Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@19:10:40 GMT

رشد 136 درصدی واردات کالا از مرزهای کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۷۵۹۶۸

رشد 136 درصدی واردات کالا از مرزهای کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه ناظر گمرکات استان کرمانشاه از رشد 136 درصدی واردات کالا از طریق گمرکات استان طی هفت ماهه امسال خبر داد.

 خلیل حیدری مجموع واردات استان در هفت ماهه امسال را  37 میلیون و 827 هزار و 866 دلار به وزن 18 هزارو 441 تن اعلام کرد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته  از لحاظ ارزش 136 درصد و از نظر وزن 126 درصد افزایش داشته است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از این میزان واردات، گمرک پرویزخان با 22 میلیون و 899 هزارو  406 دلار  بیشرین حجم کالاهای وارداتی استان را در هفت ماهه سال جاری  به خود اختصاص داده که این میزان  نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزن 230 درصد و از نظر ارزش 787  درصد رشد  داشته است.

به گفته مدیرکل گمرک کرمانشاه، در هفت ماهه امسال از گمرک کرمانشاه نیز  14 میلیون و  692  هزارو 556 دلار کالا به وزن 2458 تن به  کشور وارد شده که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال گذشته  ازلحاظ وزنی 13 درصد کاهش و از نظر ارزش 12  درصد افزایش  داشته است.

وی آمار واردات گمرک خسروی را 235 هزارو 904 دلار کالا به وزن 379 تن عنوان کرد و افزود: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش 13 درصد و از حیث وزن 37  درصد کاهش داشته است.

حیدری با بیان اینکه در مجموع کالاهای وارداتی به استان از 15 کشور وارد می‌‏شود، یادآور شد: کشور عراق با 23 میلیون و 944 هزارو 509 دلار کالا جایگاه اول را بین کشورهای طرف معامله واردات قطعی گمرکات استان کرمانشاه در هفت ماهه امسال  به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: کشور چین با پنج میلیون و 764 هزارو 721 دلار کالا و کره جنوبی با یک میلیون و 556 هزار و 919 دلار  کالا در جایگاه‌های دوم و سوم قرار دارند.

ناظر گمرکات استان کرمانشاه بیشتر کالاهای وارد شده از طریق گمرکات استان را آلیاژهای آلومینیوم کارنشده، جعبه فرمان خودرو، تایربادی نو از کائوچو برای اتوبوس و باری، آلومینیوم بصورت کارنشده غیرممزوج، اجزاء و قطعات ماشین آلات و دستگاه‌ها، مخلوط هیدروکربورهای بودار، انواع ماشین آلات و ... اعلام کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: واردات كرمانشاه مرز پرويزخان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۷۵۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم ۱۹ درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته

به گزارش قدس آنلاین، میزان وزنی قهوه وارداتی در این مدت ۴۹ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۸.۵۵ درصد افزایش داشته است.

براساس این گزارش، در سال ۱۴۰۲ کشورهای امارات متحده عربی، ویتنام، هند، اندونزی و اوگاندا ۵ کشور عمده طرف معامله واردات قهوه با ایران بودند ،۹۵ درصد از ارزش قهوه وارداتی به کشور از طریق ۵ کشور مذکور انجام گرفته است. در این میان کشور امارات متحده عربی با ۷۸ میلیون دلار، ۵۲.۸۹ درصد از سهم واردات قهوه ایران به لحاظ ارزشی را به خود اختصاص داد.

همچنین، تشریفات گمرکی حدود ۸۲ درصد از وزن و ارزش واردات قهوه از طریق گمرک شهید رجایی انجام گرفته است و پس از آن گمرکات مشهد، بوشهر، بندرلنگه و تهران در رده بعدی قرار گرفتند. در سال ۱۴۰۲ این میزان قهوه وارداتی از سوی ۱۲۱ شخص و شرکت انجام گرفته است. تجارت جهانی قهوه در سال ۲۰۲۲ به میزان ۴۵.۵ میلیارد دلار بوده که بزرگترین صادرکنندگان قهوه، کشورهای برزیل کلمبیا و ویتنام و بزرگترین واردکنندگان قهوه آمریکا، آلمان و بلژیک بودند.

لازم به ذکر است؛ سهم قهوه از تجارت جهانی در سال ۲۰۲۲ به میزان ۱۹ صدم درصد از تجارت جهانی بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • تامین ارز واردات کالا‌های اساسی از ۴.۲ میلیارد دلار گذشت
  • تخصیص ۳.۱ میلیارد دلار برای مونتاژ/ برای واردات خودرو ارز نداریم؟
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۲۴ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۶۶ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • رشد ۶۵ درصدی ترانزیت مبدأ در مرز باشماق
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان
  • سهم ۱۹ درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته
  • مبادله تجاری ۱۱ میلیون دلاری گمرکات مازندران و پاکستان
  • تجارت ۵ میلیارد دلاری گمرکات کردستان در سال گذشته