Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@03:08:14 GMT

هالووین خونین؛ از کالیفرنیا تا لندن

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۷۲۶۸۶

هالووین خونین؛ از کالیفرنیا تا لندن

جشن هالووین در آمریکا و اروپا خسارات زیادی بر جای گذاشته و پلیس برای جلوگیری از رفتارهای ضداجتماعی، پارک‌ها را بسته و ممنوعیت اسفاده از تزیینات ترسناک را اعمال کرده است.

به گزارش مشرق، خبر کشت و کشتار در مهمانی‌های متعدد هالووین در امریکا این روزها در رسانه‌های جهان بازتاب گسترده‌ای داشته است. یکی از این حوادث، مربوط به یک مهمانی در ایالت کالیفرنیا است که در آن ۵ تن کشته و ده‌ها نفر زخمی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر آنچه در رسانه‌های محلی آمده، این تیراندازی در اواخر روز پنجشنبه در شهر اوریندا در کالیفرنیا (شهری با حدود ۱۹۰۰۰ نفر جمهیت در ۹ مایلی شمال شرقی اوکلند) رخ داد. در مقامات محلی هیچ اطلاعاتی درباره مظنونین احتمالی یا اینکه آیا آنها دستگیر شده‌اند، منتشر نشده است. پلیس اوریندا می‌گوید در این خانه بیش از ۱۰۰ نفر مهمان حضور داشتند و ظاهرا تبلیغ آن در شبکه های اجتماعی منتشر شده بود.

بیشتر بخوانید: حمله مسلحانه بابانوئل به جشن هالووین در تگزاس

در بیانیه پلیس آمده است: «ماموران با رسیدن به صحنه قربانیان تیراندازی و مجروحین را دیدند و البته افراد زیادی که در حال فرار از این مهمانی بودند. سه قربانی در محل حادثه بر اثر زخم‌های اصابت گلوله جان باختند. قربانی دیگری بعداً در بیمارستان درگذشت. طبق اعلام دفتر کلانتر، پنجمین قربانی در اواخر جمعه شب در بیمارستان درگذشت.« پلیس می‌گوید دو سلاح گرم در خانه پیدا کرده است و در حال تجزیه و تحلیل سلاح‌ها است.

 هالویین خونین

  اگر سری به رسانه‌های امریکایی و اروپایی بزنید خواهید دید که در بسیاری از موارد پلیس برگزارکنندگان این جشن ناهنجار را دستگیر کرده است و یا تعمیداتی انجام داده تا کمترین آسیب‌ها به افراد و محیط وارد شود.

 به طوری که در شب هالووین پارک‌های بسیاری از مناطق انگلیس و ولز بسته شده و نیروهای گشت پلیس مستقر شدند. بنا بر آنچه در BBC منتشر شده، نیروهای پلیس برای مشکلات و معضلات مربوط به هالووین، پارک‌ها را بسته و در محله‌های مختلف مستقر شدند.

همچنین به مغازه‌ها در بسیاری از مناطق توصیه شد که آرد و تخم مرغ را به زیر ۱۸ سال نفروشند. گزارش‌هایی مربوط به رفتارهای ضداجتماعی زیادی از سوی برخی مردم، سبب شد تا پلیس این دو کشور پارک‌ها را در شب هالووین تعطیل کند.

ماجرا فقط به اینجا ختم نمی‌شود. پلیس حتی تزییات ترسناک این جشن را هم ممنوع اعلام کرده است. تزئینات هالووین که بسیار ترسناک به نظر میرسد، خشم عمومی را برانگیخته است. پلیس پس از تماس چند تن از مردم، دو جسد جعلی را که از درختی در حیاط جلوی خانه مسکونی در سیدنی رها کرده بود را یافت. در بسیاری از این مناطق شورای عمومی برای حد و مرز چگونگی تزیینات برگزار می‌شود.

در ایران چند سالی است که این جشن که مربوط به فرهنگ کشورهای دیگر است، توسط برخی از جوانان نیز برگزار می‌شود. جشنی که نه تنها هیچگونه سنخیتی با فرهنگ ما ندارد بلکه اگر از بسیاری از شرکت کنندگان در این مراسم‌ها سوال کنید، چیزی از فلسفه وجودی آن نمی‌دانند و صرفا تقلیدی کورکوانه را مو به مو انجام می‌دهند.  

حتی دیده شده در کشور خودمان برخی از جوانان برای شرکت در مراسم هالووین ساعت‌ها توسط گریمورها آرایش می‌شوند و هزینه‌های گزافی را نیز پرداخت می‌کنند. شاید برخی از برخورد پلیس با این هنجارشکنان انتقاد کنند، اما این نکته را باید در نظر گرفت که در امریکا و دیگر کشورهای اروپایی نیز پلیس سعی در آرام کردن فضا و جلوگیری از رفتارهای ضداجتماعی دارد.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق روح الله زم تحولات لبنان هالووین جشن هالووین اخبار حوادث ایالت کالیفرنیا مشرق امریکا لندن انگلیس اروپا آمریکا کالیفرنیا ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۷۲۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی دانشگاه کالیفرنیا: گرمای بی سابقه در تابستان

کمربند گرمسیری برای گرمای بی‌سابقه تابستان امسال آماده می‌شود و شرایط برای رکورد‌های جدید در دما و رطوبت فراهم شده است.

این پیش‌بینی، بر اساس نتایج تحقیقات جدید دانشگاه کالیفرنیا، برکلی، بر تأثیر فزاینده تغییرات آب‌وهوایی همراه با ال نینوی شدید تأکید می‌کند.

چرا رطوبت گرما را خطرناک می‌کند؟

بدن ما برای خنک ماندن به شدت به تعریق متکی است. هنگامی که عرق از پوست ما تبخیر می‌شود، گرما را با خود می‌برد و دمای داخلی بدن ما را کاهش می‌دهد، با این حال، در رطوبت بالا، هوا به شدت مملو از بخار آب است. این امر تبخیر عرق ما را بسیار سخت‌تر می‌کند و اثر خنک‌کنندگی آن را کاهش می‌دهد.

رطوبت بالا مانع از عملکرد مؤثر فرآیند تنظیم دمای طبیعی ما می‌شود و خنک ماندن بدن در شرایط گرم را بسیار دشوارتر می‌کند.

پروفسور ویلیام از محققان این تحقیق گفت: اگر نتوانید بدن خود را تا دمای زیر ۹۸.۶ درجه فارنهایت یا ۳۷ درجه سانتی‌گراد خنک کنید، جان خود را از دست خواهید داد. عرق اصلی‌ترین راه برای خنک‌کردن خود در هنگام گرم شدن است.

ال‌نینو و گرم شدن زمین منجر به رطوبت گرمسیری می‌شود

افزایش مداوم دمای زمین که به‌عنوان گرمایش جهانی شناخته می‌شود، باعث افزایش میزان بخار آب در جو می‌شود به این دلیل که هوای گرمتر می‌تواند رطوبت بیشتری را در خود نگه دارد.

ال نینو، الگوی آب‌وهوایی طبیعی است که باعث گرم شدن اقیانوس آرام گرمسیری می‌شود. این امر تبخیر را بیشتر می‌کند و مقدار زیادی هوای گرم و مرطوب را به اتمسفر می‌فرستد.

نتایج این تحقیق در Geophysical Research Letters منتشر شده است.

منبع: ایسنا

tags # اخبار هواشناسی سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • تظاهرات‌های دانشجویی ضداسرائیلی به دانشگاه‌های کانادا رسید
  • (ویدئو) آتش سوزی عظیم در اسکله تاریخی کالیفرنیا
  • تداوم اعتراضات در آمریکا | لغو مراسم فارغ التحصیلی دانشگاه کالیفرنیا؛ با وجود بازداشت‌ها، دانشجویان به تحصن ادامه می‌دهند
  •  تداوم تجمعات حامی غزه برغم سرکوب پلیس؛ تظاهرات در دانشگاههای جورج واشنگتن و کالیفرنیا
  • "کینه خونین" کارگر قهوه‌خانه شهر ری را قربانی کرد
  • پیش بینی دانشگاه کالیفرنیا: گرمای بی سابقه در تابستان
  • کینه خونین کارگر قهوه‌خانه شهر ری را قربانی کرد
  • حدود ۱۰۰ دانشجوی حامی فلسطین در کالیفرنیا بازداشت شدند
  • ورود پلیس آمریکا به دانشگاه کالیفرنیا
  • صحنه ای وهمناک در انگلیس؛ اسب های خونین در خیابان های لندن | عکس