Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، «کرم دور چشم برای رفع تیرگی‌»،« با این کرم دور چشم پوستی زیبا و صاف داشته باشید» اینها تبلیغات دروغ و فریبنده در شبکه‌های مجازی و ماهواره‌ای است که به دست برخی سلبریتی‌ها انجام می‌شود.

متاسفانه برخی افراد به ویژه خانم‌ها گول تبلیغات این سلبریتی‌ها را می‌خوردند و گرفتار عوارض جبران ناپذیر این کرم‌های زیبایی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیوا یکی از افرادی است که گول این تبلغیات دروغین را خورده و گرفتار عوارض پوستی آن شده است.

به گفته او پس از مشاهده تبلیغات سلبریتی‌های کرم زیبایی را دور چشم خود خریداری می‌کند و پس از مدتی از مصرف گرفتار التهاب پوست دور چشم می‌شود و پس از مراجعه به متخصص پوست از تقلبی بودن کرم آگاه می‌شود.

پارمیدا نیز یکی دیگر از افرادی است که با مشاهده تبلیغ کرم زیبایی پوست در ماهواره و استفاده از آن گرفتار التهاب شدید پوستی شده است و مدت‌های طولانی کرم‌ها درمانی مصرف کرده است تا عوارض کرم تقلبی از بین برود.

 عوارض هولناک کرم‌های زیبایی ماهواره‌ای

امیر هوشنگ احسانی استاد علوم پزشکی تهران و متخصص پوست در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره عوارض کرم‌های آرایشی و بهداشتی تقلبی که در فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای تبلیغ می شود، اظهار کرد: به دلیل بالا رفتن قیمت کرم‌های آرایشی و بهداشتی،‌درمانی و زیبایی تقلب و کپی افزایش پیدا کرده است.

او ادامه داد: متاسفانه در سال‌های اخیر شاهد تبلیغات زیبایی به دست سلبریتی‌ها هستیم در حالی که این افراد هیچ تخصصی ندارد و محصولات زیبایی را بدون هیچ پشتوانه علمی تبلیغ می‌کنند.

گول تبلیغات دروغین سلبریتی‌ها را نخورید

این متخصص پوست و مو تصریح کرد: در موارد بسیاری شاهد آن هستیم که برخی افراد گول این تبلیغات دروغین سلبریتی‌ها را می‌خورند و اقدام به خرید محصول از شبکه‌های ماهواره‌ای و مجازی می‌کنند.

احسانی گفت: متاسفانه بسیاری از بیماران پس از خرید و استفاده از کرم‌های زیبایی ماهواره‌ای گرفتار عوارض جبران ناپذیری از جمله حساسیت‌های پوستی، خارش، قرمزی، پوسته ریزی، التهاب و  عفونت شده‌اند که مدت‌های طولانی فرد را گرفتار می‌کند و درمان طولانی مدتی نیاز دارد.

تبلیغات اغواگرایانه در حوزه پزشکی جرم است

کیانوش جهان پور سخنگوی سازمان غذا و دارو در این باره گفت: متاسفانه سود جویان  از فناوری و شبکه‌های مجازی و سلبریتی‌ها استفاده می‌کنند تا به جامعه هدف بفهمانند که محصول دارای اثرات بسیاری است.

او ادامه داد: در موارد بسیاری شاهد آن هستیم که محصولاتی که قیمت کمی دارند با هزینه‌های بالاتر در شبکه‌های ماهواره‌ای و مجازی به فروش می‌رسند و مردم به دلیل تبلیغ آن به دست سلبریتی‌ها گول این تبلیغات فریبنده را می‌خورند.

جهان پور تبلیغات اغواگرایانه را در حوزه پزشکی جرم دانست و گفت: با اینگونه تبلیغات دروغین به کمک دستگاه‌های نظارتی برخورد می‌شود.

علی محمد رجبی پلیس فتا اظهار کرد: فروش هرگونه اقلام پزشکی از طریق شبکه‌های اجتماعی بر طبق قانون جرم است و با آن برخورد می‌شود.

او ادامه داد: سلبریتی‌ها و کسانی که تبلیغات دروغین انجام دهند تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

امید است که مردم با توجه به هشدارها و توصیه‌های پزشکان، متخصصان و مسئولان وزارت بهداشت محصولات زیبایی و کالاهای منطبق با سلامت را تنها از مراکز معتبر خریداری کنند تا گرفتار عواقب هولناک آن نشوند.

انتهای پیام /

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۷۲۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت بازنگری در دستورالعمل‌های تبلیغات محصولات آسیب رسان به سلامت

