Web Analytics Made Easy - Statcounter

افتخارآفرینی مردم خراسان جنوبی در یوم الله ۱۳آبان، بار دیگر آنها را در قاب دوربین ها و توصیف قلم های رسانه ای جهان قرار داد. دوبارهمردم این استان از هرگوشه و کناری به خیابانها آمدند تا حضورشان را در ورقی دیگر از تاریخ پر افتخار ایران اسلامی ثبت کنند.

خبرگزاری شبستان- خراسان جنوبی: 13 آبان در تاریخ انقلاب اسلامی یکی از مقاطع مهم و حساس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روز از چند جهت دارای اهمیت است؛ از جمله اتفاقاتی که در این روز روی داه عبارتند از: تبعید حضرت امام خمینی(ره)، کشتار دانش آموزان و آخرین آن که تسخیر لانه جاسوسی امریکا بود.

 

سال ۵۸ بود که به مناسبت سالروز تبعید امام و شهادت دانش آموزان، جوان های دانشجوی پیرو خط امام کارى کردند که آمریکا به زانو درآمد و از آن پس بود که این روز نماد مبارزه با استکبار نامیده شد.

 

و اما امروز بعد از گذشت‌ ها سالیان سال از آن واقعی تاریخی، افتخارآفرینی مردم خراسان جنوبی در یوم الله ۱۳ آبان، بار دیگر آنها را در قاب دوربین ها و توصیف قلم های رسانه ای جهان قرار داد. مردم این استان از هر گوشه و کنار به خیابان ها آمدند تا حضورشان را در ورقی دیگر از تاریخ پر افتخار ایران اسلامی ثبت کنند و همگان ببینند مردم خراسان جنوبی همیشه در صحنه هستند و هیچ گاه و با هیچ ترفند دشمنان، سنگرهای پشتیبانی را از نظام جمهوری اسلامی خالی نمی کنند.

 

یکی از اهالی بیرجند با اشاره به اهمیت حضور پرشور مردم در یوم الله ۱۳ آبان گفت: بیش از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب می‌گذرد و هر روز شاهد توطیه های جدیدی از دشمنان هستیم،

 

«دستگردی» با اقتدار و افتخار برحضور خود و خانواده اش در راهپیمایی ۱۳ آبان می گوید: ما هرچه داریم از نظام مقدس جمهوری اسلامی است و باید با حضور خود در صحنه مقتدرانه جلوی دشمنان بایستیم.

 

یکی دیگر از شهروندان هم با اشاره به توطیه دشمنان به خصوص امریکا و اسراییل، بر حضور در راهپیمایی ۱۳ آبان تاکید کرده و گفت: مردم با حضور خود در این مراسم، بیعتی دوباره با اندیشه ها و آرمان های امام راحل و انقلاب کردند.

 

«موسوی» تاکید می کند: مردم ایران و به طبع آن خراسان جنوبی امروز با مشت های گره کرده برای پاسخ دادن به یاوه گویی دشمنان در صحنه حضور یافتند.

 

«باکمال» شهروند فردوسی هم با بیان اين كه با گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب مانند سال های گذشته در همه صحنه ها به خصوص یوم ا... ۱۳ آبان حضور یافته است، می گوید: مردم ایران باید با توجه به سخنان ترامپ امسال حضور منسجم تری در راهپیمایی داشتند و با حضور خود اعلام کردند که ملت ایران از تحریم ها نمی ترسد.

 

یکی از شهروندان نهبندانی هم با تاکید بر اینکه حضور مردم امسال باشکوه تر از سنوات قبل است، می گوید: مردم با حضور در راهپیمایی یوم  الله ۱۳ آبان اعلام کردند که مثل همیشه در همه رویدادها حضور دارند و همچنان به این انقلاب و آرمان های آن وفادارند.

 

«پورسلطانی» تاکید می کند: دشمنان باید بدانند که ملت ایران از تحریم ها نمی ترسد و مانند همیشه این بار هم از مشکلات اقتصادی خواهند گذشت.

 

حق ۱۳ آبان ادا نشده است

آیت الله «سیدعلیرضا عبادی» نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در نشست ائمه جمعه خراسان جنوبی با اشاره به 13 آبان و روز مبارزه با استکبار جهانی اظهار کرد: 13 آبان نسبت به دیگر ایام الله های سال، دارای جایگاه متفاوتی است، یعنی 12 بهمن و 22 بهمن با همه ی عظمتش، محصول 13 آبان است و این را نباید فراموش کنیم.

 

وی افزود: باید به اهمیت 13 آبان و شیوه ی کار مبارزه با استکبار، پی برد، بدترین خطری که در مقابل مکتب انبیا و اسلام قرار دارد، مکتب لیبرال دموکراسی است.

 

آیت الله عبادی گفت: آبان یک فرصت بسیار بزرگ است اما حق 13 آبان ادا نشده و نمی شود، شما دارای انقلابی هستید که پشتوانه آن منطق و از طرفی دارای تاریخی معاصر هستید که دستتان در مقابل بیگانگان پر است لذا باید تمامی سعی و تلاشتان را برای نشان دادن ماهیت استکبار جهانی انجام دهید.

