Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-26@11:08:51 GMT

آپدیت واتس‌اپ را جدی بگیرید!

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۷۳۵۸۹

آپدیت واتس‌اپ را جدی بگیرید!

ایتنا - کارشناسان امنیتی به کاربران گوشی‌های اندرویدی توصیه کرده‌اند که جدیدترین آپدیت واتس‌اپ را به منظور حفاظت از حریم خصوصی و ارتقای امنیت سایبری دستگاه خود دریافت کنند.
کارشناسان امنیتی به کاربران گوشی‌های اندرویدی توصیه کرده‌اند که جدیدترین آپدیت واتس‌اپ را به منظور حفاظت از حریم خصوصی و ارتقای امنیت سایبری دستگاه خود دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایتنا از ایسنا، پس از آنکه اپلیکیشن پیام‌رسان واتس‌اپ برای سیستم عامل آی‌اواس قابلیت امنیتی جدیدی را تحت عنوان قفل اثرانگشت (fingerprint lock) برای گوشی‌های آیفون ارائه کرد، حالا به نظر می رسد که این قابلیت را برای گوشی‌های اندرویدی نیز منتشر کرده است تا کاربران بتوانند به حفاظت از حریم خصوصی و ارتقای امنیت سایبری در گوشی خود بپردازند.

حالا به تازگی کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری به کاربران گوشی‌های اندرویدی توصیه کرده‌اند که هرچه سریعتر آپدیت جدید واتس‌اپ را دریافت کرده و قابلیت مذکور را فعالسازی کنند.

بر اساس گزارش وب سایت phonearena، قابلیت قفل اثرانگشت (fingerprint lock) به کاربران اجازه می‌دهد تا با بهره‌گیری از سیستم حسگر اثرانگشت موجود بر روی گوشی‌های هوشمند، دسترسی افراد ناشناس و غریبه به اطلاعات شخصی خود را مسدود کنند و بدین ترتیب امنیت سایبری این اپلیکیشن  پیام‌رسان را ارتقا و بهبود بخشند.

کاربران همچنین برای فعالسازی این قابلیت جدید در واتس‌اپ باید به بخش تنظیمات این اپلیکیشن رفته و بعد با مراجعه به قسمت حساب کاربری (Account) وارد حریم خصوصی (Privacy) شوند و گزینه قفل اثرانگشت (Fingerprint lock) را فعالسازی کنند. در آخر تمامی مراحل مذکور، برای اطمینان از اینکه تنظیمات مربوطه را درست اجرا کرده‌اید، لازم است تا بر روی گزینه باز کردن از طریق اثرانگشت (Unlock with fingerprint) کلیک کنید.

 

منبع: ايتنا

کلیدواژه: واتس اپ پیام رسان شبکه اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۷۳۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قابلیت جدیدی از اندروید 15 برای استفاده از گوشی در تاریکی

ایتنا - اندروید مجهز به فیلتر نور آبی داخلی و پشتیبانی از روشنایی تطبیقی ​​است که از حسگر نور محیط دستگاه شما برای اندازه‌گیری شدت نور در محیط اطراف شما استفاده می‌کند.
با وجود اینکه می‌دانیم استفاده از گوشی در رختخواب و تاریکی برای چشم‌هایمان مضر است، بسیاری از ما هنوز در شب هنگام خواب از تلفن خود استفاده می‌کنیم.

 سیستم عامل اندروید مانع از خیره شدن بیش از حد ما به صفحه نمایش نمی‌شود، اما چندین ویژگی نمایشگر را برای کمک به کاهش فشار چشم ارائه می‌دهد. در حال حاضر قابلیتی ارائه می‌کند که رنگ‌های روشن را کاهش می‌دهد و در نتیجه صفحه نمایش را کم‌نور می‌کند، اما با نسخه 15 این بار حتی فراتر رفته است.
  تنظیم خودکار روشنایی صفحه نمایش
اندروید مجهز به فیلتر نور آبی داخلی و پشتیبانی از روشنایی تطبیقی ​​است که از حسگر نور محیط دستگاه شما برای اندازه‌گیری شدت نور در محیط اطراف شما استفاده می‌کند.

این ویژگی به طور خودکار سطح روشنایی صفحه نمایش دستگاه شما را بر اساس سطح نور محیط تنظیم می‌کند.

علاوه بر این، نگاشت بین سطوح نور محیط و روشنایی صفحه به دستگاه بستگی دارد، بنابراین سطح روشنایی که یک تلفن با آن سازگار می‌شود ممکن است با گوشی دیگر متفاوت باشد.

 
نتیجه این امر این است که برخی از گوشی‌ها می‌توانند به اندازه کافی کم نور شوند تا در شرایط با روشنایی کمتر به راحتی قابل استفاده باشند، در حالی که برخی گوشی‌های دیگر حداقل به طور خودکار قادر به تنظیم نور نیستند.

برای توضیح این نابرابری، اندروید 12 قابلیتی را در زیر تنظیمات در منوی دسترس‌پذیری به نام «تاریکی اضافی» معرفی کرد که نور صفحه‌نمایش را فراتر از حداقل روشنایی گوشی شما کاهش می‌دهد.

لازم به ذکر است که تنظیم روشنایی تطبیقی ​​روشن‌تر از حد معمول راحت‌تر از فعال کردن دستی Extra Dimming خواهد بود. زیرا این گزینه باید به صورت دستی روشن و خاموش شود. بنابراین، اگر آن را در شب فعال کنید تا روشنایی را کاهش دهید، باید به یاد داشته باشید که بعد آن را غیرفعال کنید، در غیر این صورت ممکن است صفحه در طول روز خیلی کم نور شود.
  خصوصیت جدید
صفحه نمایش همه گوشی‌ها نمی‌تواند به اندازه کافی کم نور شود تا در شب راحت از آن استفاده کنید، و این همان چیزی است که احتمالا در ویژگی جدید اندروید 15 حل می‌شود.

هدف این ویژگی تنظیم روشنایی تطبیقی ​​فعلی با کاهش خودکار روشنایی صفحه نمایش در شرایطی است که نور محیطی بسیار کم است.

دیگر خبرها

  • بروزرسانی بزرگ واتس آپ در راه است
  • هشدار/ این دو موبایل دیگر بروزرسانی دریافت نخواهند کرد
  • بروزرسانی بزرگ واتس‌آپ در راه است
  • بروزرسانی های اساسی واتساپ در راه است
  • قابلیت جدیدی از اندروید 15 برای استفاده از گوشی در تاریکی
  • چرا ایرانی‌ها بیشتر در دام بدافزار‌ها می‌افتند؟
  • نوآوری‌های ادامه‌دار با کمک هوش مصنوعی / ساخت دوربین و سمعک پردازشگر صدا و تصویر
  • کوتاه‌تر شدن مراحل درخواست خودرو در تپسی
  • دست اسرائیل از آستین واتس‌اَپ بیرون زد/ کشتار کاربران فلسطینی با نقض حریم اطلاعاتی
  • با واتس‌اپ بدون اینترنت، فایل منتقل کنید