامی زده می‌شوند و آن این است که منافعی که باعث می‌شود با این حرکت‌ها مخالفت باشد، منافع دارنده پول هستند و مواردی هست که هزار-هزار میلیارد تومان پولشویی توسط باندهای قاچاق سکه و ارز رد و بدل می‌شود که امروز در دادگاه‌های جرایم اقتصادی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۷۲۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و ظریف

 دکتر رضا ملک‌زاده، وزیر بهداشت در دولت اکبر هاشمی رفسنجانی، فوق تخصص گوارش و کبد و عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی گفت: واقعاً آن کاری که ما در برجام انجام دادیم بی‌نظیر بود، رفتیم با همه قدرت‌های دنیا پشت یک میز نشستیم و با کار‌هایی که دکتر ظریف انجام داد افتخاری به دست آمد، اما متاسفانه افرادی که اصلاً برجام را نخواندند با آن مخالفت کردند تا یک پیمان افتخارآمیز برای ایران زیر سوال برود، وضعیت تحریم‌ها به‌شکلی شده که هر روز وضعیت کشور تغییر می‌کند و این ناامیدی‌ها را تشدید کرده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افتتاح هتل پارک سیفیه ملایر در دهه فجر
  • (ویدیو) نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و ظریف
  • ایرانیان خارج از کشور از سربلندی ایران دفاع می‌کنند
  • ایرانیان خارج از کشور از سربلندی ایران دفاع می‌کنند.
  • آزرده خاطر شدن شهروند تهرانی از نیمه کاره ماندن مجتمع‌های میدان شهدا
  • رییس جمهور برتکمیل پروژه نیمه کاره مونوریل و فرودگاه قم تاکیددارد
  • ظریف: خیلی‌ها فکر می‌کنند آمریکا ابر قدرت است اما امروز چیزی به نام قدرت هژمون نداریم / اسرائیل هیچ وقت پای کسی نخواهد ایستاد + فیلم
  • قرار است در پارک‌های تهران هتل بِروید یا چرخه رانت‌خواری بچرخد؟/ «شهرداری همان هتل نیمه‌کاره را بسازد، چرا می‌خواهد هتل جدید بسازد؟»
  • نیمه کاره رها شدن پروژه گازرسانی در بخش کوهنانی از زبان اهالی
  • ساختمان نیمه کاره‌ای که محل تجمع سگ‌های ولگرد شد