Web Analytics Made Easy - Statcounter

هکرهای چینی به تازگی اعلام کرده‌اند که می‌توانند حسگر اثرانگشت گوشی‌های هوشمند را تنها در عرض مدت ۲۰ دقیقه از کار انداخته و قفل گوشی کاربران موردنظر را باز کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ بسیاری از کاربران گوشی های هوشمند در یکی دو سال اخیر به منظور ارتقای امنیت سایبری و حفاظت از حریم خصوصی و اطلاعات شخصی ذخیره شده در گوشی خود، از حسگر اثرانگشت ( fingerprint) و سیستم تشخیص چهره هوشمند استفاده می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما حالا به نظر می رسد اخبار جدید و گزارش های منتشر شده در مجله فوربس، نگرانی کاربران گوشی های هوشمند را تشدید کرده است چراکه هکرهای چینی به تازگی اعلام کرده اند که قادرند قفل گوشی های مجهز به حسگر اثرانگشت (fingerprint scanner) را به راحتی تنها ظرف مدت ۲۰ دقیقه باز کرده و به اطلاعات شخصی قربانیان دسترسی یابند.

در ادامه این گزارش در مورد نام و نشان این هکرهای چینی نیز سخن گفته شده است که از اعضای تیم تحقیقاتی و امنیتی X-Lab شرکت چینی تنسنت هستند. آنها در مورذ روش دسترسی به اطلاعات از طریق حسگر اثرانگشت در جریان کنفرانس شانگهای ۲۰۱۹ نیز خبر داده و مقالاتی خوانده بودند.

چن یو، مدیر تیم تحقیقاتی و امنیتی X-Lab ضمن اینکه هیچ اشاره دقیقی به چند و چون و جزئیات روش مورد استفاده هکرهای چینی برای باز کردن قفل گوشی‌های مجهز به حسگر اثرانگشت نکرد، اما خاطرنشان کرده است که با بهره گیری از یک اپلیکیش، لمس یک شیشه توسط افراد و در نهایت یک چاپگر سه بعدی (۳D printer) این کار قابل اجراست.

بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه امنیت سایبری بر این باورند از آنجایی که هیچ اشاره دقیقی به جزئیات این تکنیک نشده است، نمی‌توان پیش‌بینی کرد که تا چه اندازه و در چه مقیاس قابلیت اجرا برای تمامی گوشی های هوشمند موجود در جهان را داراست.

 

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین گوشی های هوشمند حال حاضر جهان ابداع روش تشخیص دروغگویی با استفاده از چشم!

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اثر انگشت تشخیص چهره جهان فوربس گوشی های هوشمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۷۴۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر | افشای طرح آیفون ۱۶ | سری آیفون‌های ۱۶ این شکلی خواهد بود

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از سایت مک‌روموس، ️سیستم مگ‌سیف اولین‌بار با سری آیفون ۱۲ به گوشی‌های اپل راه یافت و شارژ آیفون را راحت‌تر از قبل کرد. این سیستم به حلقه‌ای از آهن‌ربا و سیم‌پیچ نیاز دارد.

به نظر می‌رسد که اپل در نسل جدید گوشی آیفون ضخامت این حلقه را کمتر کرده است.

در شکل ظاهری نیز آیفون ۱۶ با سری ۱۵ تفاوت‌هایی دارد که در عکس مشاهده می‌فرمایید.

شهریورماه، زمان رویداد اپل و معرفی این سری خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

پرتاب به آینده با اینترنت ۵.۵G | چینی ها استارت زدند کد خبر 849084 برچسب‌ها شرکت اپل باتری اینترنت آیفون موبایل

دیگر خبرها

  • نخستین ربات تمام الکتریکی جهان رونمایی شد/ با توانایی حفظ سرعت ثابت
  • پیگیری وضعیت اقلام و تجهیزات منوریل در گمرکات کشور
  • طرح آیفون ۱۶ فاش شد + تصاویر
  • (ویدئو) پخش اذان از گوشی کارشناس شبکه BBC وسط پخش برنامه زنده
  • سلفی جدید بهرام رادان همه را متعجب کرد
  • افشای طرح آیفون ۱۶؛ سری آیفون‌های ۱۶ این شکلی خواهد بود
  • تصاویر | افشای طرح آیفون ۱۶ | سری آیفون‌های ۱۶ این شکلی خواهد بود
  • جنجال خانواده متوفی برای استفاده از اثر انگشت برای باز کردن قفل گوشی
  • دبی باز هم همه را انگشت به دهان کرد!
  • آزمایش یخ زدن دو گوشی تلفن همراه + فیلم