Web Analytics Made Easy - Statcounter

قدرت الله نوروزی گفت: ظرفیت های زیادی برای از سرگیری روابط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی میان ایران و فرانسه وجود دارد و امیدواریم در شرایط کنونی فرانسه به عنوان یک کشور اثرگذار نقش شایسته قبلی خود را در رقم خوردن ارتباطات و تعاملات خوب ایفا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «قدرت الله نوروزی» در دیدار «فیلیپ تیه بو» با اشاره به اینکه اصفهان از شهرهای تراز اول ایران در عرصه های صنعتی، علمی، گردشگری، فرهنگی و دانشگاهی است و چندین دوره پایتخت ایران بوده است، اظهار کرد: بسیار خرسندیم که شاهد روابط حسنه ایران و فرانسه در سال های گذشته بوده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

شهردار اصفهان حرکت روشنفکری در جهان را نشأت گرفته از انقلاب فرانسه و قانون اساسی آن دانست و افزود: فرانسوی ها برابری، آزادی و عدالت را در شعارهای خود مدنظر دارند و امیدواریم در شرایط کنونی هم فرانسه به عنوان یک کشور اثرگذار در رقم خوردن ارتباطات و تعاملات خوب نقش شایسته قبلی خود را ایفا کند.  

 

نوروزی با اشاره به افزایش حجم مبادلات مالی ایران و فرانسه در سال 2018 تصریح کرد: این روند نیاز به تداوم دارد و نباید تحت الشعاع بدخواهی دیگر کشورها قرار گیرد. 

 

نوروزی  امنیت و آرامش در شهر اصفهان را نشان از حاکمیت امنیت برای شهروندان و گردشگران در این شهر دانست و افزود: با توجه به سابقه و تجربیات شما این فرصت وجود دارد تا پیام ملت ایران به دولتمردان و مردم فرانسوی، به خوبی منتقل شود.  

 

وی به آثار متفکران سیاسی فرانسه و به ویژه ژان ژاک روسو اشاره کرد و گفت: ایران و فرانسه از لحاظ نظام حقوقی نزدیکی بسیاری با هم دارند و همین موضوع سبب ایجاد زیرساخت مناسب برای روابط مطلوب بین دو کشور شده است.  

 

شهردار اصفهان با اشاره به برگزاری هفته فرهنگی اصفهان در پاریس و امضای پیمان دوستی بین شهر ایسی لمولینو با محله جلفای اصفهان، تصریح کرد: با همکاری طرف فرانسوی توانستیم ظرف یک هفته 38 برنامه فرهنگی در این شهر برگزار کنیم. همچنین به دلیل ویژگی های خاص محله جلفا در اصفهان، برای اولین بار تفاهم نامه و پیمان دوستی بین یک محله با یک شهر برقرار شد؛ چراکه معتقدیم محله جلفای اصفهان، آنقدر ویژگی های خاص و جهانی دارد که می تواند با یک شهر تفاهم دوستی برقرار کند.

 

وی با بیان اینکه در طرح اصفهان 2020 تمام ظرفیت های اقتصادی، تاریخی و میراثی شهر اصفهان در راستای تحقق اقتصاد گردشگری فعال خواهد شد، ادامه داد: به دلیل این سطح تعاملات و تجربیات مشترک، می توان با همکاری انجمن دوستی ایران و فرانسه و شهرداری پاریس، برنامه های هفته فرهنگی پاریس را در اصفهان برگزار کرد. شهر اصفهان آمادگی دارد با همکاری سفارت ایران این رویداد گردشگری را اجرا کند.

 

وی به ظرفیت های مشترک اصفهان و فرانسه در حوزه میراث فرهنگی اشاره کرد و افزود: اصفهان در نظر دارد، سرمایه گذاری های خود را با گرایش گردشگری انجام دهد تا اصفهان به عنوان محور گردشگری ایران معرفی شود.  

 

نوروزی با اشاره به اشتراکات میراث فرهنگی در دو کشور اشاره کرد و گفت: قبرستانی مهم در فرانسه مشابه مجموعه تخت فولاد اصفهان در این کشور وجود دارد. بین آثار فرهنگی و میراثی اصفهان و پاریس 5 نقطه مشابه وجود دارد و این می تواند سرآغاز گفت و گوهای بیشتر بین ما باشد.

