Web Analytics Made Easy - Statcounter

تشکل های دانشجویی گلستان طی بیانیه‌های جداگانه‌ای اعلام کردند: ملت ایران از نقطه‌ای در تاریخ خود تصمیم گرفت در برابر ذلالت حیات زیر سایه دیگر کشورها بایستد و دست مستکبران را کوتاه کند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، تشکل های دانشجویی گلستان در بیانیه‌های جداگانه‌ای روز  ۱۳ آبان را گرامی داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی گلستان در بیانیه ای، ضمن گرامیداشت روز استکبارستیزی اعلام کرد:  ۱۳ آبان بستر حوادثی بزرگ در سال‌های قبل انقلاب مثل تبعید ۱۵ ساله امام بزرگوار و کشتار مظلومانه دانش آموزان در ۱۳ آبان ۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ۱۳ آبان ۵۸ بعد از انقلاب بود که روح همه این حوادث افشاگر خوی شیطانی آمریکای جنایتکار بود. آری، تبعید امام و کشتار دانش آموزان زمینه ساز انقلاب شکوهمند مردم ایران و پایان استبداد شاهنشاهی شد. 
امام خمینی (ره) جوانان را مؤلفه‌ای اساسی در تحقق انقلاب اسلامی و نیز تداوم و استمرار آن و سرمایه اجتماعی عظیمی می‌دانست؛ امید ایشان برای استمرار حرکت الهی انقلاب به جوانان بود و امروز هم پیام امام راحل در قالب بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در پیش روی جوانان انقلابی ایران در معرض بازخوانی قرار گرفته است.

بی شک بازخوانی و مرور مواضع الهی، انقلابی و کلیدی امامین انقلاب اسلامی، در مبارزه و مقابله با استکبار و ایستادگی و مقاومت در برابر یاوه گویی‌ها و زیاده خواهی‌های تروریسم آمریکایی و متحدانش حائز اهمیت بوده و ما دانشجویان انقلابی تاکید داریم:

امروز الگوی نظام " ولایت فقیه و مردم سالاری دینی "، راز ماندگاری موفقیت و سربلندی در مقابله با نظام سرمایه‌داری و جبهه استکبار است و جمهوری اسلامی با پیروی از همین الگوی مترقی است که به دستاورد‌های بزرگ و ارزشمندی همچون استقلال، اقتدار دفاعی با تکیه بر توان داخلی، پیشرفت‌های علمی خیره کننده در حوزه‌های مختلف و الهام بخشی برای ملت‌های منطقه دست یافته است.

خروج عهدشکنانه دولت آمریکا از برجام و تشدید سیاست‌های خصمانه سردمداران جنایت پیشه ام الفساد قرن علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با تحمیل جنگ خاص از نوع روانی - رسانه‌ای، اقتصادی - عملی علیه ملت ایران، بار دیگر دشمن شماره یک و غیرقابل اعتماد بودن طاغوت اعظم، آمریکای پلید را اثبات نمود که در همین رابطه با تبعیت از مواضع حکیمانه مقتدای عظیم الشان عزیزتر از جانمان، مخالفت قاطع خود با تکرار هر نوع مذاکره و در هر موضوع با رژیم عهدشکن و شیطان صفت آمریکا را اعلام می‌داریم.

