Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-08@22:51:24 GMT

شکست بازار مسکن در مناطق پرتقاضا

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۷۴۴۲۰

 با وجودی که  آمار مهرماه  گویای افزایش ناچیز ۰.۴ درصدی قیمت مسکن شهر  تهران است، خط سیر بازار به سمت کاهش قیمت تمایل دارد. مهرماه امسال قیمت مسکن در شش منطقه از ۱۰ منطقه‌ پرتقاضای شهر تهران ۶.۲ درصد کاهش پیدا کرد و به همین دلیل رشد ۵.۴ درصدی قیمت در چهار منطقه پرتقاضا نتوانست بر معدل کل تاثیر چندانی ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که پیش‌بینی می‌شد با توجه به ثبات نرخ ارز، سیاست‌های انبساطی سیستم بانکی و ورود اولین گروه از متقاضیان مصرفی به بازار مسکن شاهد رونق نسبی در بازار باشیم. کارشناسان روند قیمت‌ها در بازار مسکن را نزولی ارزیابی می‌کنند.

اخبار اقتصادی- قیمت مسکن در شش منطقه از مناطق ۲۲گانه شهر تهران شامل مناطق ۴، ۵، ۷، ۱۰، ۱۴ و ۱۵ که مجموعا ۴۷ درصد معاملات مسکن در مهرماه ۱۳۹۸ را به خود اختصاص دادند ۶.۲ درصد نسبت به شهریورماه کاهش یافت؛ به طوری که متوسط  هر متر مربع مسکن در منطقه ۴ معادل ۲.۱ درصد، منطقه ۵ معادل ۶.۵ درصد، منطقه ۷ معادل ۱۲.۴ درصد، منطقه ۱۰ معادل ۳ درصد، منطقه ۱۴ معادل ۲.۷ درصد و منطقه ۱۵معادل ۱۱ درصد نسبت به شهریورماه کاهش یافت. در سوی مقابل در چهار منطقه دیگر شامل مناطق ۱، ۲، ۶ و ۸ که جزو ۱۰ منطقه‌ی پرتقاضا محسوب می‌شود و مهرماه ۱۳۹۸ مجموعا ۲۳ درصد معاملات شهر تهران در این مناطق انجام شده میانگین قیمت‌ها ۵.۴ درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافت.

مهرماه امسال متوسط قیمت مسکن در منطقه ۱ معادل ۷.۶ درصد، منطقه  ۲ معادل ۹ درصد، منطقه ۶ معادل ۰.۵ درصد و منطقه  ۸ معادل ۴.۳ درصد افزایش یافت. با این حال در ماه‌های قبل قیمت خانه در این مناطق کاهش محسوسی پیدا کرده بود و با توجه به افت ۶۴ درصدی معاملات نسبت به مهرماه پارسال، نوسانات ماهیانه قیمت در مناطق مختلف تهران نمی‌تواند ملاک مناسبی برای ارزیابی بازار مسکن باشد. شرایط کلی گویای آن است که بازار به  ثبات قیمتی نزدیک شده اما  برخی  کارشناسان معتقدند که تا پایان سال شیب قیمت‌ها نزولی خواهد بود.

قیمت پیشنهادی مسکن در مناطق پرتقاضای تهران ـ آبان ماه ۹۸ محله متراژ سن و امکانات قیمت (تومان) تهرانپارس شرقی ۵۵ ۸ سال فول‌امکانات ۶۲۰ میلیون تهرانپارس غربی ۶۵ ۱۵ سال

۶۰۰ میلیون

جنت‌آباد جنوبی ۶۵ ۱۵  سال ۷۵۰ میلیون پونک ۵۰ ۹ سال آسانسور، انباری ۷۵۰ میلیون طرشت ۵۲ ۸ سال فول ۷۳۰  میلیون مجیدیه ۵۴ ۱۲ سال آسانسور، انباری ۵۶۰ میلیون بریانک ۴۲ ۹ سال آسانسور، پارکینگ ۳۳۵ میلیون م خراسان ۵۸ ۳ سال آسانسور، انباری ۴۰۶ میلیون آهنگ ۳۵ ۶ سال، بدون امکانات ۳۲۰ میلیون افسریه ۷۰ نوساز فول امکانات ۷۰۰ میلیون

