Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@13:33:12 GMT

۱۳آبان نماد استکبار ستیزی

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۷۶۴۳۶

۱۳آبان نماد استکبار ستیزی

امام خمینی(ره) رهبر فرزانه انقلاب اسلامی  در پیامی این حرکت را انقلاب دوم و بزرگتر از انقالب اول نامیدند، به دنبال این حرکت انقلاب دانشجویان معترض، خشم آمریکا را برانگیخت و آن‌ها که ناتوان از درک ملتی استقلال طلب و آزادی خواه بودند دست به اقدامی بر ضد جمهوری اسلامی ایران زدند از جمله فشار آوردن بر مجامع بین الملل مانند سازمان ملل سازمان کنفرانس اسلامی و شورای امنیت و با ایجاد جو منفی تبلیغاتی علیه دانشجویان ایرانی دست زدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما بعد ازاین نوع حرکات که نشان از ضعف آنها را داشت و بعد از بی ثمر ماندن راهکار های آمریکا در مقابله با ایران به اقدامات جدی تری مانند قطع کامل رابطه سیاسی، حمله نظامی، تجاوز به خاک کشورمان که منجر به شکست مفتضحانه آنها در صحرای طبس شد شد و محاصره اقتصادی و بلوکه کردن دارای ها و اموال ایران و ایجاد تحریم های ظالمانه  را در پیش گرفت  که هیچکدام از آنها در عزم ملت استوار ایران برای مقابله با ظلم و بی عدالتی جهان و منشا اصلی آن در جهان به سر کردگی آمریکا خللی وارد نکرده است.

امروز به برکت انقلاب اسلامی و رهنمودهای حضرت امام خمینی(ره) روحیه استکبارستیزی از مرزهای ایران، فراتر رفته و همه ملت های عدالتخواه، حق طلب و آزاده را فرا گرفته است. مبارزه خونین مردم شجاع و آزادی خواه فلسطین بر ضد اشغال گران صهیونیست و حامی اصلی آن یعنی آمریکا، همین روحیه را نشان می دهد و از ثمره های انقلاب شکوه مند اسلامی به شمار می رود.

در۱۳آبان ثابت شد که با تکیه بر قدرت آن بزرگوار آفریننده و توانای زنده می توان، استعمار را به خاک مذلت افکند. درسیزدهم آبان این نکته به اثبات رسید که امنیت و آرامش را از حق کشان و ستم کیشان که به مظلومان امنیت و آسایش نمی دهند، می توان باز گرفت. حماسه ی سیزده آبان ثابت کرد که همه قدرت های به اصطلاح عظیم شیطانی و طاغوتی، از درون، پوچ و پوشالی است. در سیزده آبان، مردم عدالت خواه و ایمان مدار ما، خویشتن را باور کردند و به چشم خود دیدند آن قدرتی که در ذهن عده ای کج اندیش و کوته فکر، هم چون کوهی استوار است، «کاهی» بیش نیست. در سیزدهم آبان، وحدت کلمه معنا شد؛ تکیه بر محبوب بندگان و خدای خمینی آفرین، تفسیر شد و قدرت رهبری دینی بار دیگر تجربه گشت.

۱۳ آبان به همه مستضعفان آموخت که می توانند چپاول گران را به زباله دان تاریخ بسپارند. سیزده آبان به مسلمانان آموخت که در معبد انسانیت، آزادنه و آگاهانه در برابر والایی های ارجمند مکتب توحید، به نماز بایستند، تنها در برابر «اللّه» به کرنش و سجود بنشینند و جز او، همه را طرد کنند. واقعه سیزده آبان به دل های مؤمنان قوت بخشید و غروری مقدس و حماسه آفرین را در آنان زنده کرد. پرتوی تابناک از انوار الهی بر آنان تابانید و درس هایی بزرگ از شهادت و رشادت و دلیری به آنان آموخت. در سیزدهم آبان، مردم سرافراز ایران به همه مستضعفان جهان نشان داد که دیوار ستم، شکستنی است.

ایران اسلامی امروز در پرتو هدایت های معمار کبیر انقلاب و فداکاری ها و ایثارگری های  شهیدان والامقام، عزتمندانه‌ترین برهه تاریخی‌خویش را تجربه می‌کند ‌و ‌استکبار جهانی به سردمداری آمریکای جنایتکار اکنون بیش از پیش در انزوای تاریخی خویش به سر می برد. بی‌تردید این سعادت الهی مرهون روحیه استکبار ستیزی و از برکات ارزشمند جبهه مقاومت است. ‌باور داریم که ۱۳ آبان ۱۳۹۸ سرآغاز افول و فروپاشی آمریکا است.

جوانان و نوجوانان ایران سربلند به عنوان نیروهای ارزشی و انقلابی، گام دوم انقلاب اسلامی را در حالی آغاز می کنیم که جهان اسلام آبستن حوادث بیشماری است و ناجوانمردانه ترین تحریم های دشمنان در پوشش دروغین به اصطلاح بشردوست،   تلاش می‌کند تا زندگی را بر ملت ایران سخت کند. اما عنصر اراده ملی و باور «ما می توانیم» ما را بیشتر از گذشته به توانایی داخلی تکیه داده و بر قدرت و عزت ما می افزاید. برماست تا با بصیرت وآگاهی، هوشیارتر از همیشه شرایط کنونی جهان پیرامون وکشور را درک کنیم.

تحریم های آمریکا علیه ایران سابقه ای ۴۰ ساله دارد و ۱۰ روز پس از انقلاب اسلامی از جانب «جیمی کارتر» رئیس جمهور وقت اعمال شد که در آن زمان و با نام تهدید ایران علیه امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد آمریکا همه دارایی ها و منافع تحت مالکیت ایران در کشور را مسدود کردند.