امروز همگان فهمیده اند که فریاد «مرگ بر آمریکا» نه از روی احساس و تندروی بلکه بر اساس عقلانیت و واقع بینی است.   دفتر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه گلستان نیز به مناسبت ۱۳ آبان نیز بیانیه‌ای صادر کرد.
در این بیانیه آمده است: استقلال یکی از مولفه‌های قدرتمندی هر نظام سیاسی است و بدون آن، اگر قدرتی نیز شکل بگیرد، مطمئنا قدرتی پوشالی بوده و نمی‌توان توفیق مستمری برای یک دولت وابسته قائل شد.
استقلال سیاسی از چنان اهمیتی برخوردار است که کشور‌ها و حکومت‌ها را مجاب به پرداخت هزینه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی می‌کند، زیرا تا زمانی که استقلال سیاسی در یک کشور محقق نشود، نمی‌توان به اصلاح و بهبود شرایط آن کشور در جهت مصالح گوناگون آن، امید بست.
کشور ایران به سبب شرایط سیاسی، جغرافیایی و اقتصادی، همیشه گزینه مطلوبی برای استعمار، استثمار و نفوذ‌های گوناگون، برای قدرت‌های جهانی بوده است و با نگاهی گذرا به تاریخ این کشور، شاهد خیل عظیمی از جنگ ها، غارت‌ها و اعمال قدرت‌های ننگینی هستیم که تنها موجب تضرر ملت مظلوم ایران شده است.
اما ملت ایران از نقطه‌ای در تاریخ خود، تصمیم به ایستادگی در برابر این ذلالت و خفت حیات در زیر سایه دیگر کشور‌ها کرد و در اوج این ماجرا تصمیم به کوتاه کردن دست کشوری کرد که به گواه تاریخ، بزرگترین ضربات را به استقلال ایران، وارد کرده است.
ایالات متحد آمریکا که ایران را ژاندارم خود در منطقه می‌دانست، حتی به دولت مستقل دکتر مصدق نیز رحم نکرد و با حمایت از خائنین وطنی، بارقه‌های استقلال و آزادی را تا سالیان سال از ایرانیان گرفت.
در جریان اشغال سفارت آمریکا در ایران، سوای توجه به آن که چه نتایجی و هزینه‌هایی برای آینده کشور ایجاد کرد، بایستی ملت ایران در جریان اسناد و نتایج به دست آمده از این واقعه قرار بگیرند تا بشود در یک ترازو عادلانه، درستی این رفتار را سنجید و هرگونه پنهان کاری در این زمینه نه تنها خیانت به جمهوری اسلامی بلکه خیانت به تاریخ و تمامی لطمه‌هایی است که ملت ایران از کشور‌های مستکبری همچون آمریکا خورده اند.
نکته مهمی که باید به آن توجه کرد آن است که بدست آوردن استقلال سیاسی، پایان کار و به معنای بهبود شرایط نیست، بلکه به معنای هموار شدن راه ساخت و اصلاح کشور است که می‌توان به وسیله آن کشور را در مسیر توسعه و قدرتی روز افزون قرار داد و و باید توجه کرد که یک کشور مستقل را می‌توان اصلاح کرد و این استقلال است که پتانسیل رشد و سربلندی را در یک کشور پدیدار می‌کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: 13 آبان جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه گلستان راهپیمایی 13 آبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۷۶۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران آمادگی بورس تحصیلی دانشجویان اخراج شده از دانشگاه‌های آمریکا را دارد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رییس سازمان امور دانشجویان تاکید کرد: دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا که خشم و انزجار خود را از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه به نمایش گذاشته و از دانشگاه اخراج شده‌اند، می‌توانند بورس دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ایران شده و به تحصیل خود ادامه دهند.

 داداش پور با اعلام حمایت از دانشجویان معترض به جنایات اسرائیل، تصریح کرد: دانشگاه‌های ایران در رتبه‌بندی جهانی از جایگاه رو به رشد و خوبی برخوردار هستند و دانشجویان اخراجی دانشگاه‌های آمریکایی در هر رشته‌ای که تمایل به ادامه تحصیل داشته باشند می‌توانند از ظرفیت موسسات آموزش عالی ایران بهره‌مند شوند.

وی ایران به عنوان کشوری که به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا مستقل بوده و یا‌ر مظلومان جهان است معرفی نمود و افزود: سیاست‌های ایران اسلامی بر اساس آنچه حضرت امام خمینی"ره" ترسیم فرموده بود و راهبرد‌های رهبر حکیم انقلاب اسلامی، استکبار ستیزی و استعمار زدایی و فرهنگ سازی این سیاست بوده و است و باهمین رویکرد بود که توانستیم هیبت آمریکا و رژیم صهیونیستی را در دنیا به چالش بکشیم و امروز چشم تمامی آزادیخواهان جهان به ایران دوخته شده است که در حمله موشکی به اسراییل با خوشحالی جهانیان این نگاه به عیان مشخص گردید و امروز با همین نگاه و سیاست است که وزارت علوم با افتخار اعلام آمادگی جذب هر دانشجوی معترض و اخراج شده را مطرح می‌کند.

