Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@05:56:44 GMT

جابجایی حاشیه نشینان تاثیر خوبی بر روحیه آنان ندارد

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۷۵۳۲۱

جابجایی حاشیه نشینان تاثیر خوبی بر روحیه آنان ندارد

ایسنا/آذربایجان شرقی عضو شورای شهر تبریز با اشاره به اجرای طرح بازآفرینی شهری گفت: مطالعات در دنیا نشان می‌دهد که جابجایی حاشیه نشینان تاثیر خوبی بر روحیه آنان ندارد، جامعه شناسان و روانشناسان بایدتبعات فرهنگی، اجتماعی و زیست محیطی اجرای طرح بازآفرینی شهری را بررسی کرده و برای آن نسخه بپیچند.

شکور اکبرنژاد در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه حاشیه‌ نشینی معضلی جهانی بوده و آمار آن در کشور ما نیز بالاست، گفت: در زمینه حل مشکل حاشیه نشینی نیاز به چاره‌جویی جدی است، حل این مشکل تنها در دست شهرداران و شوراها نبوده و  آن‌ها فقط بخش کوچکی هستند که می‌توانند در این زمینه نقش ایفا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: نمی‌شود که از طرفی خواهان جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز باشیم و از طرفی نیز نیروهای شهرداری حین بازرسی از ساخت و سازها مورد ضرب و شتم قرار گرفته و در دادگاه محکوم شوند.

وی بیان کرد: از طرفی ارائه خدمات به حاشیه نشینان توسط اداره برق، گاز و آب به معنای عدم تحقق مبارزه با حاشیه نشینی است، در این صورت نه تنها مبارزه‎ای با معضل حاشینه‌نشینی انجام نشده، بلکه پیشگیری نیز اتفاق نیفتاده است.

اکبرنژادتاکید کرد: از مسئولان رده بالای کشور و مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود، اگر اهتمام جدی برای پیشگیری از حاشیه‌نشینی دارند، راه‌های وقوع آن را نیز ببندد. گرفتن مجرم، هنر نیست، بلکه بستن راه‌های وقوع جرم، هنر است.

وی متذکر شد: شاید شورا و مسکن و شهرسازی بتوانند اقداماتی را جهت ساماندهی مساکن موجود در حواشی شهر انجام دهند، اما این اقدامات کافی نیست؛ چرا که چندین برابر اقدامات ما حاشیه نشینی اتفاق می‌افتد.

عضو شورای شهر اسلامی تبریز بیان کرد: امیدواریم رسانه‌ها نیز با حساس کردن مسئولان در راستای انجام این اقدامات اساسی توسط مجلس شورای اسلامی موثر باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شورای شهر تبریز حاشيه نشيني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۷۵۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازنشستگان مطمئن باشند که «همسان‌سازی حقوق» آن‌ها انجام می‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: به بازنشستگان این اطمینان را می‌دهم که اراده دولت و مجلس شورای اسلامی بر اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ مجلس و در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان مبنی بر علت اجرا نشدن متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اظهار کرد: در پایان سال گذشته احکام و تبصره‌های بودجه ۱۴۰۳ به دولت ابلاغ شد و دولت برای تامین اعتبار از محل یک درصد ارزش افزوده برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مجوز گرفت.

وی افزود: بر این اساس، دولت هیچ مشکل قانونی برای تامین اعتبار و پرداخت ندارد، اگر فروردین مشکلی در این زمینه وجود داشته است، به‌طور قطع در اردیبهشت باید رفع شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: به بازنشستگان این اطمینان را می‌دهم که اراده دولت و مجلس شورای اسلامی بر اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان است؛ دولت مجوز قانونی دارد و تامین اعتبار هم صورت گرفته است.

کد خبر 749318

دیگر خبرها

  • یک دستگاه خودروی ون برای حمل و نقل نابینایان و معلولان تجهیز می شود
  • کم‌توجهی به روستاها موجب حاشیه‌نشینی در شهرها می‌شود
  • شورای روستا یک نهاد مردم سالاری است
  • جهاد اسلامی: جنگ جز با توقف تجاوز و عقب‌نشینی دشمن پایان نمی‌یابد
  • لزوم تمرکز فعالیت‌های عمرانی در معاونت فنی شهرداری تهران
  • عقب‌نشینی آمریکا از تحریم گردان نظامی افراطی رژیم صهیونیستی
  • بازنشستگان مطمئن باشند که «همسان‌سازی حقوق» آن‌ها انجام می‌شود
  • راز عبور شورای شهر قشم از محدودیت منابع
  • برخی شهرهای استان مرکزی با پدیده حاشیه‌نشینی روبرو است
  • تاثیر مثبت انتخاب فرد اصلح در دور دوم انتخابات بر آبادانی شهرستان