Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-04@06:29:46 GMT

اگر ماه را می خواهید ، ستاره را نشان کنید

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۷۶۵۱۱

اگر ماه را می خواهید ، ستاره را نشان کنید

از بیشتم ژوییه گذشته که تیم شیجیاژوانگ در رده هفتم لیگ دسته اول لیگ بود، تا امروز که دومین تیم صعودکننده به سوپرلیگ است،زمان زیادی نگذشته اما این فاصله،معجزه آسا طی شده است.

به گزارش "ورزش سه" ،افشین قطبی که در سه ماه این رویای ناتمامش در چین  را به سرانجام رساند در گفت وگویی با یان لین نویسنده ورزشی تیتان اسپورت درباره آنچه که در جمع آبی‌های شیجیا انجام داده حرف می زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

خبرنگار: بازی یک روز گذشته است آیا می توانید اکنون با آرامش احساسات خود را توصیف کنید؟


قطبی: خوب ، هنوز سخت است که احساساتم را در قالب کلمات توصیف کنم ، اما ما در این سه ماه  فقط و فقط مشغول مزه کردن اشک شکست و لبخند پیروزی بودیم اما وقتی پایان عالی از راه می رسد می رسد ، سختی ها فراموش می شود  و همه به خندیدن مشغول می شوند. ما یک سفر بسیار شگفت انگیز را با هم تجربه کرده ایم و وقتی در نهایت به خط پایان رسیدیم ،موفقش شده بودیم . همه هواداران تیم ما به  این پیروزی افتخار می کنند.

 

خبرنگار: آیا شما مایلید این موفقیت را بزرگترین دستاورد دوران حرفه ای خود بنامید؟


قطبی: البته این یک پیروزی بزرگ است و ما با توانایی بی واسطه خود آنچه را که می خواهیم کسب کرده ایم. آنچه می خواهم بگویم این است که فوتبال یک شغل ادامه دار است. ما هیچوقت نمی توانیم در گذشته بمانیم و یک مربی باید همیشه نیروی محرکه خود را حفظ کند.

 

خبرنگار: وقتی اولین بار سرمربی شیجیاژوانگ را در سال 2017 بر عهده گرفتید ، با شرایطی روبرو شدید که می توان گفت که بسیار نامساعد بود. این تیم تازه از سوپر لیگ سقوط کرده و بسیاری از بازیکنان اصلی کنار رفته بودند و حتی تعداد بازیکنان به 20 نفر هم نمی‌رسید.اما شما نامه ای گرم برای هواداران نوشتید و گفتید که قصد دارند قهرمانی را بدست آورند.


قطبی: چه حالب که شما این جزییات  را به من یادآوری می کنید. من نامه ای خطاب به همه نوشتم که تعطیلات پایان یافت.در این نامه تاکید کردم بگذارید همه با اشتیاق بمانند ، نظم و انضباط خود را حفظ کنند و با جدیت در تمرینات روزانه آنها را ترغیب کنیم که بالاخره به قهرمانی برسند.

 

خبرنگار: اما واقعیت با اهدافی که شما ذکر کردید فاصله زیادی داشت و بنابراین از تیم جدا شدید.


قطبی: شاید این شخصیت طبیعی من باشد. من همیشه اهدافی را برای خودم تعیین می کنم که دور از دسترس به نظر می رسند اما شاید حداقل با حرکت به سمت آنها بشود به هدفهای کوچک رسید.  به عنوان مثال ، اگر فکر می کنید انتخاب یک ستاره در فضا برای فرود آمدن غیر عملی است ، اگر آن را جدی بگیرید ، حداقل می توانید به ماه برسید. من در یک خانواده مهاجر بزرگ شده ام. در چنین شرایطی همیشه با مشکلات بیشتری نسبت به یک خانواده معمولی روبرو بوده ام. گذراندن این شرایط در دوران کودکی و نوجوانی من به من قدرت داده است و من همیشه اعتقاد داشته ام که می توانم به اهداف خود دست یابم.

 

 

خبرنگار: چه شد که دوباره به شیجیا برگشتید؟


قطبی: من از سرمایه گذاران باشگاه بسیار سپاسگزارم ، آنها دوباره به من اعتماد کردند و من بالافاصله با دریافت پیشنهاد آنها به اینجا آمدم .


خبرنگار: اما اوضاع بدی بر تیم حاکم بود...


قطبی:شاید ولی  اما ما برخی از تجزیه و تحلیل ها را انجام دادیم و فکر کردیم که فاصله بین تیم و بخت داران صعود به سوپرلیگ  زیاد نیست فقط اگر بتوانیم اعتماد به نفس را به تیم برگردانیم بازهم می شود به صعود امیدوار بود.

 

خبرنگار: در فرایند صعود کدام بازی نقطه عطف شما بود؟


قطبی: ما در خانه گویژو ، چینگدائو و چانگچون را بردیم.اینها پیروزیهای سرنوشت ساز هستند. اما بگذارید انتخاب کنم ، فکر می کنم پیروزی 4-3 دور از خانه مقابل تیم شانکسی مهمترین بازی ما باشد  چراکه ما هفته قبل در خانه 5-0 باخته بودیم. در این بازی با نتیجه 1 بر 3 عقب بودیم و فقط 30 دقیقه مانده است. در 15 دقیقه آخر بازی ، موریکی(مهاجم تیم) به سمت سمت دوید تا آب بنوشد. من به او گفتم: "من اعتقاد دارم شما می توانید بازی را ببرید .حمله کنید و نترسید" و سپس او به میدان برگشت ، بقیه همه ماجرا را می دانند ما 4-3 بردیم.خیلی سخت بود ولی  هرگز اعتماد به نفسمان را از دست ندادیم.

 

خبرنگار: آیا می توانید در مورد برخی از ایده هایی که برای فصل دارید صحبت کنید؟


قطبی: فکر می کنم چالش واقعی در چند ماه آینده از راه می رسد ، ما باید تصمیمات صحیحی بگیریم ، فضای تیم را مدیریت کنیم و طبعا وقتی با پیشنهادهایی مواجه می شویم در آرامش تصمیمات صحیحی بگیریم.در کادر سه کمک خارجی فعلی ما همه فوق العاده هستند.آنها مکمل خوبی برای من خواهند بود. همچنین تیم تقویت خواهد شد اما اطلاعات زیادی را افشا نمی کنم.

 

 


خبرنگار: می توانید به من بگویید که چگونه تحت فشار زیادی قرار دارید و به تیم اجازه می دهید در پایان لیگ یک روحیه مبارزاتی قوی داشته باشد.


قطبی: من فکر می کنم در مربیگری ارتباط با بازیکن، کار بسیار پیچیده ای است.(البته تا زمانی که سه امتیاز را بدست آورید،همه چیز به سود شماست.) در کار من اصول ساده هستند :اول  احترام ، دوم اعتماد به نفس و سوم خلوص نیت.

 

خبرنگار: در سوپر لیگ ، شیجیاژوانگ با رقابت وحشیانه ای روبرو خواهد شد که این یک چالش بزرگ  خواهد بود.


قطبی: سوپر لیگ سریعتر و رویارویی تر است. فلسفه من در انجام کارها زندگی در لحظه و استفاده از فرصت است. من اغلب به اعضای تیم می گویم که هر بار که تمرین می کنید ، هر بار که توپ را لمس می کنید ، چه خوب انجام شود یا نه ، زیاد فکر نکنید بلکه دفعه بعد بیشتر تمرکز کنید. این رقابت سال آینده شدیدتر خواهد بود و ما باید پایه و اساس خوبی را برای این کار فراهم کنیم. من بسیار خوشحالم که در سه سال گذشته کار خوبی انجام داده ایم و چارچوب تیم را شکل داده ایم. هدف ما تنها بازگشت به سوپر لیگ نبود بلکه تبدیل شدن به یک تیم خوب  درسوپر لیگ است.امیدوارم برای رسیدن به یک برنامه  بعدی سه ساله نیازی نداشته باشد.

شیجیاژوانگ چین افشین قطبی

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: شیجیاژوانگ چین افشین قطبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۷۶۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انریکه: در برگشت تیمی متفاوت خواهید دید

لوئیس انریکه از شکست در دیدار رفت برابر دورتموند ناراحت است و با این حال تاکید کرد که تیمش در بازی برگشت با حمایت هوادارانش متفاوت ظاهر خواهد شد.

به گزالرش ایسنا، دومین بازی از دور رفت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا بین تیم‌های دورتموند و پاری‌سن‌ژرمن برگزار شد و در نهایت زنبورها در خانه موفق به شکست پاریسی‌ها شدند.

شاگردان لوئیس انریکه با یک گل بازنده این بازی حساس شدند تا شرایط برای صعود آنها به دور بعد سخت شود.

به نوشته اسپورت، سرمربی اسپانیایی پاری سن ژرمن در نشست خبری بعد از بازی گفت: فوتبال اینگونه است؛ گاهی زیبا و گاهی هم تلخ. باید فرصت های را که هر دو تیم در این بازی خلق کردند تحلیل کنیم. به نظرم بازی سختی بود. نتیجه آنگونه که خواستیم نشد با این حال امیدوار به جبران در بازی برگشت هستیم.

او ادامه داد: بازی پایاپای بود و دو تیم فرصت هایی را خلق کردند که دورتموند به گل رسید اما ما نتوانستیم دروازه حریف را باز کنیم. می دانستیم که شب آسانی نخواهیم داشت. بازیکنان کمی تحت تاثیر قرار گرفتند به ویژه بعد از آنکه دو توپ به تیر دروازه برخورد کردند. این بازی را واگذار کردیم اما در خانه قوی تر ظاهر خواهیم شد. تیمی متفاوت خواهید دید.

انریکه درباره آسیب دیدگی لوکاس هرناندز گفت: من خبر دقیقی ندارم. به نظرم شرایط او خوب نیست اما باید منتظر گزارش پزشکی ماند.

سرمربی پاری سن ژرمن در پایان گفت: بازی رفت را واگذار کردیم اما بازی برگشت باقی مانده است و قطعا با حمایت هواداران خود متفاوت ظاهر خواهیم شد. هواداران پاری سن ژرمن می دانند که چگونه از تیم خود حمایت کنند و ما در یک ورزشگاه استثنایی چیزی برای از دست دادن نداریم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فال شمع روزانه برای متولدین ماه‌های مختلف امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • فال شمع روزانه برای متولدین ماه‌های مختلف امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • انریکه: در برگشت تیمی متفاوت خواهید دید
  • چطور به نشانه‌ های هشدار دهنده خودکشی واکنش نشان دهیم؟
  • آخرین خبرها درباره توافق احتمالی تیم ملی ایران با افشین قطبی
  • افراد زودجوش این دمنوش را مصرف کنند
  • آخرین وضعیت حضور قطبی در تیم ملی ایران
  • سرمربی پرسپولیس جایگزین حمید مطهری در تیم ملی ؟ | آخرین وضعیت مذاکرات
  • آخرین وضعیت افشین قطبی و تیم ملی ایران
  • اگر می خواهید راحت تر نفس بکشید این مواد غذایی را مصرف کنید