Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان امسال نیز با شکوه و صلابت هر چه بیشتر و با حضور پر شور و شعور نسل چهارم انقلاب در ۶۰ نقطه شهری و روستایی استان سیستان و بلوچستان برگزار شد.

مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان بار دیگر با اتحاد و یکدلی خود پاسخی محکم به یاوه گویی ها و اقدامات خصمانه استکبار جهانی دادند و بصیرت و مقاومت ملت مسلمان ایران را به همه دنیا یادآور شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز اقشار مختلف مردم استان سیستان و بلوچستان اعم از شیعه و سنی در کنار فرزندان خود که آینده سازان این آب و خاک هستند با حضور پرشور و پر رنگ خود موجبات شکوه و عظمت این راهپیمایی ضد استکباری را فراهم کردند.

راهپیمایی ۱۳ آبان در سیستان و بلوچستان در مراکز شهرها و همچنین روستاها و دهستان های سراسر استان برگزار شد و راهپیمایی ۱۳ آبان در زاهدان، پایتخت وحدت ایران اسلامی نیز با حضور پرشور اقشار مختلف مردم اعم از شیعه و سنی از میدان «آزادی» تا تقاطع  خیابان آزادی و امام خمینی (ره) برگزار شد.

راهپیمایی ۱۳ آبان در  ۶۰نقطه سیستان و بلوچستان برگزار شد

عباس صفدری در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: یوم الله ۱۳ آبان به سبب واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران از اهمیت خاصی برخوردار است و به عنوان روز دانش آموز و روز مبارزه با استکبار نامگذاری شده است.

وی افزود: از همین رو به منظور بزرگداشت این روز راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان امسال نیز با شکوه و صلابت هر چه بیشتر در ۶۰ نقطه شهری و روستایی استان سیستان و بلوچستان برگزار شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: حضور پر شور دانش آموزان و دانشجویان استان در کنار اقشار مختلف مردم اعم از شیعه و سنی در این راهپیمایی عظینم نشان دهنده مخالفت قاطع مردم ایران با سیاست‌های خصمانه استکبار جهانی است.

وی با اشاره به اینکه در طول ۴۰ سال عمر با برکت انقلاب اسلامی حمایت مردم از آرمان‌های انقلاب اسلامی همواره موجب عقب نشینی دشمنان شده است، گفت: حضور پرشور مردم در راهپیمایی امسال یکبار دیگر پیام استکبار ستیزی مردم ایران را به گوش ابرقدرت های جهان رساند.

صفدری تصریح کرد: نواختن زنگ استکبار ستیزی، برپایی نشست های هم اندیشی با حضور شخصیت ها و اقشار مختلف مردم، نشست در دانشگاه ها و حوزه های علمیه، اجتماع بزرگ طلاب شیعه و سنی، تشکیل نشست با موضوع دشمن شناسی و اعزام سخنران به مدارس از جمله برنامه های پیش بینی شده برای گرامیداشت این روز بود.

حضور پر شور نسل چهارمی های انقلاب در راهپیمایی ۱۳ آبان ۹۸

اما نکته جالب توجه راهپیمایی امسال حضور پر شور و شعور نسل چهارمی های انقلاب در راهپیمایی استکبار ستیز ۱۳ آبان بود.حضور پرشور و نشاط دانش‌آموزان در راهپیمایی امروز نشان داد که آنها سربازان کوچک انقلاب بزرگ ایران هستند.

یکی از دانش آموزانی که در راهپیمایی ۱۳ بهمن امسال در شهر زاهدان شرکت کرده بود در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: راهپیمایی ۱۳ آبان یکی از صحنه های مهم تاریخ ایران است که با مرور آن درس های فراوانی می آموزیم.

ابوالفضل طاهری افزود: راهپیمایی ۱۳ آبان با هدف مبارزه با ظلم، استبداد و استکبار برگزار می شود و من هر سال با شوق و اشتیاق بیشتری در این مراسم با شکوه شرکت می کنم.