 

وی افزود: ما نتوانسته ایم به مردم، جوانان و نوجوانان خود، 13 آبان را تفهیم کنیم، چه در جمعیت، و چه در شعارها، قطع نامه‌ها، سخنرانی‌ها و تریبون های ائمه جمعه، حق 13 آبان ادا نشده، لذا باید برای سال آینده فکری کنیم.

 

۱۳ آبان روزی تاریخی در تقویم انقلاب

امام جمعه نهبندان هم در گفتگو با خبرنگار شبستان ضمن تبریک یوم الله ۱۳ آبان سالروز ملی مبارزه با استکبار جهانی گفت: ۱۳ آبان با توجه به وقایع رخ داده به روزی برجسته و ماندگار در تاریخ تبدیل شده است.

 

حجت الاسلام «عباسعلی خزاعی» به تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳، شهادت دانش آموزان در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ اشاره می کند و می گوید: با توجه به این وقایع تلخ فراموش نشدنی نیروهای مومن و انقلابی در ۱۳ آبان سال ۵۸ سفارتخانه امریکا که جاسوسخانه ای بیش نبود را تسخیر کردند.

 

به گفته امام جمعه نهبندان با این اقدام نیروهای انقلابی هیمنه و ابهت آمریکا درهم شکست و دشمنان تاوان جنایات خود را پرداخت کردند.

 

خطیب نماز جمعه نهبندان با بیان این که این حرکت مورد تایید امام راحل قرارگرفت، افزود: یوم ا... ۱۳ آبان به عنوان انقلاب دوم نامیده شد چراکه در انقلاب اول آلت دست استکبار از کشو رخارج شد و در انقلاب دوم هم ملت هیبت پوشالی آمریکا را در هم شکستند.

 

حجت الاسلام خزاعی ضمن تقدیر از حضور حداکثر مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان گفت: با توجه به دشمنی آمریکا، ادامه تحریم ها و... ملت ایران با حضور باشکوه خود پاسخ دندان شکنی به دشمنان انقلاب دادند.

 

به گفته وی ملت ایران باحضور خود بار دیگر با آرمان های امام راحل، شهدا، مقام معظم رهبری تجدید پیمان کردند.

 

 

 

پایان پیام/70

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی 13 آبان 13 آبان ۱۳ آبان روز استکبار ستیزی یوم الله ۱۳ آبان اردبیل کانون های فرهنگی هنری مساجد مجلس بیرجند ۱۳ آبان روز استکبار ستیزی راهپیمایی 13 آبان شبستان بیرجند بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۷۷۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان با ابتکار عمل برای افزایش حضور مردم در نمازجمعه تلاش کنند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   حجت‌الاسلام حسن اسماعیلی در سفر به شهرستان نقده و شهر محمدیار و در دیدار با مسئولین این منطقه بر ضرورت برنامه‌ریزی جهت افزایش حضور مردم در فریضه الهی نماز جمعه تأکید کرد.

وی با اشاره به اهمیت نماز جمعه به عنوان سنگر اسلام و انقلاب، افزود: حضور در نماز جمعه علاوه بر واجب شرعی، فرصتی برای وحدت و همدلی مسلمانان و همچنین تجدید بیعت با آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

مدیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه آذربایجان‌غربی با بیان اینکه نماز جمعه باید به عنوان یک فریضه واجب و ضروری در بین مردم نهادینه شود، گفت: مسئولین و متولیان امر باید با برنامه‌ریزی‌های مدون و ابتکار عمل در جهت افزایش حضور مردم در نماز جمعه تلاش کنند.

اسماعیلی همچنین از زحمات و تلاش‌های برگزارکنندگان نماز جمعه محمدیار قدردانی کرد و از آن‌ها خواست با توجه به گسترش شهر و ازدیاد جمعیت، از هم اکنون برای جانمایی و احداث مکانی مناسب برای برگزاری نماز جمعه در آینده برنامه‌ریزی کنند.

دیگر خبرها

  • از طنین «فریاد قدس» تا شنیده شدن استخوان‌های خُرد شده رژیم صهیونیستی/ روسیاهی به زغال صهیونیستی ماند
  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است
  • آیا می شناسیدش؟
  • حضور و اراده مردم در سرنوشت کشور بزرگترین پدیده انقلاب اسلامی
  • فیلم| ماجرای حضور رهبر انقلاب در خانه شهید شیرودی | خبر مهمی که رهبر انقلاب از رادیو شنید
  • نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان آبان ماه برگزار می‌شود
  • اکران مردمی آپاراتچی در اصفهان با حضور عوامل فیلم
  • آیت‌الله حسینی همدانی: اینکه دانشجویان آمریکایی در آمریکا به خاطر غزه کتک می‌خورند و به زندان می‌روند یعنی غزه پیروز است/ نفرت جهانی از آمریکا کاملاً عیان شده است/ امروز همه مردم آزاده عالم با نفرت فریادشان بر سر اسرائیل بلند است
  • پیام تسلیت حجت الاسلام سید موسی موسوی در پی درگذشت ماموستا فخری
  • مسئولان با ابتکار عمل برای افزایش حضور مردم در نمازجمعه تلاش کنند