Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان وزیر اسبق امور خارجه گفت: افول آمریکا اگر دیروز شعار بود امروز به یک بستر عملیاتی تبدیل شده است امروز بیش از ۲۰ سال است که در منطقه خاورمیانه گرفتار شده و هرآنچه دست و پا می زند بیشتر در این باتلاق فرو می‌رود.

"منوچهر متکی" امروز در مراسم راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان‌ماه در کرمان گفت: امروز در کشور ما حوادثی نمایانگر است که منشا حرکت و تحولی عظیم و دارای پیامی پویا و زنده برای همیشه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر اسبق امور خارجه با بیان این مطلب که دانش آموزان و دانشجویان ما در این سالیان طولانی مبارزه و در ۱۳ آبان اوج انقلاب اسلامی با لبیک به امام خویش، شراکت خود را قهرمانان به نمایش گذاشته‌اند، تصریح کرد: ابتدا باید به این پرسش پاسخ داد که حادثه ۱۳ آبان چرا اتفاق افتاد؟ آمریکایی‌ها در ۲۲ بهمن‌ماه سال ۵۷ باید آب توبه بر سر می‌ریختند و دست از توطئه و خیانت بر می‌داشتند اما از سپیده دم پیروزی انقلاب برابر اسناد موجود، لانه جاسوسی  آمریکایی‌ها، یک لحظه از توطئه و خیانت برای براندازی انقلاب نوپای جمهوری اسلامی دست برنداشت و تنها ۱۳ آبان پاسخی به سلسله اقداماتی بود که در آن مدت کوتاه از سوی آمریکایی ها صورت گرفته بود.

وی ماهیت آمریکا را ماهیت استکباری دانست و عنوان کرد: موجودیت آمریکا از همان آغاز با نطفه ظالمانه‌ای بسته شده است به‌طوری‌که آمریکا از ابتدا با ‌از بین بردن حقوق شهروندان و بومیان آمریکایی شکل گرفته است.

متکی ادامه داد: مجموعه کارکردهای آمریکا در روابط بین المللی فهرست بلندی از تعاملات ظالمانه، یک جانبه گرایانه و مشروح بخشیدن به هر ابزاری برای رسیدن به هدف بود، همچنین استفاده از سلاح‌های غیر متعارف، تحمیل دلار در تجارت و اقتصاد جهانی، هدایت صندوق بین المللی پول و ... از دیگر کارکردهای آمریکاست. کنوانسیون‌های بین المللی را با اهداف خاصی طراحی کردند و در جایی که به نفعشان نیست از آن خارج می‌شدند.

وی با اشاره به آزادی کویت، عنوان کرد: جرج بوش پدر بعد از آزادی کویت به کویت می‌آید و می گوید فقط برای آزادسازی نیامدیم بلکه برای حضور صد سال آینده در این منطقه آمده و برنامه هایی را در این راستا طراحی کرده ایم.

وزیر اسبق امور خارجه اظهار کرد: بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، آمریکایی‌ها بر طبل تک قطبی بعدی بودن جهان کوبیدند. تاریخ طولانی دخالت‌های آمریکا در کشورهای جهان شامل انواع کودتاها برای سرنگونی حکومت‌های ملی و مردمی که مطلوب امریکا نیست را فراموش نکرده و این خوی استکباری است.

وی ادامه داد: امام در برخورد با چنین رویکردهای مستکبرانه‌ای بود که می‌فرمایند؛ «آمریکا از انگلیس بدتر، انگلیس از آمریکا بدتر و همه از هم پلیدتر». امروز سر و کار ما با آمریکاست. امام دشمن شناسی دقیقی را به ما آموختن و مقام معظم رهبری امروز این موضوع را به طور کامل برای مردم و مسئولیت تشریح و تبیین کرده اند که باید چراغ راه مسئولین باشد.

متکی با تاکید براینکه نسل جوان باید چرایی برخوردها با آمریکا را دقیق درک کند، اظهار کرد: جمهوری اسلامی از سر اجبار و ناسازگاری در دنیا به مسئله سازی نپرداخته و منطق قرآنی را دنبال می‌کند.

وی در خصوص جایگاه آمریکا در جهان در گذشته و امروز گفت: آمریکا تا ۴۰ سال پیش این تصور داشت که آنچه را بخواهد، برایش دست یافتنی است و نیازی به توضیح افکار عمومی ندارد اما جمهوری اسلامی این معادلات را در دنیا  تغییر داد. در جنگ سرد، قدرت‌ها با هم بودند اما زمینه در آوردن چشم فتنه پیش نیامده است و امام مجبورشان کرد که به سمت افکار عمومی بروند و آمریکایی‌ها و استکبار ناگزیر به پاسخگویی شدند ولی امروز به سمت ابزارهای جدید روی آورده‌اند و ما با انقلاب ارتباطات مواجه شده ایم اما هر عنصر انقلابی را به یک رسانه تبدیل کرده‌ایم.

وزیر اسبق امور خارجه با بیان این مطلب که اسرائیل‌ها در نشستی که در تلاویو برگزار کردند این سوال را از خود کردند که آیا اسرائیل از بین می‌رود؟ اظهار کرد: افول آمریکا اگر دیروز شعار بود امروز به یک بستر عملیاتی تبدیل شده است امروز بیش از ۲۰ سال است که در منطقه خاورمیانه گرفتار شده و هرآنچه دست و پا می زند بیشتر در این باتلاق فرو می‌رود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمريكا منوچهر متكي ۱۳ آبان استانی سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۷۸۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ جوانان باید منطق شعار مرگ بر آمریکا و رژیم صهیونیستی را بدانند

همزمان با سالروز شهادت شهید مطهری و روز معلم، جمعی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور صبح امروز (چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت) با حضور در حسینیه امام خمینی (ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

دریافت 73 MB

تدوینگر: اسماعیل گلرخ

دیگر خبرها

  • امروزه غزه به مساله اول جهان اسلام تبدیل شده است
  • ویدیو/ جوانان باید منطق شعار مرگ بر آمریکا و رژیم صهیونیستی را بدانند
  • حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه
  • ارتقا دانشی و عملیاتی در حوزه اخلاق نیاز جامعه امروز است
  • حکومت‌های منطقه با جبهه مقاومت همراهی کنند
  • طنین شعار «مرگ بر اسراییل» در سراسر جهان
  • زباله‌های پلاستیکی؛ معضل دیروز، امروز و فردای استان ایلام
  • صنعا: سرکوب دانشجویان موید دروغ بودن شعار دموکراسی آمریکاست
  • پیروزی بدون جنگ
  • مونولوگ|استعفای هالیوا، آغاز افول ساختار حاکمیتی اسرائیل است