Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب بر اصل خودکفایی تأکید شده و قرآن نیز درباره جامعه اسلامی می‌گوید تکیه به کسی نداشته باشید، یعنی باید خودکفایی داشته باشیم.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حجت‌الاسلام محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور در همایش نصیر۳ که به همت مؤسسه فرهنگی تبلیغی نصیر دفتر نهاد نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز و با عنوان «بیانیه گام دوم انقلاب از منظر قرآن و نقش اساتید در تحقق آن» برگزار شد، گفت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ریشه‌های قرآنی دارد و برای تبیین این ریشه‌ها کتابی با عنوان «مبانی قرآنی گام دوم» تألیف کرده‌ام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام محسن قرائتی مطرح کرد: به‌عنوان مثال در بیانیه گام دوم انقلاب بر اصل خودکفایی تأکید شده است و قرآن نیز درباره جامعه اسلامی می‌گوید تکیه به کسی نداشته باشید، یعنی باید خودکفایی داشته باشیم.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور با توجه به حضور اساتید و مبلغین روحانی حاضر در جلسه  تصریح کرد: معلمی شغل نیست، بلکه مانند پیش‌نمازی و قضاوت است. کار یک معلم همانند یک مهندس است، یعنی اینکه یک دانش‌آموز را کشف و ذوب کرده و بسازد و با مابقی افراد متحد کند که کار بسیار مهمی است.
وی از معلمان خواست تا اصول دین را برای نسل جوان بیان کنند و ادامه داد: مرحوم آیت‌الله گلپایگانی می‌گفت: «اینکه اصول دین را برای نسل جوان بگوییم، امام زمان (عج) راضی‌تر هستند تا اینکه فروع را به پیران بگوییم.»
قرائتی بر لزوم داشتن مطالعه دائمی معلمان تأکید کرد و گفت: در فرهنگ دین چیزی به نام فارغ‌التحصیلی نداریم و اگر چنین چیزی بود خداوند به پیامبرش نمی‌فرمود: «.. وَقُلْ رَبِّ زِدْنِی عِلْمًا؛ و بگو پروردگارا بر دانشم بیفزاى (طه/۱۱۴)»
رئیس ستاد اقامه نماز کشور به معلمان توصیه کرد تا هر هفته یک کتاب شهید مطهری را مطالعه کنند و ادامه داد: معلم باید صفاتی داشته باشد؛ ۱- سوز ۲- نداشتن تکلف، یعنی اگر چیزی نمی‌دانیم بگوییم نمی‌دانیم ۳- اخلاص که البته معنایش این نیست که پول نگیرید، بلکه برای پول کار نکنید، زیرا ارزش کار معلم بیش از این‌هاست. ۴- معلم باید عمومی باشد و تنها به تذکرات قانع نباشد ۵- استفاده از مثل در معلمی بسیار مهم است ۶- ساده‌گویی و بیان روان که باید طوری حرف زد که عوام بفهمند و خواص بپسندند.
این مفسر قرآن کریم با تأکید بر اینکه دین را باید از قرآن و اهل‌بیت (ع) آموخت نه از عرفا، بیان کرد: شعر چوپان و شبان در کتاب مثنوی مولانا صددرصد ضد قرآن است، زیرا چوپان به زبانی باخدا صحبت می‌کند که برای خداوند جسم قائل است و خداوند در قرآن این قضیه را به‌شدت رد کرده است و می‌گوید اگر کسی بگوید خدا جسم دارد، زمین می‌شکافد؛ لذا مثنوی در دنیای تصورات جذب‌شده است.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور به معلمان توصیه کرد تا تنها به کتب درسی قانع نشوند و سپس ادامه داد: اکنون مملکت طرح تحول نمی‌خواهد، بلکه مرد تحول می‌خواهد.
وی تأکید کرد: علم باید مفید باشد و نباید تنها قائل به برنامه‌های آموزش‌وپرورش و دانشگاه شد، پس تنها به درس‌های حوزه و دانشگاه قانع نشویم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بیانیه گام دوم انقلاب حجت الاسلام محسن قرائتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۷۷۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن

برنامه تلاوت روزانه یک جزء از قرآن کریم توسط قاریان نوجوان که هرروز از شبکه قرآن سیما پخش می‌شود، در روزهای اخیر مورد عنایت و قدردانی رهبر انقلاب قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی شبکه قرآن و معارف سیما، حضرت آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی از پخش تلاوت ترتیل روزانه یک جز از قرآن کریم توسط قاریان نوجوان شهر مقدس قم، از شبکه قرآن و معارف سیما تجلیل و قدردانی کردند.

مقام معظم رهبری ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این جلسه قرآنی، آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها و شبکه قرآن و معارف سیما و با تحسین از این نوجوانان عزیز علاقه‌مند به قرآن کریم فرمودند: «مکرراً این برنامه را از رسانه ملی دیده‌ام. برگزاری آن، اقدامی عالی است. من جداً از این جلسه‌ی قرآنی لذت میبرم و خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم.»

برنامه تلاوت روزانه یک جز از قرآن کریم با حضور بیش از ۲۰۰ دانش‌آموز از مدارس متوسطه اول شهر مقدس قم در حرم مطهر حضرت معصومه (س) ضبط و در ماه مبارک رمضان پخش و هم اکنون نیز بعد از برنامه اذانگاهی ظهر هر روز از شبکه قرآن و معارف سیما رسانه پخش می‌شود.

کد خبر 747941

دیگر خبرها

  • بیانیه ستاد حقوق بشر در واکنش به اقدام متزورانه آمریکا
  • بیانیه ستاد حقوق بشر در واکنش به اقدام متزورانه آمریکا در انتشار گزارش موهوم وضعیت حقوق بشر
  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی استان کرمانشاه از طرح نور فراجا
  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما
  • توصیه نماینده ولی فقیه به فرماندار کاشان
  • حرکت به سمت بیانیه گام دوم انقلاب وظیفه اصلی فرماندار کاشان
  • بیانیه مهم ۲۸ ماده‌ای جمهوری اسلامی ایران و پاکستان
  • بررسی طرح ساماندهی المپیاد‌های دانش‌آموزی