Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@05:24:00 GMT

مناسب سازی باید در شهرهای جدید نیز رعایت شود

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۷۴۹۵۷

مناسب سازی باید در شهرهای جدید نیز رعایت شود

ابراهیم کاظمی مومن سرایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:‌ در این راستا، برای نخستین بار در  حوزه شهرهای جدید در حال عقد تفاهم نامه ای با شهر جدید پردیس هستیم تا امکانات مناسب سازی در آنها ایجاد شود.

وی اضافه کرد: ساخت و ساز در شهرهای جدید، مدیرعامل شهرک یا شهرهای جدید است که معمولا شهردار یا فرماندار آنجاست؛ اگر قرار است پیاده رو، مدرسه یا مسجدی در این مناطق، احداث شود باید مناسب سازی شده باشند تا از بروز مشکلات در آینده پیشگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دبیرخانه ستاد پیگیری و هماهنگی مناسب سازی کشور در پاسخ به این سئوال که چرا با وجود اینکه شهرهای جدید، تازه تاسیس هستند، باز هم اصول مناسب سازی در آنها رعایت نشده است، گفت:‌ دلایل مختلفی برای این امر وجود دارد به طور مثال کافی نبودن آموزش های مرتبط با مهندسی در ساخت بناها یکی از دلایل آن است.

مومن سرایی ادامه داد: متاسفانه ضرورت رعایت اصول مناسب سازی نهادینه نشده است و دست اندرکاران ساخت بناها در فکرشان هم نمی گنجد که هنگام ساخت و سازها برای افراد معلول هم دسترسی ایجاد کنند.

وی افزود: در مساله فرهنگ سازی برای بستن کمربند اتومبیل، آموزش های لازم در این زمینه ارائه شد؛ بنابراین در مساله مناسب سازی نیز باید آموزش های لازم داده شود تا دست اندرکاران مرتبط بدانند در صورت بی توجهی به این مقوله، جامعه دچار آسیب های فراوانی خواهد شد.

رئیس دبیرخانه ستاد پیگیری و هماهنگی مناسب سازی کشور در ادامه به برگزاری نهمین جلسه ستاد مناسب سازی کشور در 19 آبان ماه اشاره کرد و گفت: این جلسه در وزارت راه و شهرسازی با حضور شخص وزیر راه و شهرسازی و اعضای اصلی ستاد مناسب سازی کشور، برگزار خواهد شد.

مومن سرایی یادآور شد: قانونگذار وظایف زیادی بر عهده وزارت راه و شهرسازی گذاشته است و یکی از اهداف ما در  این حوزه به این وزارتخانه برمی گردد؛ از جمله وظایف راه و شهرسازی در حوزه مناسب سازی می توان به تدوین کتاب ضوابط و مقررات ملی ساختمان، رعایت اصول مناسب سازی در فرودگاه ها و ایستگاه های قطار و راه آهن، ارائه خدمات ویژه افراد معلولیت در فرودگاه ها و نظار ت برساخت بناهای دولتی نام برد.

وی اضافه کرد: همچنین نظام مهندسی و بنیاد مسکن در طرح هادی با وزارتخانه راه و شهرسازی مرتبط است.

رئیس دبیرخانه ستاد پیگیری و هماهنگی مناسب سازی کشور اظهار داشت: بخش عظیمی از موارد مناسب سازی در شهرهای جدید مانند شهرهای پردیس و هشتگرد و همچنین مسکن مهر برعهده شهرسازی است که اگر مناسب سازی در این شهرها انجام شود نقطه عطف بزرگی در بحث مناسب‌سازی ایجاد خواهد شد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مناسب سازی معابر شركت عمران شهرهای جديد ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور سازمان بهزیستی کشور معلولان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۷۴۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی حمایت می‌شوند

دبیر ستاد فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری در بازدید از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان بر حمایت از شرکت‌های فناور این شهرک در حوزه مواد و ساخت تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، مصطفی میلانی با اشاره به ظرفیت بالای اصفهان در زمینه مواد و ساخت، نقش ستادهای معاونت علمی به‌ویژه ستاد مواد را حمایت از فناوری‌های اولویت‌دار کشور عنوان کرد و افزود: تجاری‌سازی، تأمین مالی، ارتباط سازی بین شرکت‌ها با ارگان‌های دولتی و اطلاع‌رسانی دستاوردهای فناوری از جمله اقدامات ستاد در جهت توسعه فناوری‌های حوزه مواد و ساخت است.

