Web Analytics Made Easy - Statcounter

پورازغدی افزود: برخی‌ها در باره انقلابی‌ها می‌گویند که انقلابی‌ها آرمانگرا هستند و واقع بین نیستند، اما سوال ما اینجاست اگر شما واقع بین هستید پس چرا در مذاکرات و معامله با آمریکا بر سرتان کلاه رفت؟ به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو حسن رحیم پور ازغدی در برنامه‌ای که به مناسبت بزرگداشت ۱۳ آبان برگزار گردید حضور یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ابتدا با اشاره به سیاست‌های خارجی آمریکا گفت: سیاست خارجه آمریکا کاملا ایدئولوژیک است وقتی که می‌گویند برای منافع ملی آمریکا می‌کنند در واقع منظورشان منافع ملی آمریکا نیست بلکه کمپانی‌های سرمایه داری و یهود در آنجاست و این‌ها دنبال تامین منافع همان یک درصد سرمایه دار یهود هستند و باقی درصد مردم اهمیتی ندارد.
وی ادامه داد: من از این تعجب می‌کنم برخی می‌گویند مذاکره ما با آمریکا برد برد بود چگونه می‌توان گفتمان ما با آن‌ها را برد برد خواند درحالی که آن‌ها روابطشان را با کشور‌های دیگر ارباب رعیتی و ظالم و مظلوم می‌خواهند. چه طور می‌شود این گونه رابطه را برد برد خواند بر فرض که مذاکره صحیح است، اما باید این را مورد توجه قرار دهیم از وقتی مذاکره و معامله کردیم تحریم‌ها نه تنها برداشته نشد بلکه نسبت به پیش از آن چند برابر شد و حتی می‌توان گفت: از اول انقلاب تا به حال چنین تحریم‌هایی بی سابقه بوده است. در طول تاریخ بعد از انقلاب تاکنون هیچ گاه اینقدر به ما توهین نشده بود در زمان آیت الله رفسنجانی نیز ایشان بعد از رحلت امام نظرشان بر این بود که باید کمی فیتیله شعار‌های آمریکاستیزی را پایین کشید و کمتر مرگ بر آمریکا بگوییم تا نفس راحتی در اقتصاد و سیاست بعد از مدت‌ها بکشیم، اما این نظر نتیجه عکس داد و براساس آن تحریم‌ها بیشتر شد، حتی در آن زمان خود آقای رفسنجانی را هم برایش حکم بازداشت صادر کرده و در صورتی که از ایران خارج می‌شد او را بازداشت می‌کردند پس هر گاه ما در طول تاریخ ۴۰ ساله انقلاب با آمریکا روی خوش نشان داده ایم آن‌ها سخت‌تر گرفته اند برای مثال در زمانی که امام سلمان رشدی را مرتد خواندند کل سفارت‌های کشور‌های اروپایی در ایران تعطیل کرده و به کشور خود رفتند، اما شاهد این بودیم که چند ماه بعد یکی پس از دیگری خودشان به ایران بازگشتند چرا که منافع خود را در گروی ایران می‌دیدند. الان در شرایطی هستیم که بیشترین امتیاز را به غرب داده ایم، اما هیچ امتیازی از آن‌ها نگرفته ایم که هیچ بلکه تحریم‌ها نیز چند برابر شده است.
وی افزود: آمریکایی‌ها آنقدر نسبت به ایران گستاخ شده اند که حتی بعد از امضای برجام وقتی تعهدات آن‌ها را ایران برشمرد گفتند نه این‌ها تعهدات ما نیست و ایرانی‌ها برای خودشان به زبان فارسی تعهدات نوشته اند و گرنه در نسخه اصی که آمریکا از برجام دارد چنین چیزی وجود ندارد در واقع به طور کل منکر پای بندی خود به تعهدات شدند.
پورازغدی افزود: برخی‌ها در باره انقلابی‌ها می‌گویند که انقلابی‌ها آرمانگرا هستند و واقع بین نیستند، اما سوال ما اینجاست اگر شما واقع بین هستید پس چرا در مذاکرات و معامله با آمریکا بر سرتان کلاه رفت و نتوانستید منافع ایران را تامین کنید و به جای آن تحریم‌های چند برابری به وجود آمد.
وی بیان کرد: حرف ما این بود که نظام سرمایه داری اتاق فرمان دارد و برنامه ریزی علیه دشمنان خود مثل ایران دارد، اما این‌ها می‌گفتند چه کسی گفته نظام سرمایه داری اتاق فرمان دارد همه این‌ها توهم توطئه است باید ببینیم چه طور شده است الان همان افراد می‌گویند ما هر جا می‌خواهیم معامله کنیم آمریکا و انگلیس نمی‌گذارند و بر ما سخت گرفته اند مگر نه اینکه آمریکا اعلام کرد ما خودمان داعش را درست کرده ایم وقتی خودشان از آمار کشتار خود خبر می‌دهند چه توقعی از این کشور داریم کمترین آمار کشته در یمن آخرین بار ۱۵۰ هزار نفر برآورد شده است باید ببینیم چه کسی غیر از آمریکا می‌تواند این کار را انجام دهد این‌ها از کشوری بیرون نمی‌روند مگر اینکه از آن کشور بیرونشان کنند و کشورمان امریکا را از ایران بیرون انداخته و در حال حاضر آمریکا را از منطقه هم بیرون می‌کنیم.
استاد دانشگاه با اشاره به اینکه ترامپ رسما خود اعلام می‌کند کشور‌های دیگر را برای استفاده منابع مالی و منافع ملی خود می‌خواهد گفت: ترامپ در حالی که از عربستان بودجه زیادی گرفت آن را گاوه شیرده خواند وقتی برمی گردیم به ایران قبل از انقلاب و اسناد لانه جاسوسی را چک می‌کنیم می‌بینیم که دقیقا همین لفظ در اسناد لانه جاسوسی برای ایران آمده است و آمریکا ایران را گاو شیرده می‌داند.
تحلیلگر سیاسی ادامه داد: سوال من اینجاست اگر نگاهی به پیشینه تاریخی غرب و آمریکا کنیم آیا حیوانی وحشی‌تر از آمریکا می‌بینیم آمریکا کشوری است که با گذشت ۲۰۰ و اندی سال از حکومتش حدود ۲۰۰ و اندی جنگ داشته درحالی که این‌ها خود را مظهر مدرنیته غرب می‌دانند، اما آنچه از این‌ها برمی آید خون و جنون است آمریکایی‌ها با غربی‌ها ده‌ها میلیون آفریقایی را کشتند و غارت کردند و به استثمار کشیدند و بعد هم ده‌ها میلیون سرخپوست را کشتند و این اساس مدرنیته آنهاست.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: رحیم پور ازغدی مذاکره مذاکره با آمریکا مذاکرات هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۷۲۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد

 به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از رویترز، سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا به دلیل مخالفت خود با سیاست واشنگتن در رابطه با جنگ غزه، استعفا کرد.

وب سایت این وزارتخانه نشان داد که هاله گریت همچنین معاون مرکز رسانه منطقه‌ای دبی بود و تقریباً دو دهه پیش به عنوان افسر سیاسی و حقوق بشر به وزارت امور خارجه پیوست.

او در وب‌سایت شبکه‌های اجتماعی لینکدین نوشت: من پس از ۱۸ سال خدمت برجسته در مخالفت با سیاست غزه آمریکا، در آوریل ۲۰۲۴ استعفا کردم. 

یکی از سخنگویان وزارت امور خارجه که در نشست مطبوعاتی روز پنجشنبه درباره این استعفا گفت این وزارتخانه کانال‌هایی برای نیروی کار خود دارد تا در صورت مخالفت با سیاست‌های دولت، نظرات خود را به اشتراک بگذارند.

پیش از این نیز سه مسئول آمریکایی در اعتراض به حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی در جنگ غزه استعفا کرده بودند.

نزدیک به یک ماه قبل، آنل شلین از دفتر حقوق بشر وزارت امور خارجه استعفای خود را اعلام کرد و جاش پل، مقام وزارت امور خارجه در ماه اکتبر استعفا کرد.

طارق حبش، یکی از مقامات ارشد وزارت آموزش آمریکا که فلسطینی-آمریکایی است، در ماه ژانویه از سمت خود کناره گیری کرده بود.

آمریکا در بحبوحه حمله مداوم اسرائیل به غزه که ده‌ها هزار شهید برجای گذاشته و سبب ایجاد یک بحران انسانی شده است، در سطح بین المللی و گروه‌های حقوق بشری به دلیل حمایت از اسرائیل مورد انتقاد شدید قرار گرفته است.

گزارش‌هایی از نشانه‌هایی از مخالفت در دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، با ادامه افزایش تلفات در جنگ وجود دارد.

در ماه نوامبر، بیش از هزار مقام در آژانس توسعه بین المللی آمریکا بخشی از وزارت امور خارجه، نامه سرگشاده‌ای را امضا کردند که در آن خواستار آتش بس فوری شدند. اسنادی که از سیاست دولت انتقاد می‌کنند نیز به کانال مخالف داخلی وزارت امور خارجه ارسال شده است.

این جنگ همچنین باعث بحث شدید و تظاهرات ضد جنگ در سراسر آمریکا، مهمترین متحد اسرائیل شده است.

دیگر خبرها

  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد
  • واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن درباره میدان آرش
  • کنعانی مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن را مردود دانست
  • واکنش ایران به ادعای کویت درباره میدان آرش | به کویت توصیه می‌کنیم ...
  • کنعانی: مفاد بیانیه مشترک کویت و اردن در مورد میدان آرش مردود است
  • ایران مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن را درباره میدان آرش مردود خواند
  • ادعای یک‌جانبه پیرامون میدان آرش در بیانیه‌ای دوجانبه حقی برای مدعی ایجاد نمی‌کند
  • سخنگوی وزارت خارجه: مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن در خصوص میدان آرش را مردود است/ این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند/ به کویت توصیه می‌کنیم از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب کند