Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-02@04:21:13 GMT

برداشت بیش از ۱۴۷ هزار کیلوگرم پسته‌تر در سرخس

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۷۷۰۹۷

برداشت بیش از ۱۴۷ هزار کیلوگرم پسته‌تر در سرخس

مدیر کشت و صنعت سرخس زیرمجموعه شرکت کشاورزی رضوی از برداشت ۱۴۷ هزار و ۷۶۵ کیلوگرم پسته‌تر از باغات این مجموعه در سال جاری خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین، حسین عرب محمدی گفت: کشت و صنعت سرخس ۱۹۴ هکتار باغ پسته دارد که ۱۱۹ هکتار آن بارده می‌باشد و شامل سه باغ رضوی، فرودگاه و جنگل است. او تصریح کرد: سال گذشته نیز میزان ۵۶ هزار و ۶۸۵ کیلوگرم پسته‌تر از این باغات برداشت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
مدیر کشت و صنعت سرخس با اشاره به اقدامات صورت گرفته به منظور افزایش میزان تولید طی سال جاری گفت: برای این منظور فعالیت‌هایی نظیر هرس فرم و باردهی، برداشتن خاک پای طوقه درختان و نیز تغذیه درختان پسته با کودهای ارگانیک بر اساس آزمون آب و خاک و برگ انجام شده است. عرب محمدی افزود: اِعمال روش‌های IPM در کنترل آفات، تزریق گچ خام، اجرای انواع پیوند لوله‌ای و شکمی و تهیه پیوندک مرغوب، بخشی دیگر از این اقدامات را به خود اختصاص داده است. او تصریح کرد: علاوه بر این، عملیات گرده‌افشانی مصنوعی به دلیل کمبود درختان نر از جنگل‌های پسته وحشی انجام شده است. مدیر کشت و صنعت سرخس درباره نحوه عرضه و فروش این محصول گفت: پسته تولید شده توسط کشت و صنعت سرخس، از طریق برگزاری مزایده و معمولاً به صورت‌تر به فروش می‌رسد. عرب محمدی، کسب عنوان پسته‌کار نمونه طی سه سال متوالی را از جمله موفقیت‌های این کشت و صنعت در خصوص این محصول عنوان کرد. او با اشاره به اهمیت تولید محصولات کشاورزی و سالم و لزوم توسعه امنیت غذایی در کشور گفت: کشت و صنعت سرخس برای این منظور تولید پسته سالم را با ِاعمال روش‌های مدیریت تلفیقی آفات در دستور کار خود قرار داده است. مدیر کشت و صنعت سرخس گفت: در این راستا همچنین با جایگزینی کودهای آلی و ارگانیک، از سموم شیمیایی استفاده مراتب کمتری شده است. منبع: باشگاه خبرنگاران 

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: برداشت پسته سرخس کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۷۷۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردبیل رتبه چهارم تولید عسل کشوری را دارد

به گزارش خبرنگار مهر، نوبخت اژدری ظهر سه‌شنبه در جلسه منتخبین جدید هیات مدیره تعاونی زنبورداری اظهار کرد: ۷ هزار و ۴۳۸ تن عسل سال گذشته از زنبورستان‌های استان برداشت شده و اردبیل توانسته رتبه چهارم کشوری را در تولید عسل به خود اختصاص دهد.

وی افزود: بر اساس اطلاعات به دست آمده در استان اردبیل بیش از ۵۰۲ هزار و ۹۶۹ کلنی زنبور عسل مدرن با میانگین تولید ۱۴.۷ کیلوگرم عسل و میانگین تولید در کلنی‌های سنتی ۶.۷ کیلوگرم عسل است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: تعداد کل زنبورستان‌های این استان براساس اطلاعات آماری انجام شده ۳ هزار و ۷۱۴ زنبورستان بوده و افراد شاغل در این زنبورستان‌ها ۶ هزار ۲۴۳ نفر براساس تعداد کلنی است.

اژدری با بیان اینکه استان اردبیل قطب کشاورزی است، ادامه داد: ۳۵ درصد اشتغال مربوط به بخش تولید عسل بوده که این امر بیانگر این است که یک سوم اشتغال وابسته به بخش کشاورزی است ولی متاسفانه فرهنگ تعاون در این استان زرخیز جای خود را باز نکرده است.

کد خبر 6093127

دیگر خبرها

  • پیش بینی برداشت ۲۰۰۰ تن سیب زمینی در ایرانشهر
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • ایجاد دهکده لجستیکی مرزی سرخس
  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان
  • برداشت ۷ هزار و ۴۳۸ تن عسل در سال گذشته
  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب را تهدید می‌کند
  • اردبیل رتبه چهارم تولید عسل کشوری را دارد
  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب خراسان رضوی را تهدید می‌کند
  • جلسه ستاد برداشت سال زراعی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ برگزار شد
  • برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین