Web Analytics Made Easy - Statcounter

غرویان گفت: ما هم اکنون در جامعه ای زندگی می کنیم که در پایتخت کشور که مقام معظم رهبری حضور دارند کنسرت موسیقی برگزار می شود ولی در یک استان دیگر همین کشور اسلامی بنا به دلایلی مجوز برگزاری کنسرت موسیقی لغو می شود. سنگ پرانی، فحاشی و خسارت زدن به اموال عمومی که گاهی توسط مردان در ورزشگاه‌ها انجام می‌شود حرام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شریان نیوز،ابعاد فقهی و جامعه شناختی ورود زنان به ورزشگاه‌ها در دانشگاه فردوسی مشهد بررسی شد. در این نشست که روز یکشنبه برگزار شد یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: به جای پاسخ و حل موضوعات از جمله حضور بانوان در ورزشگاه‌ها که مورد پرسش است راحت ترین کار این است که فتوا به حرمت حضورشان در ورزشگاه‌ها از سوی حکومت صادر شود. این در حالی است که نسل جوان امروزی جست و جوگر است و دیگر تّعبدی رفتار نمی کند و باید برای پرسش های او پاسخ مناسبی داشته باشیم.

وی ادامه داد: استنباطی که از آیه " الرِّجَالُ قَوَّامُونَ عَلَی النِّسَاءِ " شده است این است که مردان و به عبارتی حکومت به عنوان کارگزار نیمی از جامعه که زنان هستند وظیفه فراهم کردن امکانات مورد نیاز آنها را بر عهده دارند تا استعدادهای آنها در جامعه شکوفا شود و این یک حق و تکلیف شرعی است که بر گردن دارند نه اینکه مردان بر زنان برتری داشته باشند زیرا هر دوی آنها از نظر انسانی برابرند. منبع فقه ما آیات قرآن و روایات معصومین (ع) است ولی استنباط بعضی از فقها از این متون مردسالارانه است.

غرویان افزود: برسی موضوع ورود و خروج زنان به ورزشگاه نمی تواند یک مساله فقهی باشد و فقیه در این مورد نمی تواند نظری اعلام می کند زیرا فقیه حق ندارد نیت خوانی و تعیین مصداق کند برای اینکه رفتار افراد امری شخصی است که به تشخیص و نیتشان بستگی دارد و بر همین اساس نمی توانیم بگوییم تمام افرادی که بر روی سکوهای ورزشگاه حضور دارند در حال انجام فعل حرام هستند.

وی ادامه داد: افعال و رفتار انسان‌ها ظاهر و باطنی دارد مانند کسی که در حال نماز به نامحرم نگاه بیندازد که در ظاهر نمازش صحیح است ولی در باطن که فرد باید به خدا نزدیک تر شود نگاه حرامی را انجام داده است و عدم توجه به این موضوع فقها را در طول تاریخ دچار یک انحراف کرده است.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: فقها باید در متن جامعه حضور داشته باشند تا نظرات فقهی شان در جامعه اثرگذار باشد اما بعضی از فقها حرف‌هایی می زنند که نشان می دهد در متن عینی جامعه نیستند و هیچ خبری از درون جامعه ندارند و مگر بین حضور زنان در ورزشگاه برای تماشای والیبال و یا فوتبال فرقی وجود دارد؟

غرویان افزود: ما هم اکنون در جامعه ای زندگی می کنیم که در پایتخت کشور که مقام معظم رهبری حضور دارند کنسرت موسیقی برگزار می شود ولی در یک استان دیگر همین کشور اسلامی بنا به دلایلی مجوز برگزاری کنسرت موسیقی لغو می شود. سنگ پرانی، فحاشی و خسارت زدن به اموال عمومی که گاهی توسط مردان در ورزشگاه‌ها انجام می‌شود حرام است.

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۷۴۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین نشست رسالت اندیشی دفتر بانوان جبهه فرهنگی گیلان برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، اولین نشست رسالت اندیشی دفتر بانوان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان ظهر شنبه با هدف بررسی بیانات مقام معظم رهبری پیرامون تشکیل جبهه فرهنگی و مأموریت‌های این نهاد انقلابی برگزار شد.

