Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-04@13:46:46 GMT

قاچاق لوازم خانگی دست دوم با برچسب ۲۰۱۹

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۷۴۰۷۰

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق با بیان اینکه در نیمه اول سال ۴۰۰ میلیارد کشفیات قاچاق لوازم خانگی داشتیم، گفت:افراد کالای لوازم خانگی دسته دوم را وارد می کنند و روی آن برچسب ۲۰۱۹ می‌زنند.

به گزارش مهر به نقل از ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، حمیدرضا دهقانی‌نیا اظهار داشت: حجم قاچاق در بازه زمانی خاص به آمار کل سال تعمیم داده می شود که این روند از نظر بنده و کارشناسان این حوزه صحیح نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: قانونگذار، ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق را به عنوان مرجع رسمی بررسی و آمار قاچاق د ر کشور اعلام کرده است؛ لذا اگر هر نهاد یا شخصیت حقیقی و حقوقی از روی دغدغه آماری اعلام کند، قابل استناد نیست.

دهقانی‌نیا ادامه داد: طبق آمار رسمی در شش ماهه اول سال ۹۷ و ۹۸، دومین کشفیات ما در حوزه مبارزه با قاچاق به لوازم خانگی معطوف به ارزش آن بیش از ۴ هزار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بوده است.

وی گفت: این آمار نشان می دهد لوازم خانگی در رده دوم اقلام کشف شده قاچاق قرار گرفته و از طرفی ستاد مبارزه با قاچاق وظیفه خود را به انجام رسانده است.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خاطرنشان کرد: قاچاق لوازم خانگی وجود دارد ولی نه با آن شدتی که برخی  اعلام می‌کنند.

وی با بیان اینکه آمار و ارقام رابطه مستقیمی میان قاچاق و کشفیات نشان نمی دهد، افزود: در شش ماهه سال ۹۸ بیش از ۴۰۰ میلیارد کشفیات قاچاق لوازم خانگی داشتیم.

دهقانی‌نیا گفت: بخشی از قاچاق ورودی لوازم خانگی مبنی بر این است که افراد کالای لوازم خانگی دسته دوم را از کشورهای حاشیه خلیج فارس وارد می کنند و روی آن برچسب ۲۰۱۹ می‌زنند و ما چنین مواردی را در سطح بازار شاهد هستیم.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سانتریفیوژ IR 6 روز دانش آموز امیرعلی اکبری سیزده آبان توافق نامه آب و هوایی پاریس علی اصغر پیوندی حسن عباسی قاچاق لوازم خانگی مبارزه با قاچاق سانتریفیوژ IR 6 روز دانش آموز امیرعلی اکبری سیزده آبان توافق نامه آب و هوایی پاریس علی اصغر پیوندی حسن عباسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۷۴۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعمال ممنوعیت جابجایی دام و برخورد با متخلفین در کاشمر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر جهاد کشاورزی کاشمر گفت:  مبارزه با قاچاق دام در راستای حفظ امنیت غذایی و جلوگیری از بین رفتن دام مولد است.
 کاظم قربانپور  با اشاره به اینکه هرگونه جابه جایی دام بدون مجوز‌های لازم طبق قانون قاچاق محسوب می‌شود، افزود: مبارزه با قاچاق دام برای امنیت غذایی جامعه انجام می‌شود و بهره برداران و دامداران موظفند در هنگام جا به جایی دام نسبت به اخذ مجوز‌های قانونی نظیر سند حمل بار و گواهی بهداشتی حمل دام از شبکه دامپزشکی اقدام کنند. 
وی گفت: به استناد تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز دام‌های بدون مجوز مکشوفه ضبط و متخلفین نیز به پرداخت جزای نقدی محکوم می‌شوند.
قربانپور افزود: دستگاه‌های مرتبط مانند جهاد کشاورزی، تعزیرات حکومتی و نیروی انتظامی در قالب گشت‌های مشترک با متخلفان و کسانی که اقدام به حمل دام غیرمجاز نمایند برخورد می‌کنند.

دیگر خبرها

  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های تعزیراتی در حوزه بازرسی قاچاق کالا و ارز
  • اعمال ممنوعیت جابجایی دام و برخورد با متخلفین در کاشمر
  • هرگونه جابه جایی دام بدون اخذ مجوز در تربت‌ جام ممنوع شد
  • دستگیری ۲۶ سارق مغازه در خراسان جنوبی
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های قاچاق کالا و ارز درآذربایجان‌ غربی
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در آذربایجان‌ غربی
  • انبار احتکار لوازم خانگی در محمودآباد لو رفت
  • کشف ۲۵ تن شکر قاچاق در مراغه
  • محموله ۱۵ میلیاردی لوازم یدکی و لوازم آرایشی قاچاق در توقیف پلیس
  • کشف ۳۰ میلیارد لوازم خانگی قاچاق در کرمان