Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@22:52:08 GMT

مصرف بیش از شش میلیارد مترمکعب گاز در خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۷۷۲۶۳

مصرف بیش از شش میلیارد مترمکعب گاز در خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی  گفت: در هفت ماهه نخست امسال، شش میلیارد و 70 میلیون مترمکعب گاز در این استان مصرف شد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال 97، 270 میلیون کاهش داشته است.

سید حمید فانی در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این خبر اظهار کرد: مشترکین گاز طبیعی استان در هفت ماهه ابتدایی سال گذشته، رقمی بالغ بر شش میلیارد و 340 میلون مترمکعب گاز مصرف کردند که این رقم در سال جاری با 270 میلیون کاهش، شش میلیارد و 70 میلیون مترمکعب به ثبت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: طی ورود هوای سرد و همچنین حجم بالای سفرهای زیارتی در هفته گذشته از چهارم تا دهم آبان ماه امسال، 247 میلیون مترمکعب گاز در استان مصرف شد که بیشترین حجم این آمار متعلق به شهرستان مشهد مقدس بود.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی با اشاره به لزوم اهمیت رعایت نکات ایمنی در مصرف گاز تصریح کرد: هم اکنون نزدیک به 100 درصد جمعیت شهری و 89 درصد جمعیت واجد شرایط روستایی خراسان رضوی از نعمت الهی گاز استفاده می‌کنند و این مهم ضرورت رعایت مصرف ایمن و صحیح گاز را برای مشترکین دوچندان می کند.

فانی افزود: شهروندان باید در هنگام نصب و استفاده از وسایل گازسوز پرمصرف همانند بخاری، اطلاعات کافی را از کارشناسان مربوطه دریافت کنند.

وی ادامه داد: سامانه های تلفنی 37074 و مرکز امداد 194 شرکت گاز استان آماده دریافت پیشنهادات و انتقادات شهروندان درباره موضوعات مرتبط با مصرف گاز طبیعی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی مصرف گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۷۷۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی برداشت ۲۸۰۰ تُن گل محمدی در خراسان رضوی

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، محمد میری در گفتگویی با بیان اینکه سطح زیر کشت گل محمدی این استان به دلیل خشکسالی و افت چاه‌های آبیاری حدود ۱۰ درصد کاهش یافته است، اظهارکرد: سطح زیر کشت گل محمدی در استان خراسان رضوی از هزار و ۳۲۷ هکتار در سال ۱۴۰۱ به حدود یک هزار و ۲۰۰ هکتار در سال ۱۴۰۲ کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه برداشت گل از اواسط اردیبهشت ماه جاری در مناطق گرمسیر به ترتیب تا سایر مناطق آغاز می‌شود، بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۲ هزار و ۸۰۰ تن گل محمدی تر در استان برداشت شود.

معاون جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: اکنون در استان تعداد ۲۵ واحد صنایع بزرگ گلاب‌گیری و فراوری گل محمدی و حدود ۳۰۴ واحد سنتی فعالیت می‌کنند.

میری بیان اینکه میزان اشتغالزایی در طول دوره برداشت گل محمدی حدود ۴۲۰ هزار نفر روز است، اظهار کرد: امسال تولید گل محمدی در خراسان رضوی، ۲ هزار و ۸۰۰ تن پیش‌بینی شده است.

وی گفت: حدود ۶۰ درصد گل محمدی تولیدی استان فراوری شده و به تولید گلاب می‌رسد و خراسان رضوی از نظر سطح زیر کشت گل محمدی رتبه پنجم در میان سایر استانهای کشور را دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901375

دیگر خبرها

  • کسری مخازن آبهای زیرزمینی تربت‌حیدریه از ۵۰ میلیون مترمکعب فراتر رفت
  • چه کسانی می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات شرکت کنند؟
  • پیش‌بینی ورود بیش از ۱۰ میلیون مترمکعب آب به سد کوثر
  • ۱۵ درصد گوشت قرمز خراسان رضوی توسط عشایر تولید می‌شود
  • تصویب نصب هزار پنل خورشیدی برای تولید برق سبز در خراسان رضوی
  • ۸۴ درصد حوادث‌برق خراسان رضوی معلول شتابزدگی است
  • ایجاد ۵ هزار مترمکعب ظرفیت مخازن آب در طرح جهاد آبرسانی به روستا‌های کردستان
  • طلایی شدن بانوی تیرانداز خراسان رضوی
  • پیش‌بینی برداشت ۲۸۰۰ تُن گل محمدی در خراسان رضوی
  • نقص فنی، پرواز مشهد - تهران را از آسمان به مبدا بازگرداند