Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محسن حاجی‌میرزایی در پاسخ به پرسشی درباره ورود کتاب‌های درسی به بازار سیاه، گفت: با اخباری که دریافت کردم در برخی مدارس کتاب به طور کامل توزیع نشده بود که ما چند نوبت کنترل و تمام استان‌ها را بررسی کردیم و افرادی را برای رسیدگی به این موضوع مامور کردیم.

حاجی‌میرزایی ادامه داد: آمار آنها که ثبت‌نام نکرده‌اند مشخص است که پس از شناسایی، با آنها تماس گرفتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی به طور کلی ثبت‌نام اینترنتی انجام نداده بودند. برخی ثبت‌نام انجام داده بودند ولی مدارس جابجا شده بود. همچنین کوتاهی‌هایی از سوی برخی مسئولین مناطق داشتیم.

وی با بیان اینکه بیش از تعداد دانش‌آموزان با کاغذ یارانه‌ای کتاب چاپ کردیم و قیمت کتب ۴۰ درصد قیمت واقعی است و نیازی به مراجعه به کتابفروشی‌ها نیست، درباره فروش کتاب‌های درسی در میدان انقلاب به چندبرابر قیمت، اظهار کرد: دستور دادم پیگیری کنند. ممکن است برخی از طریق برخی مناطق بیرون رفته باشد یا سرقت شده باشد؛ اگر کپی هم شده باشد غیرقانونی است.

وی افزود: امسال روش توزیع کتاب تفاوت کرده بود و برخی از آن خرسند نیستند و ممکن است فضاسازی‌ها نشانه آن باشد اما اکنون اشکالات برطرف شده است.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه آیا مصوبه تنظیم بخشی از مقررات مالی، اداری و پشتیبانی آموزش و پرورش در شورای نگهبان رد شده است؟ گفت: بله، شورای نگهبان به اکثر بندها ایراد گرفته است، بندهایی چون اختصاص یک درصد درآمد شرکت‌ها، اجاره دادن واحدهای آموزشی، اعمال مدرک دوم فرهنگیان و کاهش تنوع مدارس که ملاحظاتی داشته و به مجلس برگشته است تا ببینیم چه اقداماتی انجام می‌دهد.

وزیر آموزش و پرورش درباره ایرادات وارد بر مصوبه کاهش تنوع مدارس، ادامه داد: طبق رویه‌ای که بین مجلس و شورای نگهبان برقرار است به موضوعاتی که شورای عالی انقلاب فرهنگی ورود می‌کند مجلس نباید ورود کند و برعکس؛ به جهت اینکه مدارس سمپاد موضوعی است که شورای عالی انقلاب فرهنگی به آن وارد شده و اساسنامه آن را تصویب کرده، مورد ایراد قرار گرفته است.

حاجی میرزایی که در حاشیه مراسم نواختن زنگ ملی استکبارستیزی به پرسش خبرنگاران پاسخ می‌داد، با بیان اینکه این روز را به همه دانش‌آموزان تبریک می‌گویم، گفت: روز دانش‌آموز، روز بزرگی است و در هر چهاررویداد رخ داده در آبان ماه ۴۳، ۵۷، ۵۸ و ۹۷ اتفاق افتاد به شکل آشکاری نقش دشمنی آمریکا علیه ایران آشکار است و نشان‌دهنده مقاومت ملی و پیروزی مردم ما در برابر آمریکاست.

وی گفت: آمریکا شدیدترین فشارها را متوجه ایران کرده است و امروز همه می‌دانند که این راهبرد تحریم و فشار شکست خورده است.

وی درباره ورود مفاهیم لانه جاسوسی به کتب درسی طبق فرامین رهبری، اظهار کرد: در سند تحول بنیادین پیش‌بینی‌هایی برای تدوین محتوای کتب درسی متناسب با ساحت‌های شش‌گانه شده است، امیدواریم به‌زودی در کتاب‌های درسی گنجانده شود.  

وی با بیان اینکه برای تربیت نسل نو که مهمترین ماموریت آموزش و پرورش است موکداتی در ساحت‌های مختلف از جمله سیاسی و اجتماعی پیش‌بینی شده است، گفت: دانش‌آموزان باید درک روشنی از محیط اجتماعی پیرامونی خود داشته باشند. مقاومت ملت ایران حاکی از آن است که فرهنگ استکبارستیزی ریشه‌های محکمی دارد و همه حساس هستند که در برابر آمریکا یک صدا و یکپارچه حرکت کنند. این امر در برنامه‌ریزی درسی هم در دستور کار بوده و انجام خواهد شد. در همه مدارس تلاش‌هایی صورت می گرفته و تقویت خواهد شد.

کد خبر 461617

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۷۸۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی پایه‌های مختلف تحصیلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، ثبت‌نام کتاب‌های درسی پایه‌های تحصیلی آمادگی ۲ (استثنائی)، اول ۲ (استثنائی)، اول ۳ (استثنائی)، اول تکمیلی (استثنائی)، دوم تا ششم، هشتم و نهم، یازدهم و دوازدهم از روز چهارشنبه، ۵ اردیبهشت آغاز شد.

ثبت سفارش و توزیع کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ تمامی دوره‌های تحصیلی از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی my.gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir یا سامانه irtextbook.ir انجام می‌شود.

لازم است مدارس ضمن اطلاع رسانی به دانش‌آموزان به شرح جدول تقویم زمانی نسبت به ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ بر فرض قبولی دانش‌آموز در سال تحصیلی جاری اقدام کنند. 

در صورت عدم موفقیت دانش آموز در پایه فعلی در زمان اصلاح سفارش امکان تغییر پایه وجود خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • دلار پتانسیل کاهش بیشتر را دارد؟
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی در یزد
  • از متن تا حاشیه تغییر کتب درسی
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش آموزان
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی پایه‌های مختلف تحصیلی
  • هر ریال عربستان ۱۷۰۷۰ تومان
  • خرید آیفون در چین کاهش یافت
  • واکنش شهرداری به تمرین مختلط در لواسان
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید
  • (ویدئو) جنجال تمرین مختلط ورزش رزمی در لواسان