  

شهردار اصفهان به استفاده از پتانسیل های دانشگاهی و علمی میان اصفهان و دانشگاه های فرانسوی نیز تأکید کرد و افزود: استان اصفهان با بیش از 5 میلیون جمعیت دارای 300 هزار دانشجو، 5 دانشگاه مادر، 30 دانشگاه غیرانتفاعی و تعداد زیادی دانشگاه علمی – کاربردی و پیام نور است که این مجموعه می تواند زمینه تبادلات علمی و دانشگاهی را فراهم کند.

 

وی دیدگاه ارتباط میان شهرها بدون تمرکزگرایی را رمز موفقیت شهرها و توسعه شبکه های ارتباطی شهرها دانست و بر لزوم ارتباط شهرهای جهان با یکدیگر تأکید کرد.  

 

پایان پیام/557

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی 13 آبان 13 آبان ۱۳ آبان روز استکبار ستیزی خبرگزاری شبستان زائران پیاده حضرت رضا ع کاروان زائران پیاده اردبیل لانه جاسوسی قدرت الله نوروزی شهردار اصفهان قدرت الله نوروزی شهردار اصفهان سفیر فرانسه در ایران سفیر فرانسه شهردار اصفهان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری توسعه گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۷۵۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل شوراها به منزله مشارکت مستقیم مردم در اداره امور شهرها است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد نورصالحی صبح یکشنبه در صد و سی امین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: در سال ۱۳۵۸ امام خمینی (ره) با فرمانی که داشتند، دستور بر تشکیل شورا دادند که در ادامه این روز در تقویم ثبت شده است، شوراها نقطه عطف در انقلاب اسلامی و تاریخ سیاسی نظام جمهوری اسلامی است که مردم را صاحبان اصلی نظام قلمداد می‌کنند.

وی افزود: تشکیل شوراها به منزله مشارکت مستقیم مردم در اداره امور شهرها و روستاها است، باید از این ظرفیت و توان حضور مردم با توجه به شعار سال بهره برد، شکل‌گیری شوراها نشان دهنده آن است که از آغاز انقلاب تا امروز مشارکت مردم و استفاده از ظرفیت آنها در همه عرصه‌ها مدنظر بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: با اینکه نهاد مردمی شورا با ۲۰ سال تأخیر تشکیل شد اما طی ۲۵ سال که از فعالیت آن می‌گذرد، شاهد رشد و شکوفایی مسئولیت پذیری نهاد مردمی هستیم.

وی گفت: همه مسئولان نظام و رؤسای قوای مختلف توجه داشتند که از این ظرفیت بیشتر استفاده شود و به نوعی ارتباط مستقیم مردم با بدنه نظام برقرار شود.

به گفته وی میان مدیریت شهر و شورا و مقامات استان همدلی و تفاهم و حمایت و پشتیبانی وجود دارد که امیدوارم روزافزون شود تا در روزهای باقیمانده دولت و مدیریت شهری دستاوردهای خوب و ارزنده برای شما و مردم داشته باشیم.

نورصالحی در پایان با اشاره به مطالبه شورای ششم از استاندار اصفهان افزود: راه اندازی فاز اول خط دو مترو، بحث قرارداد مپنا برای تجهیزات خط دو مترو، خرید ۵ رام قطار برای یک و دو خط مترو، اضافه شدن ۳۰۰ اتوبوس به ناوگان حمل و نقل شهر و نوسازی و بهسازی ۱۰۰۰ تاکسی فرسوده، اتصال حلقه حفاظتی رینگ چهارم از شمال به جنوب به سپاهان شهر و تکمیل سالن اجلاس، کلنگ شروع حفاری خط سه مترو و ورزشگاه نقش جهان و شهرک ورزشی در شمال اصفهان نیازمند حمایت مستقیم استاندار است که مطالبه ما از نماینده دولت در استان است.

کد خبر 6090698

دیگر خبرها

  • اجرای قانون شوراها در توسعه تأثیرگذار است
  • گفت‌وگو پیش‌نیاز و ابتدایی‌ترین ابزار تجارت است
  • سبدی از اقدامات فنی، فرهنگی، زیرساختی، عمرانی و برقی در مجتمع گردشگری صفه
  • ریل ذوب آهن اصفهان پشتیبان توسعه تجارت کشور با جهان
  • اختلالی در اینترنت مناطق مرکزی تهران نداریم
  • شوراها پل ارتباطی مدیریت اجرایی و مردم هستند
  • ۲۰۰روستای بالای بیست خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند
  • تشکیل شوراها به منزله مشارکت مستقیم مردم در اداره امور شهرها است
  • نمود موفقیت دولت در چهره شهرها مشخص است
  • شوراها پل ارتباطی دولت و مردم