در تمام این سالها آمریکا به عنوان کشوری که نه مرز مشترک و نه فاصله جغرافیایی اندکی با ایران دارد همیشه به بهانه منافع خود، تهدید امنیت ملی از جانب ایران و اخیرا با نام صلح جهانی، صلح و آرامش منطقه را به هم زده است. آرامش ما را به بهانه آرامش جهان گرفته است اما در همیشه تاریخ محکوم بوده است. کشوری که تاکنون با تحریم هاش نتیجه مطلوبش را نگرفته و به رغم سختی ها و سنگ اندازی هایی که برای ایران و در عرصه بین المللی ایجاد کرده است اما همچنان به دنبال بیشتر ضربه زدن است. حرکتی که تاریخ گواه شکست و عدم موفقت آن است.

 ایران توانسته است تا به موقع ضربات را شناخته و برایشان چاره جویی کند. ضرباتی که آمریکا هرگز نتوانسته نتیجه مطلوبش را در ایران بگیرد و به نظر می رسد که تنها روسیاهی این زغال برایشان خواهد ماند.

خبرنگار اجتماعی ایرنا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۷۶۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انقلاب اسلامی ایران موجب بیداری جهانی شده است

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اعتراضات دانشجویان آمریکایی علیه جنایات رژیم صهیونیستی گفت: انقلاب اسلامی ایران و حمایت های مردم ما از مردم مظلوم فلسطین موجب بیداری مردم جهان شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حجت الاسلام حبیب الله غفوری در آئین نماز جمعه این هفته کرمانشاه با بیان اینکه دانشجویان جهان سیاست‌های آمریکا را زیر سوال برده‌اند، اظهار کرد: ایستادگی مردم ایران اسلامی در قبال مواضع حق و حقیقت مردم فلسطین باعث شده که هم اکنون شاهد یک بیداری جهانی علیه نظام سلطه و رژیم جنایتکار اسرائیل در جهان باشیم.

وی یادآور شد: تظاهرات دانشجویان آمریکایی و اروپایی علیه موجودیت رژیم اشغالگر صهیونیستی در نوار غزه را می‌توان یکی از برکات طوفان الاقصی عنوان کرد که موجودیت اسرائیل را در بین افکار عمومی جهان خدشه دار کرده و زیر سوال برده است.

امام جمعه کرمانشاه ادامه داد: برگزاری این اعتراضات در کنار عملیات طوفان الاقصی و سپس وعده صادق ضربات محکمی را بر هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی وارد کرد به طوری که بزودی شاهد نابودی جبهه باطل خواهیم بود.

وی با اشاره به ثمرات انقلاب اسلامی ایران در بیداری جهانی تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران بیش از ۴۰ سال است که در مقابل سیاست استکبار جهانی توانسته با شجاعت قد علم کند و دانشجویان آمریکایی نیز باید بدانند که این اعتراضات آنها قطعاً نابودی استکبار جهانی را به همراه خواهد داشت.

حجت الاسلام غفوری در بخش دیگری از خطبه‌ها با مهم خواندن تقوای الهی گفت: باید تقوای الهی را سرلوحه کار خود قرار دهیم زیرا خداوند شاهد اعمال و رفتار ما است و یاد خداوند را باید همواره در نظر داشته باشیم.

وی همچنین با اشاره به ۲۵ شوال سالروز شهادت امام صادق (ع) افزود: امام جعفر صادق (ع) رئیس مذهب جعفری هستند که سیره عملی ایشان باید مورد توجه مسلمانان به ویژه شیعیان قرار بگیرد.

امام جمعه کرمانشاه بیان کرد: یکی از درس‌هایی که باید از سیره امام صادق آموخت موضوع غیرت دینی و پرهیز از حضور در مجالس دارای گناه است به طوری که بر اساس روایتی امام صادق (ع) در مجلسی که حاکمان وقت تدارک دیده بودند، حضور یافتند اما به محض مشاهده آثار گناه مجلس را ترک کردند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به برگزاری نمایشگاه اکسپو در تهران که با حضور ۷۰ کشور جهان در حال برگزاری است افزود: در این نمایشگاه فرصت‌های تجاری، صادرات و سرمایه‌گذاری کشورمان به نمایش گذاشته شده است که می‌تواند در جهش تولید و بهبود وضعیت اقتصادی کشور و حتی معیشت مردم تأثیرگذار باشد.

کد خبر 750338

دیگر خبرها

  • انصاری: استکبار قادر به پوشاندن جنایت صهیونیست‌ها نیست
  • انقلاب اسلامی ایران موجب بیداری جهانی شده است
  • امام جمعه رشت : بیداری دانشجویان جهان حاصل روشنگری رهبری است
  • جنبش دانشجویی عامل فروپاشی اندیشه استکبار جهانی
  • بیداری دانشجویان جهان حاصل روشنگری رهبری است
  • انقلاب اسلامی ایران در حال انتشار در جهان است
  • جمهوری اسلامی ایران مدافع تمامی مظلومان جهان است
  • بازداشت هزاران دانشجو در آمریکا دروغ آزادی بیان را اثبات کرد
  • آمریکا در پشت نقاب حقوق بشر پنهان شده است
  • آمریکا در مقابل جنبش دانشجویان درون کشورش محکوم به شکست است/ هم افزایی و همراهی در مقابل خوی استکبار جهانی پیام ایستادگی به همراه دارد