Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@17:10:32 GMT

جشنواره زردک خرانق دو ساله می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۷۶۹۷۶

جشنواره زردک خرانق دو ساله می‌شود

ایسنا/یزد بخشدار خرانق با اشاره به آغاز فصل برداشت هویج زرد(زردک) در این منطقه، از برگزاری دومین جشنواره زردک خرانق در اواخر آذرماه خبر داد.

«جاوید عیدانی» در گفت‌وگو با ایسنا در این باره خاطرنشان کرد: برگزاری چنین برنامه‌های نظام‌مندی در معرفی روستاها به منظور گسترش صنعت گردشگری تاثیرگذار خواهد بود و این در حالی است که خوشبختانه این جشنواره در سال گذشته نیز با استقبال بی‌نظیر مردم استان و دیگر استان‌های کشور مواجه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بخشی از هدف برگزاری این جشنواره در این سطح، ایجاد شور و نشاط و شادابی و نیز توجه به تلاش کشاورزان روستایی و ایجاد انگیزه فعالیت یکپارچه جوانان در کنار این قشر زحمتکش از جامعه در بین مردم این بخش و نیز تقدیر و تجلیل از کشاورزان است.

عیدانی یادآور شد: از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره‌ در سال دوم نیز غنی‌سازی اوقات فراغت، توجه به بازی‌های بومی محلی و آشنایی نسل جدید با فرهنگ‌های گذشتگان و آداب ‌و رسوم در دست فراموشی گذشتگان و همچنین بهره ‌مندی از غذای سالم و معرفی محصول زراعی زردک به همشهریان و همچنین معرفی موسیقی محلی این منطقه خواهد بود.

وی گفت: اولین جشنواره زردک خرانق در سال گذشته با برگزاری بازی‌های بومی و محلی و نمایشگاه دستاوردهای روستاییان این بخش همراه بود و در مراسم جشنی از کشاورزان نمونه زردک‌کار خرانق نیز تجلیل شد.

به گفته بخشدار بزرگترین بخش کشور که در شهرستان اردکان یزد واقع شده است، این جشنواره اواخر آذرماه در روستای خرانق برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی جشنواره زردک خرانق اردکان گردشگري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۷۶۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی هیات انتخاب اولین جشنواره خیمه‌شب‌بازی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی جشنواره، با حکم سیاوش ستاری دبیر اولین جشنواره خیمه‌شب‌بازی، پوپک عظیم‌پور، صفرعلی محمدزاده و شهرزاد مبرهن به عنوان اعضای هیات انتخاب این جشنواره معرفی شدند.

این هیات سه‌نفره از ۱۶ اردیبهشت سال جاری بازبینی نمایش‌های متقاضی حضور در جشنواره را آغاز می‌کنند.

آثار رسیده به این جشنواره از تهران و استان‌های مختلف کشور هستند که از طریق فیلم مورد بازبینی و انتخاب قرار می‌گیرند. مطابق فراخوان جشنواره، آثار منتخب این بخش۲۰ اردیبهشت معرفی خواهند شد.

نخستین جشنواره ملی خیمه‌شب‌بازی با دبیری سیاوش ستاری در اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

کد خبر 6099562 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • ده فراخوان جذب سرمایه‌گذاری در جشنواره شیخ بهایی اعلام می‌شود
  • معرفی هیات انتخاب اولین جشنواره خیمه‌شب‌بازی
  • اختتامیه نخستین جشنواره قلب شهر برگزار می‌شود
  • دبیر اجرایی و دبیر هنری جشنواره ملی تئاتر ایثار معرفی شدند
  • آغاز به کار نمایشگاه و جشنواره اقوام ایرانی در زنجان
  • نمایشگاه و جشنواره اقوام ایرانی در زنجان آغاز به کار کرد
  • برگزاری جشنواره منتظران در دیار علم و فرهنگ
  • برق روستا‌های بخش خرانق وصل شد
  • یاسوج میزبان هشتمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین
  • برگزیدگان جشنواره نمایش کانون معرفی شدند