رئیس سازمان امور دانشجویان همچنین با اشاره به تخریب مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها در غزه و به تعطیلی کشاندن آنها یادآور شد: دانشگاه‌های ایران با توجه به ظرفیت‌های خوبی که از آن بهره‌مند هستند این آمادگی را دارند تا ما بتوانیم به بورسیه دانشجویان غزه نیز بپردازیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان ادامه داد: بی تردید ایران ملجا و خانه امن تمامی ظلم ستیزان و مظلومانی است که به خاطر مبارزه با استکبار و صهیونیسم جهانی از تحصیل و زندگی باز مانده‌اند.

وی برخورد بی منطق و خشن پلیس آمریکا با دانشجویان را رسوایی این کشور در برابر شعار آزادی بیان در غرب عنوان کرد و اظهار داشت: این حرکت پلیس و نوع برخورد حاکمیت با این جریان و حرکت دانشجویی نشان داد شعار آزادی بیان و ارج نهادن به قشر تحصیلکرده سرابی بیش نبوده و تشت رسوایی غرب با این رفتار به صدا در آمده و به تمامی کسانی که به هر نوعی دل در گرو مهد توسعه و آزادی آمریکا داشتند، فهماند هر کجا که سیاست این کشور اقتضا نماید، تمام شعار‌ها را در برابر منافع خود ذبح می‌کند و ذره‌ای به شعار‌ها ارزش قائل نخواهد شد.

وی در پایان سیاست راهبردی ایران را مبارزه با مستکبران و دفاع از مظلومان نام برد و خاطر نشان ساخت: دیروز با موشک و پهپاد هیمنه پوشالی و گنبد آهنین رژیم صهیونیستی و آمریکا را به چالش کشیدیم و اقتدار ایران اسلامی را در عمل به اثبات رساندیم و نقاب از چهره واقعی استکبار که تهدید به گزینه‌های روی میز داشت کنار زدیم و امروز با اعلام آمادگی جذب دانشجویان معترض و اخراجی علیه جنایات رژیم صهیونسیتی، ظرفیت و نگاه ایران را در همه عرصه‌ها به ویژه دانش گستری و جذب دانشجویان مظلوم با هر نژاد و زبانی به دنیا نشان می‌دهیم و ایران اسلامی همواره پشتیبان حق خواهان و پشیمان کننده زورگویان عالم بوده و بر همین سیاست و روش باقی خواهد ماند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • محمد حسین صفار هرندی: اختلاف داخلی زمینه‌ساز نفوذ دشمن است
  • جمهوری اسلامی ایران نماد ایستادگی در برابر دولت‌های متکبر است
  • آمریکا در ۴۵ سال اخیر هیچ پیروزی‌ای در مقابل جمهوری اسلامی نداشته است
  • حال تراکتور با مطهری خوب شد(عکس)
  • تجلیل امیرعبداللهیان از ایستادگی ملت ‌و گروه‌های مقاومت فلسطینی در برابر صهیونیست‌ها
  • ایران آمادگی بورس تحصیلی دانشجویان اخراج شده از دانشگاه‌های آمریکا را دارد
  • ایران با اراده مصمم، فناوری هسته‌ای را گسترش خواهد داد
  • بورسیه دانشجویان اخراج شده از دانشگاه‌های آمریکا
  • ایستادگی بر سر ارزش‌ها عامل پایداری نظام در مقابل توطئه‌ است
  • ملی‌پوش اسلحه اپه: بعد از ناکامی در کسب سهمیه المپیک مصمم‌تر شدم