Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@12:40:24 GMT

رشد ۴۵ درصدی نذورات بقاع متبرکه صومعه سرا

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۷۲۴۴۵

رشد ۴۵ درصدی نذورات بقاع متبرکه صومعه سرا

ایسنا/گیلان رئیس اوقاف شهرستان صومعه سرا با بیان اینکه ۳۵۴ موقوفه در شهرستان وجود دارد، گفت: نذورات بقاع متبرکه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۵ درصد رشد داشته است.

حسن راستاد در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه ۳۵۴ موقوفه در شهرستان صومعه سرا وجود دارد، اظهار کرد: صومعه سرا دارای پنج هزار متصرف و مستاجر رقبات وقفی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اعلام اینکه ۶۵ بقعه متبرکه در شهرستان صومعه سرا وجود دارد، گفت: از این تعداد در حال حاضر ۱۰ بقعه متبرکه در حال تعمیر و دو بقعه در حال بازسازی است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه صومعه سرا با اشاره به اینکه در سال جاری یکصد میلیون تومان برای بقاع شهرستان هزینه شد، تصریح کرد: این مبلغ از محل نذورات بقاع و کمک خیرین تامین شده است.

راستاد از رشد صد درصدی عواید موقوفات در سال جاری در این شهرستان خبر داد و عنوان کرد: نذورات بقاع متبرکه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۵ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه امسال وقف دو هزار مترمربع زمین با سند مالیکت در شهرستان صومعه سرا صورت گرفت، افزود: در طی این مدت دو موقوفه در این شهرستان شناسایی و در سامانه موقوفات ثبت شد.

رئیس اوقاف صومعه سرا ادامه داد: در سال جاری برای ۲۰ فقره پلاک ثبتی تقاضای ثبت شده است. همچنین بالغ بر ۵۰۰ هکتار کاربری مذهبی، زراعی و مسکونی ثبت شد.

راستاد با بیان اینکه طی هفت ماهه امسال برای سه فقره پرونده حقوقی از موقوفات رای صادر شده، گفت: این پرونده ها در حال اجراست و پس از اجرای آن دو میلیارد ریال آورده وقفی در برخواهد داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بقاع متبرکه نذورات موقوفات صومعه سرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۷۲۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در نهاوند

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تجهیز ۱۰۰ درصدی چاه‌های کشاورزی به کنتور هوشمند
  • تحقق ۱۳۵ درصدی تعهدات اشتغالزایی در مهاباد
  • افزایش ۲۰ درصدی رهاسازی آب از سد زولاچای سلماس
  • افزایش ۲۰ درصدی رها سازی آب از سد زولاچای سلماس
  • پرداخت ۷۲۴ میلیاردی مستمری تامین اجتماعی آران و بیدگل
  • افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در نهاوند
  • افتتاح پل روستای نوخاله در شهرستان صومعه سرا
  • افتتاح پل روستای نوخاله شهرستان صومعه سرا