دبیر ستاد فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به برگزاری نشست‌های نخبگانی و استفاده از ظرفیت‌ها و پیشنهادهای فعالان این حوزه اشاره و خاطرنشان کرد: ستاد مواد آمادگی دارد تا با برگزاری جلسات و رویدادهای تخصصی، در راستای رفع مشکلات شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گام بردارد.

تأکید بر اهمیت شیرین‌سازی آب و توسعه سرامیک‌های پیشرفته

دبیر ستاد فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته، شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی، توسعه سرامیک‌های پیشرفته، تکمیل زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی و جلوگیری از خام‌فروشی را از جمله اولویت‌های ستاد برشمرد.

میلانی تصریح کرد: با توجه به خشکسالی‌های اخیر، فناوری‌های شیرین‌سازی آب از اهمیت بالایی برخوردار هستند و ستاد مواد آماده است تا از طرح‌های فناورانه در این زمینه حمایت کند.

همچنین وی بر آمادگی ستاد برای تسهیل فرآیند تأمین مالی، ضمانت قراردادها و پذیرش ریسک فناوری‌های نوین تأکید کرد و همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان شهرک برای توسعه فناوری‌های مواد و ساخت را خواستار شد.

اصفهان، قطب توسعه فناوری‌های مواد و ساخت کشور

وی در ادامه با اشاره به حضور شرکت‌ها و مراکز فناور متعدد در اصفهان، گفت: استان اصفهان به لحاظ زیرساخت‌های صنعتی و تحقیقاتی و ظرفیت نیروی انسانی متخصص، یکی از قطب‌های اصلی کشور در حوزه فناوری‌های مواد و ساخت محسوب می‌شود.

میلانی افزود: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان یکی از موفق‌ترین مراکز رشد و پارک‌های فناوری کشور، نقش مهمی در توسعه فناوری‌های پیشرفته مواد و ساخت ایفا می‌کند و ستاد مواد آمادگی دارد تا با حمایت از شرکت‌های مستقر در این شهرک، زمینه تجاری‌سازی دستاوردهای فناورانه آنها را فراهم آورد.

لزوم توجه به مدیریت پسماندها و پساب‌های صنعتی

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته با تأکید بر اهمیت مدیریت پسماندها و پساب‌های صنعتی، گفت: با توجه به تعدد صنایع مادر همچون فولاد، پتروشیمی و نیروگاه‌ها در اصفهان، لازم است تا فناوری‌های مربوط به مدیریت، تصفیه و بازیافت پسماندها و پساب‌های صنعتی در اولویت قرار گیرد.

به گفته وی، ستاد مواد علاوه بر حمایت‌های مالی، آماده است تا با برقراری ارتباط میان شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع، زمینه تجاری‌سازی و اجرای طرح‌های فناورانه در حوزه مدیریت پسماند را تسهیل کند.

به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، میلانی در پایان بر لزوم تقویت زیست‌بوم نوآوری و فناوری در استان اصفهان تأکید کرد و مشارکت همه دستگاه‌ها و سازمان‌های متولی را در این زمینه خواستار شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • تغییر رویکرد مدیران و ایجاد ساختار مناسب؛ گام مهمی در پیاده سازی مبارزه با پولشویی در صنعت بیمه است
  • حمایت از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • حمایت ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • رعایت توازن تولید و مصرف انرژی به سرمایه گذاری خارجی نیاز دارد
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی حمایت می‌شوند
  • نقاط حادثه خیز با احکام برنامه و منابع مالی مناسب رفع می شود
  • آزاد سازی ۱۳هزار پلاک فرسوده حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان
  • فرهنگ‌سازی و آموزش، راهبرد موثر در کاهش حوادث رانندگی