Web Analytics Made Easy - Statcounter

دهقانی نیا با اشاره به برگزاری نخستین گردهمایی فناوری‌های نوین برای مبارزه با قاچاق گفت: این نخستین گردهمایی فناوری‌های نوین در حوزه پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا با محوریت استفاده از توان شرکت‌های دانش بنیان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، «حمیدرضا دهقانی نیا» امشب (یکشنبه 12 آبان) در برنامه گفتگوی 18 و 30 دقیقه شبکه خبر با اشاره به برگزاری نخستین گردهمایی فناوری‌های نوین برای مبارزه با قاچاق گفت: این نخستین گردهمایی فناوری‌های نوین در حوزه پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا با محوریت استفاده از توان شرکت‌های دانش بنیان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاقه‌مندان با مراجعه به سایت ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا به آدرس www.epe.ir و سایت صندوق نوآوری به آدرس www.inif.ir می‌توانند علاوه بر رویت محورها، در این دو سامانه ثبت نام و اعلام حضور کنند.

 

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا از دعوت از شرکت‌های دانش بنیان برای پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا در قالب گردهمایی فناوری های نوین با محوریت استفاده از توان شرکت‌های دانش بنیان خبر داد و گفت: این دعوت به معنی استفاده از توان شرکت‌های دانش بنیان در حوزه تولید و حمایت از آن‌ها با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب و دستور ویژه رئیس جمهوری است.

 

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا درباره ظرفیت‌های استفاده از این فناوری‌ها در کشور گفت: گردهمایی‌ای که به آن اشاره شد به همین منظور برگزار می شود و اقدامات داوطلبانه و پیگیری‌ها و هماهنگی‌های ستاد مبارزه با قاچاق کالا با ارگان‌های دست اندرکار، گواهی بر این ادعاست.

 

دهقانی نیا تاکید کرد: برای رسیدن به تفام نامه‌ها جلساتی ترتیب دادیم و از دستگاه‌های متقاضی خواستیم برای گردهمایی نمایندگانی اعزام کنند تا نیازمندی‌های خود را به شرکت‌های دانش بنیان اعلام کنند.

 

وی با اشاره به اینکه در روز‌های برگزاری گردهمایی به شرکت‌ها غرفه داده می شود، گفت: پس از اعلام نیاز دستگاه ها، در همان محل تفاهم نامه اولیه برای دستیابی به محصول نهایی منعقد می‌شود.

 

دهقانی نیا افزود: در این باره با شرکت‌های یادشده جلساتی برای احصاء یک مدل بهینه برای پیشگیری و مبارزه با کالای قاچاق ترتیب دادیم. همچنین با صندوق نوآوری ۱۳ محور از آنچه شرکت‌ها می‌توانند در زمینه مبارزه با قاچاق کالا کمک کنند تهیه کردیم که در ده روز اول اذرماه ۹۸ سه روز را در قالب یک گردهمایی برگزارمی‌کنیم./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی 13 آبان 13 آبان ۱۳ آبان روز استکبار ستیزی کانون های مساجد اردبیل مسجد تراز اسلامی اربعین حسینی کانون های فرهنگی هنری مساجد روزنامه دهقانی نیا مبارزه با قاچاق کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۷۲۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۵۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان اردبیل

سردار جواد تقوی افزود: در تداوم اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مرحله جدید این طرح سراسری امسال با اولویت نظارت و پایش انبار‌ها و محل دپو کالای قاچاق، با حداکثر توان و بهره مندی از امکانات و تجهیزات نیروی انتظامی در استان اردبیل اجرا شد.

او با اشاره به تلاش مسئولانه و جهادی پلیس استان اردبیل در مبارزه با قاچاق کالا و ارز و سلب تحرک از قاچاقچیان و ناامن کنندگان اقتصاد کشور، اظهار کرد: در این مرحله از طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس استان اردبیل موفق شد، ۲ هزار و ۵۵۵ قلم انواع دارو، چهار هزار متر پارچه، ۲۵ تن گندم و هفت تن و ۵۶۰ کیلوگرم آرد کشف و ضبط کند.

فرمانده انتظامی استان اردبیل کشف ۶ تن انواع چوب آلات جنگلی، چهار تن و ۷۵۰ کیلوگرم کود شیمیایی، ۸۰ هزار بسته قهوه، یک دستگاه موتورسیکلت، ۱۲۰ قوطی نوشابه خارجی، ۲۸۰ لیتر سوخت و ۱۲ هزار و ۸۷۰ قلم انواع دیگر کالای قاچاق را از جمله دیگر کشفیات ماموران نیروی انتظامی استان اردبیل در این طرح عنوان کرد.

سردار تقوی اظهار کرد: کارشناسان ارزش این کشفیات را در مجموع ۵۶ میلیارد و ۶۰۵ میلیون ریال اعلام کردند.

او بیان کرد: با اجرای این مرحله از طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان اردبیل ۱۳ نفر دستگیر و ۱۰ دستگاه خودرو چاقچیان توقیف شد.

فرمانده انتظامی استان اردبیل با اشاره به پلمب ۲ انبار در این طرح با دستور مراجع قضایی، اضافه کرد: تمامی متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی و رسیدگی تحویل دستگاه قضایی شدند.

سردار تقوی ادامه داد: خرید و فروش و حمل یا نگهداری کالا خارج از ضوابط تعیینی دولت تخلف محسوب می‌شود و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

او پدیده قاچاق و هرگونه فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی را موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور دانست و افزود: برخورد با فرصت‌طلبان و سوء‌استفاده‌کنندگان و مفسدان اقتصادی از اولویت‌های نیروی انتظامی است.

فرمانده انتظامی استان اردبیل با تاکید به برخورد قاطع و قانونی پلیس با قاچاقچیان، سودجویان و محتکران از شهروندان خواست هرگونه موارد مشکوک در خصوص احتکار و قاچاق کالا را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • استقبال وزارت صنعت امارات از توسعه همکاری‌ فناوری با ایران
  • مهم‌ترین گام‌توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • حضور بیش از ۶۵۰ شرکت دانش‌بنیان داخلی و خارجی در نمایشگاه ایران‌هلث ۱۴۰۳
  • مالکیت فکری ستون اصلی «اقتصاد دانش بنیان»
  • در حوزه مالکیت فکری بسیار عقب هستیم
  • نقش آفرینی دانش‌بنیان نرم و هویت‌ساز در صنایع سخت
  • بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان
  • کشف بیش از ۵۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان اردبیل
  • ایجاد دفتر فراجا در بنیاد ملی نخبگان؛ علت چیست؟!