در مقابل ظلم به مسلمانان سکوت نخواهیم کرد

یکی دیگر از این نسل چهارمی های انقلاب که از براداران اهل سنت بود در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: ما نسل چهارمی‌های انقلاب امروز با فریاد «مرگ بر آمریکا» خود به دشمنان نشان می دهیم که ما در مقابل ظلم به مسلمانان سکوت نخواهیم کرد.

عبدالغفور شهنوازی افزود: شاید من و هم کلاسی هایم حوادث ۱۳ آبان در سال‌های ۴۳، ۵۷ و ۵۸ را درک نکرده باشیم اما غیرت، مردانگی و استکبار ستیری را از پدران خود آموخته ایم.

وی ادامه داد: ما مردم مرزدار و مسلمان سیستان و بلوچستان اعم از شیعه و سنی بار دیگر دست در دست هم بار در این راهپیمایی شرکت کردیم تا به دشمنان نشان دهیم که اینجا پایتخت وحدت جهان اسلام است.

حضور پرشور مردم موجب ناامید شدن دشمن می‌شود

فرماندار زاهدان نیز در حاشیه مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان امسال در گفت و گو با خبرنگار مهر، ضمن گرامیداشت فرا را رسیدن یوم الله ۱۳ آبان روز دانش آموز و مبارزه با استکبار جهانی اظهار داشت: شرکت پر شور مردم در راهپیمایی این روز بزرگ جواب دندان شکنی به دسیسه های شوم استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایتکار بود.

ابوذر مهدی نخعی با اشاره به شرایط حساس منطقه و جهان افزود: نقش و حضور مردم در مراسم های ملی و مذهبی بسیار مهم است زیرا تجربه نشان داده که هر جا که مردم حضور پررنگی داشته اند، دشمن نا امید شده است.

وی ادامه داد: امروز توجه و نگاه همه جهانیان به سمت جمهوری اسلامی ایران است و در این شرایط این حضور پر شور و وحدت آفرین همه نقشه های شوم دشمنان را نقش بر آب می کند.

راهپیمایی ۱۳ آبان در جنوبی ترین نقطه استان سیستان و بلوچستان برگزار شد

راهپیمایی باشکوه ۱۳ آبان با حضور اقشار مختلف مردم، دانش آموزان و مسئولان در بخش «زرآباد» شهرستان کنارک و در جنوبی ترین نقطه سیستان و بلوچستان هم برگزار شد. راهپیمایان در طول مسیر با سر دادن شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» انزجار خود را از استکبار جهانی ابراز داشتند.

امام جمعه روستای «سورو» بخش «زرآباد» در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار مهر، گفت: ۱۳ آبان روز مبارزه با استکبار جهانی به یک روز ملی تبدیل شده است و ملت ها با پیروی از انقلاب اسلامی ایران با استکبار جهانی مبارزه می کنند.

مولوی عارف هوتی افزود: همراهی و همگامی مردم و پایبندی آن ها به نظام مقدس جمهوری اسلامی ستودنیست.

وی ادامه داد: حضور مردم در عرصه های مختلف انقلاب اسلامی از جمله انتخابات و راهپیمایی ها بیانگر حمایت مردم از نظام و آرمان‌های انقلاب است.

در مجموع امروز شیعه و سنی، بلوچ و سیستانی، زن و مرد و همه و همه در کنار فرزندان نسل چهارمی خود به خیابان ها آمده بودند تا شعار استکبار ستیزی مردم مسلمان ایران را از پایتخت وحدت ایران اسلامی به گوش جهانیان برسانند و ثابت کنند که تا آخرین قطره خون خود پای آرمان‌های  انقلاب اسلامی ایستاده‌اند و حتی شدیدترین تحریم‌ها هم نمی تواند خللی در عزم و اراده آن ها ایجاد کند.

