Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ صبحی حدیدی در القدس العربی، چاپ لندن نوشت: وزیر خارجه روسیه، سرگئی لائوروف، از تازه‌ترین طرفداران نظریه‌ای است که براساس آن، البغدادی، ساخته دست داعش است؛ به این دلیل که داعش پس از حمله آمریکا به عراق و آزاد شدن افراط گرایان، توسط آمریکا، ظهور کرد. طبق این نظریه، آمریکایی‌ها کسی را به قتل رساندند که خود باعث قدرت گرفتنش شده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لائوروف ضمن بیان این مطلب در گفتگو با یک شبکه روسی، تاکید کرد که نیرو‌های روسی باید در نزدیکی مکانی که البغدادی در آن کشته شده، به تحقیقات بیشتر ادامه دهند، تا از صحت گفته‌های ایالات متحده در این باره اطمینان حاصل کنند.

در ادامه این مطلب آمده است: پیش از لائوروف، بشار اسد تصریح کرده بود که نظام او، هیچ ارتباطی با عملیات انجام شده ندارد و سناریوی اعلام شده از سوی آمریکا، بخشی از نقشه آن است، که تنها با ارائه مدرک، امکان قبول آن وجود دارد. اگر فرض کنیم علت اظهارات لائوروف، انجام عملیات توسط آمریکایی ها، در منطقه تحت سیطره روسیه است، در مقابل، اسد نمی‌تواند در این باره دروغ بگوید.

براساس نظریه توطئه دوم، نیرو‌های فعال داعش، این امکان را برای پنتاگون فراهم کردند که البغدادی را به قتل برساند؛ چرا که رهبر این گروه تروریستی تبدیل به بار سنگینی برای آن شده بود و علاوه بر اینکه در خشونت گرایی افراط می‌کرد، بیمار و ناتوان شده بود. به عبارت دیگر، این تنها آمریکا بود که می‌توانست البغدادی را از بین ببرد؛ تا جایگزین معتدل تری رهبری داعش را در دست گیرد. بیشتر بخوانید: افشای نام کسی که محل اختفای سرکرده داعش را لو داد علاوه بر این موارد، نظریه‌های توطئه دیگری نیز وجود دارد، که البته اغلب از محوریت این دو نظریه، خارج نبوده و مبتنی بر تولد دوباره داعش یا از میان برداشتن رهبر آن است.

در این شرایط، ما باید به جای ترجیح یک نظریه بر دیگری، شرایطی که باعث ظهور داعش شد را تغییر داده و عوامل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی آن را از میان برداریم؛ تا مانع از قدرت گرفتن دوباره این گروه تروریستی و در نهایت، ویرانی‌ها و کشتار‌های بیشتر شویم.

 

 

 

 

منبع: انتخاب برچسب ها: رویداد24 ، کشتن ابوبکر البغدادی ، مرگ رهبر داعش ، رهبر داعش ، ابوبکر بغدادی سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 کشتن ابوبکر البغدادی مرگ رهبر داعش رهبر داعش ابوبکر بغدادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۷۶۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک کشته در پی برخورد خودرویی با حصار کاخ سفید

سخنگوی سرویس مخفی آمریکا اعلام کرد یک خودرو به حصار کاخ سفید در آمریکا برخورد کرد و راننده آن کشته شد.

وی گفت: اندکی قبل از ساعت ۲۲:۳۰ به وقت محلی یک خودرو با سرعت زیاد به دروازه بیرونی مجموعه کاخ سفید برخورد کرد. ماموران سعی کردند به راننده کمک کنند، اما وی در دم جان باخت. تحقیقات در حال انجام است.

سال گذشته نیز در ایالت دلاور آمریکا یک راننده خودرو با خودرویی که در کنار کاروان جو بایدن رئیس جمهور آمریکا قرار داشت تصادف کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • رهبر انقلاب: با مباشر قتل و پشتیبان قتل نمی‌شود با روی خوش و ملایمت رفتار کرد
  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • یمن توطئه جاسوسی آمریکا و اسرائیل را خنثی کرد
  • یک کشته در پی برخورد خودرویی با حصار کاخ سفید
  • اعضای شورای فرهنگ عمومی در خنثی سازی توطئه دشمنان هوشیار باشند
  • برگزاری دوره آموزشی آشنایی با مبانی فکری اسلام ناب و انقلاب اسلامی
  • تیراندازی در نیویورکِ آمریکا/ ۴ نفر کشته و زخمی شدند
  • فاشیسم با یک سلاح جدید بازگشته است: نظریه توطئه!
  • تاکید عمار حکیم بر گسترش همکاری فرهنگی ایران و عراق
  • سنتکام به کشتن کشاورز سوری به جای سرکرده القاعده اعتراف کرد + عکس