«زهرا ایمان پور» فعال فرهنگی در این نشست با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در راستای وجود یک جبهه‌ی هماهنگ در مقابل ما، اظهار کرد: ما متوجه این قضیه هستیم که دشمن از اوایل انقلاب تا کنون با تمام قوای جسمی و فکری و مالی خود در مقابل ما ایستاده تا برای ملت ما موانعی ایجاد کند که بیش از این اسلام در خاورمیانه گسترش نیابد زیرا مهمترین قاعده اسلام، ایستادگی در مقابل استکبار دشمن است.

این فعال فرهنگی با بیان اینکه ما نیازمند به یک پشتوانه‌ی فکری و فرهنگی در تشکیلات هستیم، افزود: ما نباید با نسل جوان طبق برنامه و کتاب‌های چندین سال قبل پیش ببریم، ما باید با یک شناسایی جدیدی از نیازهای جوانان امروزی پیش رویم تا بتوانیم با این نسل ارتباط بگیریم.

وی ادامه داد: در راستای خود سازی ما باید در قدم اول از خودمان بگذریم و قدم بعدی در این راستا این است که باید گفتار درست و حق را بشناسیم و طبق آن گفتار پیش رویم برای متواضع شدن و مقابله با نفس خودمان باید تقوا پیشه کنیم.

ساجده قادری نیز در این نشست با بیان به اینکه سقوط فرهنگی یک شبه ایجاد نمی‌شود، تصریح کرد: اغتشاشات سال گذشته یک بزنگاهی بود برای ما، که متوجه شویم یک مسئله دروغین می‌تواند جامعه ما را تحت تأثیر قرار دهد، ما نیازمند به یک آگاه سازی متداوم هستیم برای نسل جدید تا در چنین مواقعی جامعه دچار لغزش نشود.

این مشاور و فعال حوزه سبک زندگی با اذعان به اینکه اگر ما در مسائل توحیدی قوی باشیم دیگر در بزنگاه‌ها دچار لغزش نمی‌شویم، اظهار کرد: شیطان همیشه ما را به مسائل سرگرم کننده اغوا می‌کند اما اگر ما به مضامین قرآنی مراجعه کنیم به تفکر و تعقل وا می‌دارد و جامعه‌ای می‌تواند سقوط کند که فکر و فرهنگ آن جامعه گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه ما نیازمند به اتاق فکرهای تخصصی در گروه‌های فرهنگی خودمان هستیم، بیان کرد: ما باید هم سطح دشمن در فضاهای مجازی مقابله کنیم، مثل خبر حمله ایران به اسرائیل که دشمن این حمله را کاملاً یک چیز کوچک نشان داد و فضای مجازی هم پر شد از نظرات دشمن در راستای همین قضیه پس ما نیازمند به یک سری جهادگری در این فضا هستیم تا با جان و مالشان تمام قد در این فضا کار کنند.

کد خبر 6089903

دیگر خبرها

  • شرایط لیگ‌های والیبال کانون‌های رده سنی دختر کشور اعلام شد
  • هدف از تحمیل بی‌حجابی به جامعه چیست؟
  • بیش از ۳ میلیون از جامعه کارگری را زنان تشکیل می دهند
  • رسانه‌های بیگانه چگونه زنان را عامل رسیدن به اهداف خود می کنند؟
  • انتقاد از برگزاری جلسات هیات مدیره باشگاه‌های خوزستانی در تهران
  • اولین کنسرت در خانه رئال مادرید؛ برنابئو، میزبان فستیوال «دیوانه موسیقی» / عکس
  • اولین نشست رسالت اندیشی دفتر بانوان جبهه فرهنگی گیلان برگزار شد
  • برگزاری خاکریز امنیت ۸ در گیلان
  • برگزاری «خاکریز امنیت ۸» در گیلان
  • روزگار متفاوت زنان اراکی