مسکن در جنوب تهران ارزان شد

مطابق پیش‌بینی‌ها پس از کاهش قیمت مسکن در مناطق شمالی تهران که از خرداد سال جاری آغاز شد،  روند افت قیمت به مناطق جنوبی سرایت کرد.  مهرماه ۱۳۹۸ قیمت مسکن در ۹ منطقه واقع  در نیمه جنوبی شهر تهران شامل مناطق ۹، ۱۰، ۱۱، ۱۲، ۱۴، ۱۵، ۱۶، ۱۸ و ۲۱ و چهار منطقه واقع در نیمه شمالی شهر شامل مناطق ۴، ۵، ۷ و ۲۲ کاهش پیدا کرد. بیشترین افت قیمت در منطقه  ۲۱ با ۱۸  درصد کاهش ماهانه رخ داد. هم‌چنین مناطق ۱۵، ۱۶ و ۲۲ به  ترتیب ۱۱ درصد، ۷.۵ درصد و ۱۱ درصد کاهش ماهیانه  قیمت را تجربه کردند.

مناطق ۴ و ۵ به عنوان کانون معاملات که مجموعا ۲۴ درصد قراردادهای خرید و فروش در این دو منطقه  انجام شده به ترتیب با کاهش  ۱.۵ و ۶.۵ درصد قیمت نسبت به شهریورماه مواجه شدند. هم‌اکنون میانگین قیمت آپارتمان در مناطق ۴ و ۵ به ترتیب ۱۳ و ۱۴.۶ میلیون تومان در هر متر مربع است. بررسی‌ها نشان می‌دهد تورم مسکن در مناطق مصرفی تهران منفی شده و نمی‌توان رشد ۰.۴ درصد معدل کل را به تمام مناطق تعمیم داد. مهرماه امسال قیمت خانه در مناطق یک تا سه پایتخت به ترتیب ۷.۶، ۹ و ۵.۳ درصد افزایش یافت که در رشد میانگین قیمت کل تاثیرگذار بود. اما با توجه به حجم پایین معاملات در کل شهر تهران، افزایش یا کاهش قیمت ماهیانه نمی‌تواند ملاکی برای ارزیابی وضعیت کلی بازار تلقی شود.

پیش‌بینی کارشناسان از بازار مسکن

عبدالناصر همتی،  رییس کل بانک مرکزی،  افزایش تعداد معاملات مسکن در کنار کاهش نرخ تورم را دو موضوع امیدوارکننده در اقتصاد ایران دانست.

حسن محتشم، عضو هیات مدیره انجمن انبوه‌سازان تهران  نیز با بیان اینکه کسادی معاملات مسکن تا شب عید ادامه خواهد داشت، گفت: رکود فعلی بی سابقه نیست و در سال‌های ۱۳۶۴ و ۱۳۶۵ نیز با توجه به افت شدید معاملات ۳۰ تا ۴۰ درصد برگشت قیمت داشتیم اما هم اکنون نمی‌توان انتظار داشت قیمت‌ها بیش از ۲۰ درصد کاهش پیدا کند؛ در حالی که جهش حدود ۲۰۰ درصد بوده است.

هم‌چنین  سلمان خادم‌المله، کارشناس بازار مسکن،  ثبات بازارهای رقیب از یک طرف و سیاست‌های انبساطی دولت را منجر به رونق نسبی بازار مسکن در مهرماه دانست و گفت: حداقل تا سه سال آینده نمی‌توان انتظار تحول جدی در معاملات مسکن داشت و قیمت‌ها جهش نخواهد کرد.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مسکن قیمت مسکن شهر تهران رشد خرید و فروش تورم پایتخت اقتصاد ایران شب عید دولت قیمت مسکن مسکن بازار مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۷۴۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت بازار رمزارزها؛ قیمت بیت‌کوین صعودی شد؟

بیت‌کوین، بزرگترین ارز دیجیتال جهان، نشانه‌هایی از حرکت به سمت مرز ۶۰ هزار دلار را نشان می‌دهد.

