Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج ، محمدعلی غفاری  افزود : پزشکانی که کارتخوان نصب نکرده اند ۲ درصد مالیات تعیینی جریمه می شوند.
وی در پاسخ به این سوال که تکلیف مودیان با پزشکانی که کارتخوان آنها مربوط به شخص دیگری است و چه دستگاهی باید با این کارخلاف قانون برخورد کند گفت: مردم می توانند گزارش متخلفان را به دستگاه‌های انتظامی و نظارتی از جمله نظام پزشکی ، تعزیرات حکومتی، اماکن نیروی انتظامی و امور مالیاتی ارائه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه وبویراحمد بیان کرد: نصب کارتخوان برای مشاغل پزشکی الزامی است و بی توجهی به این قانون به منزله فرار مالیاتی است که براساس ماده ۲۷۴ قانون مالیات های مستقیم  این اقدام جرم مجسوب و متخلفان به مجازات درجه ۶ محکوم می شوند.
وی گفت: طبق ماده ۱۹ مجازات اسلامی جرم این افراد بین ۶ ماه تا ۲سال حبس تعزیری است.
غفاری پزشکان را قشری قانونمند دانست و تاکید کرد: نصب پایانه فروشگاهی در مشاغل پزشکی می تواند به پایان جدال های رسانه ای و این چالش که رنگ و بوی قانون گریزی دارد، کمک کند.
مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه وبویراحمد ابراز داشت: تا پایان سال جاری دیگر اصناف باید به پایانه فروش مجهز شوند و از اوایل سال ۹۹ با اصناف فاقد پایانه فروش برخورد قانونی خواهد شد.
تاکنون حدود ۱۰۰ پزشک معادل ۲۱درصد از این قشر در کهگیلویه و بویراحمد به کارتخوان استاندارد مالیاتی مجهز شده اند.
پزشکان استان کهگیلویه و بویراحمد مشارکتی کمتری برای نصب کارتخوان استاندارد مالیاتی  نسبت به از میانگین کشوری داشته‌اند.
استان ۷۲۳ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد ۵۰ هزار مودی مالیاتی دارد.
بیش از ۸۰۰ نفر شامل پزشک،دندان پزشک،کارشناس و ماما در این استان فعالیت دارند.
به موجب بند (ی) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۳۹۸ و تبصره(۲) ماده(۱۶۹) قانون مالیات‌های مستقیم صاحبان حرف و مشاغل پزشکی، مکلفند در چهارچوب آیین‌نامه تبصره (۲) ماده (۱۶۹) قانون مالیات‌های مستقیم نسبت به نصب، راه اندازی و استفاده از پایانه فروشگاهی از  سال ۱۳۹۸ اقدام کنند.
براساس آمار ظرفیت مالیات‌ستانی مشاغل پزشکی در طول یک سال، ۷۰۰ میلیارد تومان است اما از این میزان پزشکان تنها ۱۳۰ تا ۱۵۰ میلیارد تومان یعنی ۲۰ تا ۲۵ درصد مالیات را پرداخت می‌کنند.
موضوع استفاده نکردن بسیاری از مطب‌های پزشکی از دستگاه کارتخوان (pos) که برای شناسایی نشدن درآمدهای آن‌ها و نپرداختن مالیات انجام می‌شود، در یکی دو سال اخیر به یکی از موضوعات مطرح در بین افکار عمومی تبدیل شده است.
این موضوع باعث شده که مجلس شورای اسلامی در قانون بودجه امسال پزشکان را به نصب پایانه‌های فروشگاهی و کسر ۱۰ درصد از حق‌الزحمه آن‌ها از سوی مراکز درمانی به‌عنوان مالیات ملزم کند. 

46

کد خبر 1317243

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان کهگیلویه وبویراحمد باشگاه استقلال آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب سینمای ایران مجلس دهم ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ باشگاه پرسپولیس خبرآنلاین خودرو آندره استراماچونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۷۴۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت ۲ روزه برای اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ صیاد زمردی گفت: مودیان مالیاتی و صاحبان مشاغل در گیلان فقط تا ۱۲ اردیبهشت مهلت دارند با مراجعه به سامانه درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی به نشانی اینترنتی my.tax.gov.ir، اظهارنامه پیش فرض مالیات بر ارزش افزوده زمستان سال ۱۴۰۲ را اصلاح و تکمیل کنند.

وی افزود: با اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، و بر اساس ماده ۱۹۱ قانون مالیات‌های مستقیم، مؤدیانی که در مهلت تعیین شده با ثبت خرید و فروش‏هایی که صورتحساب‏های آن‌ها در سامانه مؤدیان صادر نشده، اظهار نامه‌های مالیات بر ارزش افزوده زمستان سال گذشته خود را تکمیل کنند، ۱۰۰ درصد جرایم تاخیر در پرداخت مالیات برای آن‌ها بخشیده می‌شود.

صیاد زمردی گفت: در صورت تعلل مودیان و ارائه نکردن اظهارنامه در مهلت تعیین شده، جریمه‌ها در اظهارنامه‌های بهار ۱۴۰۳ اعمال می‌شود.

دیگر خبرها

  • لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم سازوکار مشارکت مردم در بخش مولد را تسهیل خواهد کرد
  • پلمب ۱۲۴ واحد مشاور املاک در قزوین
  • مهلت ارائه اظهارنامه مالیات ارزش افزوده در لرستان تمدید شد
  • بانک مرکزی بزرگترین مالیات دهنده در بین شرکتهای دولتی
  • معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد
  • مهلت ۲ روزه برای اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲
  • تمدید ارائه اظهار نامه مالیاتی در لرستان
  • میزان بهره مندی از تسهیلات تبصره ۱۰۰ سه برابر شد
  • سازمان مالیاتی موظف به ارسال درآمدهای اشخاص غیرتجاری به وزارت تعاون شد
  • سازمان امور مالیاتی موظف به ارسال درآمد اشخاص غیرتجاری شد