Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@17:49:53 GMT

مردم ری برای جدایی از تهران مطالبه جدی دارند

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۷۵۷۰۰

مردم ری برای جدایی از تهران مطالبه جدی دارند

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان ری گفت: تشکیل شورای مستقل و ایجاد شهرداری درخواست دیرینه شهروندان ری است و این خواسته به صورت مستمر توسط مردم مطالبه می‌شود.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، احمد اسماعیلی‌راد عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ری با تمدن هشت هزار ساله و آثار باستانی دیرینه ظرفیت و هویت لازم برای استقلال را دارد و دارای هویتی مدنی و دیرینه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: جمعیت فعلی ری نیز بر اساس سرشماری ۱۳۹۵ دارای ۷۱۷ هزار نفر است که باید ۷۰ هزار نفر از اتباع مجاز و در حدود ۱۴۰ هزار نفر هم غیرمجاز به این جمعیت اضافه کرد و مدیریت این جمعیت نیاز به شهرداری و استقلال شورای شهر است.

اسماعیلی راد گفت: هم آمیختگی ری و ارتباط نزدیک با تهران همواره وجود داشته و این همجواری‌ها باید موجب رشد شود، ولی در عمل اینگونه نیست.

وی با بیان اینکه ری با وجود شهرک‌های صنعتی، قطب اقتصادی پایتخت محسوب می‌شود، افزود: ارزش افزوده این صنایع در پایتخت هزینه می‌شود که تعادل لازم در این زمینه وجود ندارد.

سرپرست فرمانداری ری با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات پایتخت در ری حل می‌شود، افزود: شهرک صنعتی شمس‌آباد و ۱۵ پهنه اقتصادی تامین‌کننده چرخه اقتصادی پایتخت است و اگر تعادل در این زمینه‌ها به خوبی رعایت می‌شد، شاخصه‌های اقتصادی در این منطقه تا این حد پایین نبود.

وی با بیان اینکه شهرداری منطقه همکاری و انسجام لازم را برای ارائه خدمات به مردم منطقه را ندارد، افزود: توسعه فضای سبز در شرق پایتخت افزایش داشته، ولی در محدوده ری از جمله کوه بی بی شهربانو هیچگونه فضای سبزی وجود ندارد.

اسماعیلی راد ادامه داد: ماده ۱۰۰ قانون اساسی نیز تاکید کرده هر روستا، بخش و شهر باید دارای شورا باشد و مرکز شهرستان متناسب با منطقه باید ایجاد شود که این قوانین مغفول مانده است.

وی با اشاره به اینکه تعریف مشخصی درباره حریم شهرستان ری وجود ندارد، تصریح کرد: مجوز ایجاد صنوف در ۶۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان توسط شهرداری تهران صادر شده است که این خلاف قانون است.

سرپرست فرمانداری ری اضافه کرد: این شهرستان پتانسیل و ظرفیت مستقل شدن را داراست و تاسیس شورای شهر نقش بسزایی در توسعه ری دارد.

شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای پنج شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک، قیامدشت و حسن آباد و چهار بخش مرکزی، کهریزک، فشاپویه، خاوران و قلعه نو است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سانتریفیوژ IR 6 روز دانش آموز امیرعلی اکبری سیزده آبان توافق نامه آب و هوایی پاریس علی اصغر پیوندی حسن عباسی شهر ری فرمانداری جدایی ری مطالبه تفکیک تهران سانتریفیوژ IR 6 روز دانش آموز امیرعلی اکبری سیزده آبان توافق نامه آب و هوایی پاریس علی اصغر پیوندی حسن عباسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۷۵۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع ۲۱۲ نقطه حادثه خیز در تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ احسان مؤمنی در خصوص مطالبه گری پلیس از سازمان‌ها گفت: پلیس مطالبه گر است. پلیس از سازمان استاندارد، وزارت صمت، شرکت‌های خودرو ساز در خصوص ایمنی وسیله نقلیه مطالبه گری می‌کند.

وی افزود: پلیس از وزرات راه، شهرداری در خصوص راه و ایمنی راه‌ها مطالبه گری می‌کند.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: در خصوص مطالبه گری و رفع نقاط حادثه خیز پلیس ۲۱۲ محل حادثه خیز را مرتفع کرده است که ان‌شاءالله در سال جدید دیگر تصادف منجر به فوت را شاهد نخواهیم بود.

سرهنگ مؤمنی افزود: همچنین ۱۲۸۵ نقطه در شهر تهران با استفاده از نور پردازی، برچسب گذاری و نصب بنر آشکار سازی گردید تا از وقوع تصادفات جلوگیری شود. و به شهروندان بگوید که در این محل‌ها احتمال تصادف وجود دارد.

وی گفت: در معابر بزرگراهی نیز مطالبه گر بوده‌ایم. در این معابر تغییر مسیر خودروها زیاد اتفاق می‌افتد و علت آن هم این بود که نقص تابلو وجود داشت. به همین خاطر ۲۰۰ تابلوی هدایت مسیر به تابلوها اضافه شد.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ اظهار داشت: همچنین در ۱۷ محل پهلوگاه اضطراری تعبیه و احداث شد که اگر خدای نکرده در معابر بزرگراهی حادثه‌ای روی داد و وسیله نقلیه‌ای خراب شد این محل‌ها یک معبر امن برای رانندگان و سرنشینان خود روها باشند.

وی افزود: همان گونه که پلیس در بحث آموزش رانندگان که یکی از اضلاع مثلث انسان راه وسیله نقلیه می‌باشد قدم‌های زیادی برداشته و فرهنگ سازی را در دستور کار خود قرار داده است، توقع داریم دیگر سازمان‌ها نیز در این خصوص گام بردارند.

کد خبر 6089487

دیگر خبرها

  • رئیس پلیس آگاهی تهران: مردم از قانونشکنی‌ها فیلم بگیرند
  • پلیس آگاهی: مردم از قانونشکنی‌ها فیلم بگیرند
  • تقاضای پلیس از مردم: از قانونشکنی‌ها فیلم بگیرند
  • واکنش پلیس آگاهی به فیلمبرداری مردم از صحنه جرائم
  • پایتخت تقسیم می شود؟
  • مخالفت عضو هیئت رئیسه مجلس با جدایی ری از تهران
  • نادری با جدایی ری از تهران مخالفت کرد
  • چرا رئیس‌جمهور به بازدید از تهران آمد؟
  • ایمن‌سازی ۲۱۲ نقطه حادثه‌خیز در معابر پایتخت/ نصب ۲۰۰ تابلوی جدید هدایت مسیر
  • رفع ۲۱۲ نقطه حادثه خیز در تهران