Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@18:04:18 GMT

دستگیری عامل برداشت غیرمجاز از حساب بانکی

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۷۵۰۶۶

دستگیری عامل برداشت غیرمجاز از حساب بانکی

سرهنگ محمدعلی آدینه‌لو روز دوشنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا افزود: متاسفانه برخی کاربران به علت ناآشنا بودن با موارد امنیتی و یا سهل‌انگاری در استفاده از کارت‌های بانکی، قربانی افراد سودجو و فرصت‌طلب می‌شوند.
وی تصریح کرد: با شکایت یک شهروند زنجانی مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی خود به مبلغ معلوم موضوع به صورت ویژه در دستور کارآگاهان پلیس فتا این استان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آدینه‌لو ادامه داد: پس از اخذ اظهارات شاکی، ماموران پلیس فتا با اقدامات فنی و شگردهای خاص پلیسی، متهم به هویت معلوم شناسایی و پس از هماهنگی قضایی، نسبت به جلب وی اقدام و کلیه ادله‌های دیجیتالی متهمه توقیف و به پلیس فتا زنجان دلالت شد.
وی اظهار داشت: متهم دستگیر شده در بازجویی‌های اولیه، منکر هرگونه بزه ارتکابی شد اما پس از مواجهه با مستندات، مدارک و ادله موجود به جرم خود معترف شد.

آدینه‌لو، افزود: در این بازجویی‌ها، مشخص شد متهم با شاکی پرونده نسبت خویشاوندی داشته و از این اعتماد، سو استفاده کرده و پس از دستیابی به اطلاعات حساب بانکی در یک فرصت مناسب اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی وی کرده است.
رئیس پلیس فتا استان زنجان، گفت: به منظور پیشگیری و جلوگیری از وقوع هرگونه جرایم اینترنتی، لازم است افراد در حفظ و نگهداری کارت‌های بانکی و اطلاعات آن کوشا و دقیق باشند و درصورت مواجهه با تراکنش و عملیات بانکی مشکوک در اولین فرصت نسبت به تغییر رمز اول و دوم خود اقدام کنند.
آدینه‌لو از شهروندان خواست در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک، موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ یا وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند تا اقدام لازم صورت گیرد.

کشف ۲۴ هزار لیتر سوخت قاچاق در زنجان
فرمانده انتظامی استان زنجان همچنین از توقیف یک دستگاه کامیون تانکردار حامل ۲۴ هزار لیتر سوخت قاچاق توسط ماموران پلیس آگاهی این استان خبر داد.  
سردار رحیم جهانبخش، افزود: ماموران پلیس آگاهی استان زنجان هنگام کنترل خودروهای عبوری در آزاد راه زنجان - تبریز به یک دستگاه کامیون تانکردار حامل سوخت مشکوک شدند.
وی با بیان اینکه ماموران پس از متوقف کردن خودرو در بازرسی از آن ۲۴ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل را کشف و ضبط کردند، اظهار داشت: راننده متخلف پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.
سردار جهانبخش تاکید کرد: یکی از وظایف ذاتی پلیس مبارزه با پدیده شوم قاچاق می‌باشد و با توجه به تاثیر منفی این پدیده شوم بر اقتصاد کشور، ماموران انتظامی استان زنجان با تلاش شبانه روزی و با قدرت تمام با هرگونه قاچاق، مقابله و مبارزه خواهد کرد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حساب بانکی پلیس زنجان پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۷۵۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عامل قدرت نمایی با سلاح شکاری در دارخوین شادگان دستگیر شد

فرمانده انتظامی شادگان از دستگیری مخل نظم عمومی و عامل قدرت نمایی در درمانگاه قدیم دارخوین شادگان توسط ماموران پلیس خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، سرهنگ سید قاسم موسوی گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر اینکه فردی با سلاح شکاری اقدام به برهم زدن نظم و امنیت عمومی و قدرت نمایی در درمانگاه قدیم شهر دارخوین کرده، بلافاصله ماموران پلیس به محل اعزام شدند.

وی افزود: با حضور به‌موقع و واکنش سریع ماموران پلیس، فردی که اقدام به درگیری، قدرت‌نمایی و اخلال در نظم عمومی کرده بود، دستگیر و یک قبضه سلاح شکاری به‌همراه 10 عدد فشنگ مربوطه از او کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شادگان با اشاره به تحویل متهم به مرجع قضائی، خاطرنشان کرد: پلیس برابر قانون با مجرمان و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی قاطعانه برخورد می‌کند.

دارخوین از توابع شهرستان شادگان در استان خوزستان است. شادگان زیر نظر خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان قرار دارد. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دستگیری متخلفین برداشت غیرمجاز شن و ماسه در منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلو
  • از توقیف خودرو ۱۷ میلیارد ریالی قاچاق تا دستگیری عامل آتش سوزی عمدی منزل در فارس
  • دستگیری ۵ متهم حفاری غیرمجازو کشف ۲ دستگاه گنج‌یاب در نیشابور
  • اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداران اسکیمری نیفتیم؟
  • کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در زنجان
  • انتقال چای قاچاق با قطار
  • عامل قدرت نمایی با سلاح شکاری در دارخوین شادگان دستگیر شد
  • جاعل کلاهبردار در دام پلیس همدان افتاد
  • انواع کالای قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در زنجان کشف شد
  • دستگیری عامل کلاهبرداری ۲۰۰ میلیاردی در گرگان