Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سی‌بی‌اس نیوز، مارک زید، وکیل افشاگر رسوایی اوکراین گیت در توئیتی اعلام کرد موکلش قصد دارد به سوالات نمایندگان جمهوی‌خواه کنگره آمریکا در این باره مستقیما پاسخ دهد.

وکیل افشاگر رسوایی ترامپ که هویت وی هرگز فاش نشده است به دیوین نانز، نماینده ارشد جمهوی‌خواه در کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان پیشنهاد داده که موکلش به صورت کتبی به سوالات نمایندگان پاسخ دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بخشی از تلاش‌ها برای مقابله با تلاش‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و متحدان جمهوری‌خواهش برای فاش کردن هویت این افشاگر محسوب می‌شود.

این در حالی است که ترامپ بار آدام شیف، رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان این کشور و مسئول کمیته تحقیقات برای استیضاح را یک سیاستمدار فاسد خواند و گفت فرد افشاگر ناپدید شده است.

ترامپ در توئیتر نوشت: «شیف درست شبیه کلاهبرداری درخصوص تماس تلفنی، متن آن را تغییر خواهد داد. افشاگر ناپدید شده است. فرد افشاکننده کجاست؟» (بیشتر بخوانید)

در پی افشای جزئیاتی درباره درخواست ترامپ از دولت اوکراین برای آغاز تحقیقات علیه جو بایدن و پسرش هانتر بایدن، بسیاری از نمایندگان دموکرات از دونالد ترامپ انتقاد کردند. ترامپ طی یک تماس تلفنی در ۲۵ ژوئیه از رئیس جمهور اوکراین خواسته بود تا تحقیقات درباره فساد مالی جو بایدن و پسرش را تسریع بخشد. به دنبال افشای این موضوع، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، آغاز روند رسمی بررسی استیضاح ترامپ را اعلام کرد.

دموکرات‌ها می‌کوشند به دلیل رسوایی ترامپ در موضوع اوکراین گیت، روند استیضاح وی را کلید بزنند. با این وجود، کاخ سفید اعلام کرد تا زمانی که استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان به طور رسمی به تصویب نرسیده از همکاری با این پرونده خودداری خواهد کرد.

ترامپ با طفره رفتن به سوال خبرنگاران درباره اینکه آیا متعهد است که دولت را در صورت ادامه تلاش‌های دموکرات‌ها برای پیشبرد طرح استیضاح تعطیل نکند، پاسخ نداد. (بیشتر بخوانید)

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دونالد ترامپ آمریکا کنگره آمریکا اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۷۴۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظر رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا درباره احتمال اعزام نیرو به اوکراین

رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا اعزام نیروهای این کشور به اوکراین را در صورت شکست کی‌یف در جنگ رد نکرد.

به گزارش ایسنا، «حکیم جفریز» رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی.بی.اس گفت: «ما نمی‌توانیم اجازه دهیم اوکراین سقوط کند، زیرا اگر سقوط کند، این احتمال وجود دارد که آمریکا مجبور شود وارد درگیری شود و این ورود، نه صرفا با پول بلکه با حضور سربازان ما انجام می‌گیرد.»

این مقام آمریکایی همچنین خاطرنشان کرد که یک جناح طرفدار روسیه در حزب جمهوری خواه در حال افزایش است و او آن را به تاخیر در تصویب بودجه مازاد برای نیازهای نظامی کی‌یف متهم کرد.

به گفته جفریز، این جناح نمی‌خواهد از اوکراین حمایت کند و معتقد نیست که روسیه دشمن ایالات متحده است. این جناح توسط «مارجوری تیلور گرین»، عضو مجلس نمایندگان رهبری می‌شود.

واشنگتن بارها گفته که آمریکا مایل به اعزام و استقرار نیروهایش در اوکراین نیست.

در این میان، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه ۲۶ فوریه سال جاری میلادی اعلام کرد بود که مساله احتمال استقرار نیروهای غربی در اوکراین در نشستی در پاریس که با حضور نمایندگانی از ۲۰ کشور غربی برگزار شد، مورد بررسی قرار گرفت.

به گفته ماکرون، شرکت کنندگان درباره این مساله به اجماع نظر نرسیدند اما چنین سناریویی را نمی‌شود برای آینده کلا منتفی دانست.

پس از این نشست، نمایندگان بیشتر کشورهای شرکت کننده گفتند برنامه‌ای برای اعزام نیرو به کی‌یف ندارند.

همچنین «سرگئی ناریشکین»، مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه ۱۹ مارس گفته بود که فرانسه آماده اعزام یک گروه نظامی به اوکراین است که ۲۰۰۰ نیرو دارد.

براساس گزارش‌ها، فرانسه اولین گروه از نیروهای خود را به طور رسمی به اوکراین اعزام کرد. آنها در حمایت از تیپ مکانیزه ۵۴ مستقل اوکراین در «اسلاویانسک» مستقر شده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پاسخ موشکی روسیه به تهدید اعزام نیرو به اوکراین
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • نظر رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا درباره احتمال اعزام نیرو به اوکراین
  • ترامپ سر به سر ایران خواهد گذاشت؟ /هشدار رسانه اصلاح طلب به دولت رئیسی درباره ۲ خطر در کمین ایران
  • آماده شدن ناتو برای جنگ با روسیه/ افشای طرح بزرگ ترامپ برای پایان جنگ اوکراین
  • ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد، اما ...
  • برای بیست و پنجمین بار می‌گویم، از لیورپول نپرسید
  • سوالات امتحانات نهایی چگونه طراحی می‌شود؟
  • تایمز: ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • تایمز: ترام طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد