Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیرو‌های آمریکایی وارد شهر الدرباسیه سوریه واقع در نزدیکی مرز‌های ترکیه شده و در نزدیکی میادین نفتی آنجا مستقر شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، نیرو‌های آمریکایی وارد شهر الدرباسیه سوریه واقع در نزدیکی مرز‌های ترکیه شده و در نزدیکی میدان‌های نفتی موجود در این منطقه که نیرو‌های سوریه دموکراتیک نیز در آنجا حضور دارند، مستقر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا پیشتر اعلام کرده بود که تعداد مشخصی از این نیرو‌ها جهت تامین امنیت میادین نفتی موجود در شمال و شرق سوریه در برابر حملات داعش در این کشور باقی خواهند ماند.

به گفته کارشناسان، حفاظت از میدان‌های نفتی شمال و شرق سوریه در برابر داعشی‌ها هدف اعلام شده دولت آمریکاست، اما مشخص است که مساله فراتر از اینهاست و آمریکا قصد دارد از این میدان‌های نفتی استفاده کرده و بر طرف‌هایی که از آن‌ها استفاده می‌کنند نیز کنترل داشته باشد.

ترامپ نیز بار‌ها آشکارا این هدف خود را اعلام کرد و با وجود هشدار‌های کارشناسان حقوقی درباره اینکه چنین اقدامی می‌تواند در سطح جنایت جنگی قرار بگیرد، پیشنهاد کرد که یکی از شرکت‌های نفتی آمریکا مدیریت میدان‌های نفتی شمال سوریه را بر عهده بگیرد.

رئیس جمهوری آمریکا آخرین بار نیز در یکی از مصاحبه‌هایش با خبرنگاران درباره سوریه، از علاقه خود به نفت گفت.

استراتژی جدید آمریکا باعث ناخرسندی روسیه، قدرتمندترین بازیگر در سوریه و هم‌پیمان مهم دولت سوریه شده و وزارت دفاع روسیه نیرو‌های آمریکایی را متهم به دزدی با کنترل بر میادین نفتی سوریه کرده و گفته: مالکیت این میدان‌های نفتی منحصرا برای دولت سوریه است.

با این تحولات آینده میادین نفتی موجود در شمال شرق سوریه در گرو تحولات راه‌حل سیاسی در دوره آتی است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سوریه نفت آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۷۶۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: با آژانس اتمی برای شفافیت بیشتر فعالیت‌های هسته‌ای ایران همکاری داریم

وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که واشنگتن همکاری نزدیکی با آژانس بین‌المللی برای ایجاد شفافیت بیشتر در رابطه با فعالیت‌های هسته‌ای ایران دارد.

به گزارش ایسنا، مالوری استوارت، دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور کنترل تسلیحاتی در این باره گفت: ما همکاری نزدیکی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در چارچوب افزایش شفافیت داشته و به همکاری بیشتر با این سازمان برای تضمین عدم وجود تخطی در توانایی‌های هسته‌ای داریم.


استوارت تاکید کرد که وزارت خارجه آمریکا از تمامی تلاش‌های آژانس اتمی در راستای شفاف‌سازی در رابطه با سوتفاهم‌ها و بی‌اعتمادی‌های پیش آمده در نتیجه عدم وجود شفافیت لازم در ایران حمایت می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه
  • ایروانی: ادامه حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی منشأ اصلی بی‌ثباتی در سوریه است
  • انتقاد امیرعبداللهیان از "سرکوب دانشجویان آمریکایی"
  • آمریکا عملیات پهپادی و موشکی یمن علیه کشتی هایش را تایید کرد
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • خواهر لاتین‌تبار اصفهان؛ شهر میادین و دروازه دنیای جدید
  • ناقوس مرگ حضور نظامی آمریکا در ساحل
  • آمریکا: با آژانس اتمی برای شفافیت بیشتر فعالیت‌های هسته‌ای ایران همکاری داریم
  • پخش مستند «نیمه شب ۲۴ آوریل» از شبکه دو سیما
  • پنتاگون: آمریکا مذاکرات با نیجر را آغاز کرد