Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@14:09:51 GMT

۱۳ آبان، روز مبارزه با استکبار جهانی

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۷۵۸۵۶

۱۳ آبان، روز مبارزه با استکبار جهانی

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محسن نصرپور مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی درخصوص یوم الله ۱۳ آبان گفت: یوم الله ۱۳ آبان این مناسبت ارزنده، ریشه در سه رویداد مهم در تاریخ انقلاب اسلامی دارد و یادآور تلاش و حماسه‌های ارزشمند در مسیر پیروزی و حیات طیبه انقلاب اسلامی ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او ادامه داد: در تاریخ ۱۳ آبان ۱۳۴۳ حضرت امام خمینی (ره) در نتیجه اعتراض و خروش انقلابی ایشان نسبت به تصویب کاپیتولاسیون و مستثنی شدن اتباع آمریکایی از محاکمه در کشور ایران، حضرت امام (ره) با هوشیاری و شجاعت در دفاع از عزت و حیثیت مردم و کشور و در مسیر جلوگیری از استعمار آمریکا، نسبت به این قانون به پا خواسته و افشاگری کردند که حکومت طاغوت با احساس خطر شدید نسبت به این موضوع و به دستور و با هماهنگی آمریکا، حضرت امام خمینی (ره) را دستگیر و به کشور ترکیه تبعید کرد، که این خود آغاز هجرت ۱۴ ساله ایشان تا بازگشت به کشور و پیروزی انقلاب اسلامی شد.

مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی گفت: در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ اتفاق افتاد که طی آن دانش‌آموزان و نوجوانان انقلابی با تعطیلی مدارس در حمایت و پیروی از، ولی فقیه زمان و اعتراض به حکومت مستبد شاهنشاهی در کنار دانشجویان و سایر اقشار جامعه اقدام به اعتراض و اجتماع در دانشگاه تهران کردند که با حمله ناجوانمردانه و وحشیانه عوامل و ماموران مسلح حکومتی، در خون خود غلتیدند و صد‌ها دانش‌آموز و دانشجو در این روز شهید و مجروح شدند.

نصرپور افزود: سومین مناسبت در ۱۳ آبان ماه ۱۳۵۸، روز مبارزه با استکبار جهانی، دانشجویان دانشگاه‌های تهران در اعتراض به عدم استرداد و تحویل اموال کشور و شاه فراری توسط دولت استعمارگر آمریکا، اقدام به راهپیمایی به‌سمت سفارت آمریکا نموده و در نهایت لانه جاسوسی آمریکا را به تصرف خود درآوردند، که این حرکت انقلابی مورد حمایت مردم انقلابی و رهبر کبیر و بنیانگذار انقلاب قرار گرفت، به‌گونه‌ای که حضرت امام خمینی (ره) این حرکت را انقلاب دوم و بزرگ‌تر از انقلاب اول نامیدند.   او تصریح کرد: مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در بیاناتی از سیزده آبان به فرو ریختن هیمنه‏ سلطه‏ آمریکایی و استکبار آمریکایی در ایران و در جهان تعبیر نمودند؛ لذا ضرورت دارد تا با برپایی باشکوه مناسبت سیزده آبان به‌عنوان نمادی مهم و برجسته و تاریخ‌ساز در پیروزی انقلاب اسلامی، پیام‌های ارزشی، انقلابی و جهادی آن در مسیر حیات طیبه انقلاب اسلامی، همیشه زنده و باشکوه و سرلوحه همه قرار گیرد.

مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی گفت: از جمله هوشیاری، آمادگی و مبارزه در مقابل توطئه‌های استکبار جهانی و مقاومت در برابر هرگونه دشمنی و فشار استعمارگران، که امروزه شاهدیم که با گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، جریان نظام سلطه و استعمار جهانی، علیرغم همه دشمنی‌ها و فشار‌ها و تهاجم نظامی، فرهنگی، رسانه‌ای و اقتصادی نتوانسته اهداف خود را در استعمار ملت آزاده ایران و سایر ملت‌های آزادی خواه منطقه محقق نماید و این از برکات و نتایج حرکت انقلابی و بیداری اسلامی در مسیر آموزه‌های ارزشمند اسلام ناب محمدی (ص) در سایه ولایت‌ مداری و پیروی از منویات و رهنمود‌های ولایت فقیه است که قطعا چنین حرکتی، پیروزی مستضعفان بر مستکبران جهانی و برپایی تمدن نوین اسلامی را به ارمغان خواهد آورد.   انتهای پیام//ف.س   بیانیه مدیرکل صدا و سیما خراسان رضوی در روز ۱۳ آبان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صدا و سیما اخبار دانش آموزی رهبر انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۷۵۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزی ۴ بوکسور ایران در قهرمانی امید‌های آسیا

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، رقابت‌های بوکس قهرمانی جوانان و امید آسیا از روز شنبه (هشتم اردیبهشت) آغاز شده است و تا هجدهم همین ماه ادامه خواهد داشت. تیم‌های جوانان و امید ایران در مجموع با ۱۸ بوکسور راهی قزاقستان شده‌اند.   امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت، رقابت‌های رده سنی امید برگزار شد و چهار نماینده ایران به مصاف حریفان خود رفتند و همگی صاحب پیروزی شدند.   در وزن ۴۸ کیلوگرم، آرشام حسنی برابر لی جونگ هو از کره‌جنوبی به برتری دست یافت. وی در دور بعدی با ویشوانا از هند مصاف می‌دهد.   در وزن ۵۷ کیلوگرم، نیما بیاتی با ارائه مبارزه‌ای تماشایی مقابل جان پائول از فیلیپین به پیروزی رسید تا در مرحله بعدی با گانبولد از مغلوستان روبه‌شود.   در وزن ۶۳.۵ کیلوگرم، امیرحسین پیشرو برابر ویمارشانا از سریلانکا قرار گرفت و کاملا برتر از حریف بود و پیروز شد. وی در مرحله بعدی با مادامینوف ازبکستانی پیکار خواهد کرد.   در وزن ۷۱ کیلوگرم، عیسی فردین توانست کرار اسماعیل از عراق را با شکست بدرقه کند. وی در مرحله بعدی با آکالیکوف از قزاق مبارزه دارد.   فردا دوشنبه و در ادامه رقابت‌های قهرمانی آسیا، دو نماینده تیم جوانان ایران بالای رینگ می‌روند.   بر این اساس در وزن ۴۸ کیلوگرم، مهدی شعبان با رابرت مالنوک از فیلیپین رقابت خواهد کرد و در وزن ۵۴ کیلوگرم، مهدی سلطانی با دلگون‌سایخان از مغولستان مبارزه می‌کند.

دیگر خبرها

  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • چالش‌های جدی «وعده صادق» برای سامانه تدبیر آمریکا در منطقه
  • پیروزی ۴ بوکسور ایران در قهرمانی امید‌های آسیا
  • جنبش دانشجویی در آمریکا مورد حمایت دانشجویان شهرکرد قرار گرفت
  • ختم غائله‌ی شهرنو ؛ «چند نفر از خانم‌های‌ خیلی جوان اش را به کارمندان خودمان دادیم»
  • هنرمند انقلابی در راستای توحید الهی گام برمی دارد
  • مهمترین لحظه در تاریخ ورزش کشور همسایه؛ افغانستان یک گام تا انجام ماموریت غیرممکن!
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • کنعانی: ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است