کد خبر 4762888

منبع: مهر

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان زاهدان راهپيمايي 13 آبان شهرستان کنارک یوم الله 13 آبان بوشهر ایلام یوم الله 13 آبان گرگان بارش باران پدافند غیرعامل خطبه های نماز جمعه مشهد قزوین شهرکرد بیرجند شهادت امام رضا ع سانحه تصادف تئاتر کودک و نوجوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۷۶۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران اسلامی الگوی وحدت و برادری در جهان است

به گزارش خبرنگار مهر، ماموستا فایق رستمی بعدازظهر جمعه در جلسه تقریب دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: خوشبختانه ۴ هزار و ۷۰۰ روحانی و ماموستای اهل تسنن و تشیع در کردستان در اوج اخلاص و مودت با هم همسو و برادرند.

وی گفت: امام راحل حقیقتاً انقلابی به وجود آورد که دل‌های خفته را بیدار کرد و محرومین جهان را حریت بخشید.

ماموستا رستمی گفت: استان کردستان بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ شهید تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده که ۵۴ شهید آن روحانی و ماموستا بودند که در رأس آنان ماموستا محمد شیخ الاسلام و ملأ برهان عالی بودند که در ماه مبارک رمضان به خاطر ارشاد و راهنمایی مردم به جهاد به درجه شهادت نائل شدند.

امام جمعه سنندج افزود: استان کردستان ۱۰ هزار شهید و جانباز در راه امنیت و کشور تقدیم انقلاب کرده است.
عضو مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ادامه بیان کرد: هدف از این گونه دیدارها و جلسات، تقارب و نزدیکی مسلمانان در ایران زمین است و مجمع تقریب مذاهب هم نقش مهمی علاوه بر داخل کشور در خارج از کشور هم داشته و دارد و آن چیزی که از مجلس تقریب بدست آوردیم خوشبختانه امروز ایران اسلامی به یک الگو در جهان تبدیل شده و واقعاً جهان را به وحدت و برادری تکان داده اما دشمن اصلی انسان‌های آزادیخواه که از حد انسانیت عبور کرده به حد درندگی و وحشی گری رسیده است.

جنایات اسرائیل وجدان بشری را بیدار کرد

ماموستا رستمی تصریح کرد: اسرائیل غاصب با قتل و کشتاری که هر روز انجام خواهد داد وجدان بشری مسلمانان را بیدار کرد و دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا را هم به جنبش و حرکت وا داشت و آنها هم واقعاً دشمن را به خوبی شناختند و ایران اسلامی همیشه دفاع از مردم مظلوم فلسطین را به جهانیان اعلام می‌داشت و ما این سرکوب‌های آزادیخواهان و قشر روشنفکر جامعه را محکوم می‌کنیم.

وی در ادامه به مساله انتخابات اخیر مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: مردم کردستان در انتخابات اسفند ماه گذشته شاید بیش از انتخابات‌های دیگر به صحنه آمدند و مغلوبیت دشمن را بیشتر آشکار کرد در کردستان جایی که وحدت و برادری و همدلی موج می‌زند.

ماموستا رستمی افزود: حقیقتاً دانشگاه آزاد اسلامی کردستان در زمینه تقریب نقش زیادی داشته است.

وی گفت: زمین و کره خاکی با نور انبیا و اولیا و اوصیا و صلحا و دانشمندان مزین شده است.

وی حدیثی از حضرت علی (ع) بیان کرد و گفت: امروز علم را در برابر باران قرار داده است همانطور که باران زمین را زنده و احیا می‌کند علم هم جامعه بشریت را زنده و احیا می‌کند و زنده کردن جامعه بشری توسط علمای اعلا محقق می‌شود.

