Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی، تنش‌های مطرح بین پاکستان و هند درباره منطقه کشمیر ابعاد جدیدی پیدا کرده است.

دولت هند نقشه جدیدی منتشر کرد که در این نقشه، کل منطقه کشمیر را بخشی از خاک خودش اعلام کرده است. براساس نقشه‌های قدیمی، بخش‌هایی از کشمیر در کنترل چین و پاکستان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما حالا با این نقشه جدید هند، دهلی نو همه این مناطق را بخشی از خاک خودش اعلام کرده است.

پاکستان این اقدام هند را محکوم کرده و گفته است این اقدام از نظر قانونی و حقوقی غیرقابل تحمل است و محلی از اعراب ندارد.

دولت هند در تاریخ ۵ اوت، خودمختاری کشمیر را لغو و حکومت نظامی در این منطقه اعلام کرد. اقدام دولت هند در لغو خودمختاری کشمیر که طبق قانون اساسی به مردم این منطقه داده شده بود، اعتراضات را در پاکستان برانگیخت.

پاکستان و هند از سال ۱۹۴۷ بر سر منطقه کشمیر با یکدیگر اختلاف دارند و بیش از ۷۰ هزار نفر در حوادث خشونت بار این منطقه جان باخته‌اند. گروه‌های مختلف در منطقه جامو و کشمیر از سال ۱۹۸۹ با هدف دستیابی به استقلال یا الحاق به پاکستان دست به مقاومت زده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آسیا هند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۷۴۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر امور خارجه: در مسیر تدوین یک نقشه راه برای بازگشت روابط ایران و مصر هستیم

به گزارش قدس آنلاین، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به آتش بس پایدار در غزه، اظهار داشت: اگر امریکایی‌ها به وعده شأن عمل کنند و نسبت به آتش بس پایبند باشند، همه چیز برای یک آتش بس پایدار فراهم است.

وی ادامه داد: نتانیاهو و اندک افراد افراطی در آن سوی معادله همه تلاش خود را به کار می‌گیرند تا این اتفاق نیفتد چرا که آتش بس در غزه می‌تواند به معنای پایان رژیم صهیونیستی باشد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به رایزنی‌ها با وزیرخارجه مصر، افزود: گفت‌وگوهای خوبی با «سامح شکری» وزیرخارجه مصر داشتیم. در مسیر تدوین یک نقشه راه برای بازگشت روابط طبیعی بین ایران و مصر هستیم.

امیرعبداللهیان در مورد عملیات وعده صادق، تصریح کرد: با دوستان و همسایگان خود روابط قوی داریم؛ دو روز قبل از عمیات «وعده صادق» از طریق همسایگان در منطقه به طرف امریکایی اعلام کردیم که ما هدفمان تنبیه رژیم اسرائیل است. هشدار دادیم اگر در هر مقطعی آمریکا وارد اقدام علیه منافع ایران شود پاسخ ما برروی پایگاه‌های آمریکا در منطقه فوری و قطعی خواهد بود.

وی ادامه داد: امیدواریم پاسخی که جمهوری اسلامی ایران به گستاخی‌های رژیم صهیونیستی داد منجر به کاهش جنایات در منطقه شود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • طالبان: مانعی برای اجرای پروژه تاپی در افغانستان وجود ندارد
  • وزیر امور خارجه: در مسیر تدوین یک نقشه راه برای بازگشت روابط ایران و مصر هستیم
  • اقتصاد چپاولی
  • در مسیر تدوین یک نقشه راه برای بازگشت روابط ایران و مصر هستیم
  • طالبان: داعش از خاک پاکستان وارد افغانستان می‌شود
  • نقشه بی‌رحمانه پدر برای فروش کلیه فرزندش
  • ۳۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای ارتقای راه‌های سیستان و بلوچستان نیاز است
  • لزوم تشکیل یک نهاد برای تأیید صلاحیت سخنرانان/ چالش ارز؛ ‌ همه منتظر اقدام و عمل دولت
  • واکنش روسیه به اقدام خصمانه کشورهای بالتیک برای قطع روابط
  • اتمام مرحله اجرای نقشه مسیر فیبرنوری در شهرکرد