Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-01@12:31:09 GMT

پنج رویداد جهان

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۷۲۱۵۳

پنج رویداد جهان

 

حافظ جنگل‌های آمازون کشته شد

پائولو پائولینو گوجاجارا، جوان بومی حافظ جنگل‌های آمازون به‌دست چوب‌بُرهای غیرقانونی به ضرب گلوله کشته شد. او که عضو گروه «محافظان جنگل» بود و با باندهای چوب‌بری غیرقانونی مبارزه می‌کرد، روز جمعه در منطقه مارانهائو برزیل از ناحیه سر هدف گلوله چوب‌برهای غیرقانونی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
علاوه بر او، یک نفر دیگر از حافظان جنگل‌های آمازون در این حادثه زخمی شد. کشته شدن این جوان نگرانی‌ها را درباره تشدید خشونت‌ها علیه محافظان جنگل‌های آمازون افزایش داده است.     ابتکار ایتالیایی شماری از شهرداری‌های ایتالیا به قصد احیای شهرهای زیبا اما خالی شده از سکنه خود، اقدام به تبلیغ برای فروش خانه‌‌ها با قیمت کمی بیش از یک دلار کردند. شهرهای تزونگولی در نزدیکی ناپل و سامبوکا دی سیچیلیا آخرین نمونه از شهرهای ایتالیا برای احیای مجدد بودند. این شهرها خانه‌های خود را با قیمت کمی بیش از یک دلار می‌فروختند. گرچه شرط‌هایی در پی این فروش نیز وجود داشت. اکنون، وینچنسو جامبرونه، شهردار شهر کاماراتای سیسیل، یک قدم فراتر رفته است و پس از اینکه نتوانست مالکانی که سال‌ها پیش خانه پدری خود در این شهر را ترک کرده و رفته بودند متقاعد کند خانه‌های خالی از سکنه خود را به تازه واردها به‌طور رایگان واگذار کنند، اعلام کرد، تصمیم گرفته خانه‌های خالی از سکنه را کاملاً رایگان عرضه کند.   --- نفس تنگ دهلی این روزها همزمان با سفر آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان به‌دهلی، هوای پایتخت هند طوری آلوده شده که دولت خبر داده، به‌طور رایگان پنج میلیون ماسک در اختیار مردم گذاشته است. اما این 5 میلیون ماسک دردی از مردم دهلی دوا نمی‎کند. زیرا آمار نشان می‎دهد حداقل 20 میلیون نفر در معرض صدمات ناشی از آلودگی هوا هستند. --- مرگ دختران در جنینی در ارمنستان سالانه بیش از ۱۴۰۰ سقط جنین صورت می‌گیرد که اکثر آنان را جنین‎های دختر تشکیل می‎دهند. در ارمنستان پسران محبوب هستند و دختران ارزش ناچیزی دارند. معمولاً خانواده شوهر به‌عروس فشار وارد می‌آورد تا جنین دختر را نابود کند و مادر از ناچاری به این فشار تن می‌دهد و عواقب روانی آن را تحمل می‌کند.   --- اخراج از زادگاه به خاطر معلولیت پسر 5 ساله متولد استرالیا و خانواده‌اش قرار است از استرالیا اخراج و به بنگلادش دیپورت شوند فقط به این خاطر که این پسر «معلولیت خفیف» دارد و اگر در استرالیا بماند برای سیستم بهداشت و درمان این کشور هزینه خواهد داشت. دکتر ماهدی حسن بهویان، پدر پسر 5 ساله با ویزای دانشجویی در سال 2011 به استرالیا آمد و یک سال بعد او در بنگلادش با ربکا سلطانا ازدواج کرد و هر دو در سال 2012 به استرالیا آمدند. در سال 2013 آدیان متولد شد اما چند ماه بعد از تولدش، پدر و مادر متوجه شدند که او معلولیت دارد و نمی‌تواند سرش را بلند کند. آزمایش‌ها نشان داد که او به خاطر ضربه‌ای که در زمان تولد خورده، دچار فلج خفیف مغزی شده است. دولت استرالیا حالا معلولیت این کودک 5 ساله را دستاویز قرار داده و قصد دارد او خانواده‌اش را از این کشور اخراج کند.  

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۷۲۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشت وگذار شبانه پلنگ در جنگل ساری

دریافت 7 MB کد خبر 6093901

دیگر خبرها

  • استرالیا نخستین رایانه کوانتومی کاربردی جهان را می سازد
  • پس از ژاپن، کره جنوبی هم خواهان پیوستن به پیمان امنیتی «آکوس» است
  • فیلم/ گشت و گذار پلنگ در جنگل‌ ساری
  • گشت وگذار شبانه پلنگ در جنگل ساری
  • کره‌ جنوبی به دنبال عضویت در پیمان «آکوس»
  • کشف فسیل دست نخورده یک گونه کانگوروی عجیب
  • اعتراضات دانشجویان طرفدار فلسطین، تهدیدی برای یهودیان نیست
  • تیم دانش‌آموزی ایران ۵ طلا در رویداد ایده و فناوری ترکیه کسب کرد
  • اوکراین: ۱۰۰ میلیون دلار کمک‌های تسلیحاتی استرالیا در راه است
  • ببینید | دلم می‌خواست شاه ایران شوم