ایران بر مبنای دین مبین اسلام بنا شده است

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنانش هفته معلم و این روز و مناسبت را به افرادی که در راستای خدمتگذاری به مردم تلاش می‌کنند تبریک گفت و اظهار کرد: امروز خوشبختانه در کشوری زندگی می‌کنیم که بر اصل چهار رکن دین مبین اسلام است اول مشورت، دوم مودت، سوم مساوات و چهارم توسعه و عمران کشور بنا شده است اما با علم روز و ساختن بمب‌های هسته‌ای و آتش زا شیمیایی و از بین بردن انسان‌ها و بی احترامی به کرامات انسانی و قتل و عام و کشتار و چپاول توهین خواهد شد و این علم محسوب نمی‌شود.

ماموستا رستمی افزود: علمی که پیامبر بزرگوار اسلام بیان می‌کند علم توسعه، پیشرفت، توسعه، اخوت و برادری و ارزش دادن به کرامات انسانی است چه عجیب است! دنیای امروز به دنیای قتل و خونریزی و کشت و کشتار تبدیل شده است بنابراین ما باید در جهان اسلام قوی و با هم متحد باشیم.

وی اضافه کرد: یکی از وظایف علمای اعلا با توجه به عهدی که با خداوند متعال بستند اخوت و برادری است امروز در استان کردستان حدود ۴ هزار و ۷۰۰ روحانی و علمای اهل تسنن و تشیع وجود دارد الحمدلله در طول تاریخ در اوج سادگی و برادری زندگی می‌کنند.

علما وارثان پیامبران در گسترش علم هستند

امام جمعه شهر سنندج در ادامه یادآور شد: واقعاً علما وارث پیامبران و انبیا و اولیا و چراغ هدایت این جامعه هستند و در مسائل مختلف امروز با اسوه اخلاق مداری رسول گرامی اسلام باید سرلوحه زندگی همه ما قرار گیرد.
ماموستا رستمی بیان داشت: پیامبر مکرم اسلام انسان‌ها را به اخلاق مداری، اخلاص، مودت و اخوت، یکدلی و وحدت سوق داد و میان انصار و مهاجر حکومت برقرار کرد و وارث این گونه بزرگان دین چه کسانی هستند؟ واقعاً علما بودند که وحدت را در بین مردم اشاعه کردند.

وی با تاکید بر اینکه علم باید در همه مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و تقارب توسعه پیدا کند، افزود: حضرت علی علم را به عنوان یک نهر بیان کرده که باید جاری شود و همه نقاط را در برگیرد و از علم به عنوان حکمت نام برده است.


وجود ۱۷۰ حجره طلاب سنتی در کردستان

وی بیان کرد: مراکز علوم دینی و حجره‌های طلاب دینی و دانشگاه‌های مذاهب اسلامی و دانشگاه‌های اسلامی ما با وجود ۱۷۰ حجره سنتی باید وحدت عملی داشته باشند امروز همه علما و روحانیون کردستان در مراسمات مذهبی عاشورا و محرم و مولودی خوانی ماه ربیع الاول همه علما و ماموستاهای اهل سنت با روحانیون اهل تشیع هم سو هستند و شرکت می‌کنند اما متأسفانه زیاد به چشم نمی‌آید.

کد خبر 6095789

دیگر خبرها

  • شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» در دانشگاه آزاد ملارد طنین‌انداز شد
  • مبارزه با استکبار در دنیا، صدور فرهنگ انقلاب ایران است
  • ایران اسلامی الگوی وحدت و برادری در جهان است
  • استفاده از همه ظرفیت‌ها برای خدمت به مردم از وظایف جدی مسوولان
  • تحریم عاملی برای خودکفایی و پیش برندگی در کشور شده است
  • بازداشت هزاران دانشجو در آمریکا دروغ آزادی بیان را اثبات کرد
  • حمایت از مردم غزه، راهی که همچنان ادامه دارد
  • اعلام شد؛‌فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
  • رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه سرگردان و متزلزل شدند
  • آگاهی دانشجویان آمریکایی از استکبار جهانی به برکت انقلاب اسلامی