به گزارش ایسنا، شاخص‌های بازار شرایط بالقوه فروش بیش از حد را نشان می‌دهند که باعث ایجاد بحث در بین علاقه‌مندان و سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال می‌شود. «جان دو»، تحلیلگر معروف رمزارز می‌گوید: «بازار برای روند صعودی آماده و بیت‌کوین پیشرو است».

قیمت بیت‌کوین در مسیر صعودی ثابتی قرار گرفته و شاخص‌های بازار حاکی از شرایط بالقوه اشباع فروش است که اغلب نشانه روند صعودی است، زیرا مشخص می‌کند که دارایی کمتر ارزش‌گذاری شده و به زودی ممکن است افزایش قیمت را تجربه کند. پویایی بازار فعلی این غول رمزنگاری یادآور رالی اواخر سال ۲۰۲۰ است که شاهد افزایش سرسام‌آور قیمت آن به بالاترین حد خود بودیم.

به نقل از کریپتو، شاخص‌های بازار ابزارهایی هستند که توسط معامله‌گران و سرمایه‌گذاران برای پیش‌بینی تغییرات قیمت در آینده استفاده می‌شوند. در این زمینه، شاخص قدرت نسبی (RSI)، شاخص حرکتی محبوب، نشانه‌هایی از شرایط بالقوه اشباع فروش بیت‌کوین را نشان می‌دهد و در حال حاضر حدود ۳۰ است که به‌طور کلی آستانه فروش بیش از حد در نظر گرفته می‌شود و می‌تواند نشان دهد که بیت‌کوین در قیمت فعلی‌اش کمتر ارزش‌گذاری شده و ممکن است به دلیل افزایش قیمت باشد.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۲.۳۱ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۱.۰۸ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۵۳.۵۲ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۱۱ درصد افزایش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۶۳.۶ میلیارد دلار است که ۱۷.۱۷ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۵.۹۴ میلیارد دلار است که ۹.۳۳ درصد از کل حجم ۲۴ساعته بازار ارزهای دیجیتال بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۵۸.۳ میلیارد دلار است که ۹۱.۶۶ درصد از کل حجم ۲۴ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ساعت ۸:۱۷ دقیقه به وقت شرقی)

این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت‌کوین

قیمت: ۶۲ هزار و ۵۷۳.۸۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۲۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳.۹۷ درصد افزایش

۲- اتریوم

قیمت: ۳۰۱۷.۸۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۴۴ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۴۸ درصد افزایش

۳- تتر

قیمت: ۰.۹۹۹۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۱۲ درصد افزایش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۵۸۴.۴۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۵۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۳۲ درصد افزایش

۵- سولانا

قیمت: ۱۴۷.۴۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۵۸ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۷.۲۶ درصد افزایش

۶- یو اس دی کوین

قیمت: ۰.۹۹۹۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۰ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۰ درصد افزایش

۷- ریپل

قیمت: ۰.۵۲۲۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۹۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۳.۷۹ درصد افزایش

۸- دوج کوین

قیمت: ۰.۱۵۰۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته ۳.۴۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۳.۷۹ درصد افزایش

۹ – تون کوین

قیمت: ۵.۸۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۴.۸۶ درصد افزایش

۱۰- کاردانو

قیمت: ۰.۴۴۲۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۷۸ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش

دیگر خبرها

  • راه بازار اجاره از بازار مسکن جدا شد / آمارهای نگران‌کننده برای مستاجران
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها؛ قیمت بیت‌کوین صعودی شد؟
  • آخرین وضعیت بازار مسکن تهران در فروردین ۱۴۰۳+ اینفوگرافیک
  • توقف بازار مسکن در فروردین
  • افزایش ۱۵۸ درصدی میانگین قیمت یک متر خانه در تهران/ گران‌ترین و ارزان‌ترین خانه‌ها در کدام مناطق پایتخت معامله می‌شود؟
  • سکه و طلا در بازار تهران ارزان تر شد
  • نزول قیمت سکه و طلا در بازار تهران
  • قیمت اجاره آپارتمان در منطقه ۱ و ۳ تهران
  • نرخ خرید در بازار مسکن؛ با ۶ میلیارد در منطقه ۲۱ ملک بخرید+ جدول
  • نبض مسکن در کلان‌شهر همسایه تهران