  به گزارش­ ­خبرگزاری صدا و سیما؛ دکتر عبدالعظیم بهفر­ گفت:­ به رغم اینکه قانون منع تبلیغات کالا‌های آسیب رسان در رسانه ملی مصوب است و هر ساله کالا‌های آسیب رسان و غیر مجاز اعلام می‌شوند، اما اجرای جدی این قانون در محاق قرار می‌گیرد و شوربختانه شاهد جلوه نمایی دشمنان سلامتی در رسانه‌ها هستیم. وی افزود: عدول از این قانون هم به روش‌های مختلف صورت می‌گیرد و ادعا‌های غیر واقعی یا اغراق در معرفی محصول پاشنه آشیل بسیاری از تبلیغات است، گاهی عنوان عوض می‌شود، گاهی با ایما و اشاره محصول را تبلیغ می‌کنند که البته در پس این اقدامات یک ترس از قانون مشاهده می‌شود؛ اما با تساهل و مدارا‌های اخیر برخی از شرکت‌ها و نشان‌های تجاری با چراغ سبز رسانه ملی در چشم قوانین زل می‌زنند و آشکارا و مستقیم مخاطب را به مصرف محصولات آسیب رسان به سلامت دعوت می‌کنند. دکتر بهفر گفت: در جلساتی که با مسئولان رسانه ملی برگزار کرده ایم مهم‌ترین دلیل مدارا با تخلفات تبلیغات کالا‌های آسیب رسان به سلامت را کم بودن بودجه و ضرورت اکتساب منابع مالی برای بقا و استمرار فعالیت‌ها عنوان می‌کنند که صحت سنجی این موضوع کار ارگان‌های بودجه‌ای است، اما آنچه اظهر من الشمس است اینکه "هدف نمی‌تواند توجیه گر وسیله باشد"؛ شیوع بیماری‌های مختلفی مثل سرطان حتماً با مولفه غذا‌های مضر مماس است و حتماً تغذیه غیر سالم در بسط سبک زندگی اشتباه تاثیرگذار است. وی افزود: طبیعتاً یکی از مهم‌ترین ناظران در کنار ارگان‌های دیگر، سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت است و ما ملزم به برخورد سلبی و حتی قضایی با کسانی هستیم که با تخطی از قوانین سلامت، جامعه را تهدید می‌کنند؛ اما فرد فرد جامعه نیز باید نسبت به سلامت خود حساس باشد و دست از مطالبه گری به انحا مختلف بر ندارد. سرپرست اداره کل فراورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو، در واکنش به برخی ادعا‌های نادرست در تبلیغات محصولات غذایی، تاکید کرد: در حوزه تبلیغات محصولات غذایی گاهی اوقات ادعا‌های نادرست و خلاف واقع مطرح می‌شود که برخی از آنها اصولاً موضوعیت ندارد؛ مثلاً درج عنوان بدون کلسترول روی روغن‌های نباتی نیز از این دسته تبلیغات محسوب می‌شود؛ چرا که روغن‌های نباتی در اصل فاقد کلسترول بوده و تنها در روغن‌های حیوانی وجود دارد. دکتر بهفر گفت: درج عنوان بدون افزودنی روی شیر‌های استریل نیز از این دست تبلیغات است، چراکه شیر‌های استریل نیازی به افزودنی یا نگهدارنده ندارند، چون داخل آن میکروبی وجود ندارد. وی افزود: به هر حال بسیاری از اسنک ها، روغن ها، انواع سُس، آب‌میوه‌ها و نوشیدنی‌هایی که به طور مستقیم یا غیر مستقیم، محصول یا شرکت و برند را تبلیغ می‌کنند غیر قانونی هستند و نباید در رسانه ملی یا هر رسانه دیگر تبلیغات داشته باشد. دکتر بهفر گفت: یکی از موضوعاتی که در تبلیغات کالا‌های آسیب رسان وجود دارد و برخی آن را به عنوان یک چالش به حساب می‌آورند، کلی بودن دستورالعمل تبلیغات است که شاید بهتر باشد ارگان‌های مرتبط با این موضوع دستورالعمل را با شاخص‌های کمی قابل سنجش و اندازه گیری، به روزرسانی نموده و دستورالعمل جدید را با جدیت عملیاتی کنند. وی افزود: شورای سیاست گذاری سلامت صدا و سیما هم به عنوان فصل مشترکی در پیشبرد اهداف سلامت محور، می‌تواند در احیای اجرای قانون منع تبلیغات محصولات آسیب رسان به سلامت در رسانه ملی نقش ایفا کند و ما هم آمادگی داریم تمامی امکانات خود در جهت اشاعه فرهنگ سلامت را در اختیار نهاد مهم اطلاع رسانی و فرهنگ سازی کشور قرار دهیم.

دیگر خبرها

  • آغاز تبلیغ نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس در استان تهران
  • آغاز تبلیغ نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس
  • بهترین تبلیغات برای لباس فروشی (8 روش رایگان و زود بازده)
  • جلوه‌نمایی دشمنان سلامتی در رسانه‌ها / تبلیغ کالاهای آسیب‌رسان سلامت ممنوع است
  • چراغ سبز رسانه ملی به کالاهای آسیب‌رسان سلامت | توجیه عجیب برای تبلیغ این کالاها
  • جلوه‌نمایی دشمنان سلامتی در رسانه‌ها / تبلیغ کالاهای آسیب‌رسان سلامت؛ ممنوع
  • ضرورت بازنگری در دستورالعمل‌های تبلیغات محصولات آسیب رسان به سلامت
  • راست و دروغ تبلیغ محصولات غذایی در تلویزیون
  • از ۱۰ برند رژ لب تا مکمل تقویتی مو ؛ این محصولات را نخرید، تقلبی است 
  • تعیین عوارض ۶۰درصدی برای صادرات سیب‌زمینی