Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گزارش این کمیسیون درباره علل و مصادیق تخلفات اراضی و املاک را در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی قرائت کرد.

به گزارش ایسنا، در گزارش کمیسیون اصل ۹۰ در خصوص بررسی علل و مصادیق تخلفات اراضی و املاک از قبیل تغییر کاربری، تملک اراضی دولتی، ساخت و ساز غیرمجاز و تصرف که از سوی بهرام پارسایی در جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی قرائت شد به خلاصه اقدامات کمیسیون در بررسی موضوع زمین‌خواری پرداخته شده و نمونه‌های پرونده‌های تشکیل شده در کمسیون و اقدامات انجام شده مورد اشاره قرار گرفته و نهایتا ضمن آسیب شناسی علل وقوع یا تسهیل فرآیند زمین‌خواری در پرونده‌های مطروحه پیشنهاداتی در این رابطه ارائه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخش نتیجه‌گیری این گزارش آمده است: همان‌طور که استحضار دارید در راستای اجرای ماده ۵ قانون نحوه اجرای نودم قانون اساسی این کمیسیون پس از احراز تخلف اعم از تغییر کاربری یا تصرف غیرمجاز و ... با تکمیل مستندات با دستگاه‌های ذیربط از طریق مکاتبه، بررسی جلسه، بازدید و ... نسبت به ارسال پرونده به مراجع قضایی اقدام کرده که در بسیاری از موارد نیز منتج به اعاده اراضی تغییر کاربری شده به وضع سابق و نیز رفع تصرف از اراضی ملی تصرفی شده است.

علی ای حال طبق پیگیری‌های این کمیته و براساس اعلام سازمان بازرسی کل کشور طی سال‌های ۸۴ تا ۹۵، ۱۷۷ هزار و ۴۱۶ فقره پرونده در حوزه تصرفات غیرقانونی در اراضی ملی اعم از جنگل‌ها، مراتع و مناطق حفاظت شده چهارگانه با مساحتی بالغ بر ۵۵۰ هزار و ۹۳۲ هکتار تشکیل شده که براساس پیگیری‌های سازمان جنگل‌ها و ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری استان‌ها مساحتی بالغ بر ۲۷۷ هزار و ۱۱۲ هکتار از اراضی ملی خلع ید صورت گرفته است. علاوه بر آن حسب اعلام وزارت جهاد کشاورزی از مجموع ۴۱ هزار هکتار از اراضی که طی بازه زمانی صدرالذکر به صورت غیرمجاز تغییر کاربری داده شده تاکنون ۱۳ هزار هکتار به وضع سابق اعاده و الباقی نیز در حال پیگیری از طریق مراجع قضایی است.

بررسی این آمار بیانگر آن است که اقدامات مفیدی در راستای اعاده اراضی تغییر کاربری داده شده یا تصرفی طی سالیان اخیر انجام شده لیکن اقدامات به عمل آمده کافی نبوده و نتیجه مطلوب کمیسیون و دستگاه‌های ناظر در این خصوص حاصل نشده است لذا انتظار است سرعت و دقت بیشتری در پیگیری از وقوع چنین پدیده‌هایی و همچنین برخورد به موقع و قاطع به هنگام وقوع تخلفات ذکر شده از سوی دستگاه مذکور به عمل آید.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: مجلس تخلفات املاک مجلس صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۷۷۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه عفاف و حجاب به کجا رسید؟

به گزارش همشهری‌آنلاین، حجت الاسلام غضنفرآبادی رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب گفت: کمیسیون قضایی ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب را برطرف و مجددا این لایحه را به شورا ارسال کرده است و هم اکنون منتظر اظهار نظر شورای نگهبان هستیم.

وی افزود: عمده ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب مربوط به مواد ۴۷ تا ۴۹ این لایحه می‌شد که به بحث میزان مجازاتها پرداخته است.

رئیس کمیسیون قضایی مجلس خاطرنشان کرد: از نظر اعضای شورای نگهبان، جرائم و مجازات درنظر گرفته شده برای تخلفات ذکر شده در مواد ۴۷ تا ۴۹ لایحه، متناسب با این تخلفات نبود که ما در کمیسیون این موارد را اصلاح کردیم.

به گزارش تسنیم، با توجه به اینکه در جلسه علنی ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ مجلس، نمایندگان به اجرای آزمایشی لایحه حجاب و عفاف برای مدت ۳ سال رای دادند، در صورتی که شورای نگهبان، این لایحه را تایید کند، لایحه مذکور بلافاصله برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی مربوطه ابلاغ می‌شود.

کد خبر 848125 منبع: تسنیم برچسب‌ها خبر ویژه زنان - حجاب شورای نگهبان مجلس شورای اسلامی

دیگر خبرها

  • ۵۷۰ هزار اخطار مالیاتی به مالکان خانه‌های خالی ارسال شده است
  • ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه قطع شد
  • ۱۵ تغییر کاربری غیرمجاز در آمل قلع و قمع شد
  • پژمان‌فر: بانک مرکزی صدور چک را منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک کند
  • قطع ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه
  • لایحه عفاف و حجاب به کجا رسید؟
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۳۰۰ هکتار در چهارباغ
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۱۱۰ هکتار در کرج
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۱۰ هکتار از اراضی زراعی کرج
  • ۵۷ مورد دیوارکشی و قطعه‌بندی در البرز قلع و قمع شد