Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به ضعف آمریکا در منطقه گفت: برخی اندیشمندان غربی افول آمریکا را براساس اسناد معتبری پیش بینی کردند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سرلشکر موسوی، فرمانده ارتش جمهوری اسلامی در مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان گفت: ۱۳ آبان نقش تعیین کننده‌ای در انقلاب اسلامی و مجاهدت‌های جمهوری اسلامی ایران دارد ۱۳ آبان ۴۳ سالروز تبعید حضرت امام بود که ادامه دار شدن آن باعث قیام ۱۵ خرداد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
۱۳ آبان ۵۷ شهادت جمعی از دانش آموزان و دانشجویان انقلابی در مقابل دانشگاه تهران رخ داد و ۱۳ آبان ۵۸ تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام رخ داد بنابراین ۱۳ آبان نمادی است برای انقلاب اسلامی. از سه رویداد تاریخی که در این تاریخ رخ داده در یک طرف کارگردان و بازیگر اصلی آن آمریکا جهان خوار است و در طرف مقابل آن رویکرد دینی و ملی جوانان انقلابی ایران است که در هر سه مقطع همگرایی و رهبری واحد مانند امام خمینی و همسویی با حضرت امام مشهود است.

وی افزود: هر سه رخداد پیام مشترک استقلال خواهی و مبارزه با استکبار و نظام سلطه را تاکید می‌کنند، اما تسخیر لانه جاسوسی با توجه به پیامد‌های آن و گستره ملی و جهانی که داشت از اهمیت ویژه‌ای در تاریخ انقلاب اسلامی برخوردار است این اقدام یکی از مهمترین حرکت‌های مهم در تاریخ انقلاب‌های اصلی و مردمی جهان است و آمریکا را در هم شکست و سرنگونی آن را به جهان نشان داد و فریاد مظلومیت خواهی مردم ایران را به جهانیان نشان داد.

فرمانده ارتش جمهوری اسلامی اضافه کرد: ۱۳ آبان به دنیا و اسرائیل نشان داد با قدرت و ایمان می‌توان در مقابل هر قدرت استکباری ایستاد و به پیروزی رسید آنچه که باعث اقدام شجاعانه جوانان و تسخیر لانه جاسوسی شد اولا عقبه ذهنی جامعه ایرانی، رفتار‌های ظالمانه و تحقیرآمیز دولت آمریکا از جمله اقدام آن در به شهادت رساندن جمعی از مردم کشورمان در ۲۸ مرداد است.

موسوی یادآور شد: آمریکا حداقل در چند کودتا و جنگ‌های داخلی در کشور‌های جهان به صورت مستقیم و غیرمستقیم نقش داشته آمریکایی‌ها مرکزی برای طراحی، هدایت و توطئه‌های گوناگون هستند که بتوانند انقلاب ما را به شکست برسانند. اوج آمریکاستیزی و نفرت در سیاست‌های آمریکا در کشور ایران و جهان مشهود است. ۱۳ آبان به مسلمانان عالم نشان دادکه می‌توان در مقابل زورگویان ایستاد. نباید در مقابل مستکبران و نظام سلطه سر تعظیم فرود آورد مردم سرافراز ایران با مقاومت و ایستادگی در راه حق توانستند در مقابل مستکبران پیروز شوند.

وی اضافه کرد: کارنامه سیاه دولت آمریکا پر از ظلم و نفرت و جنایت در همه جهان است که جنایات بی شماری را مرتکب شده که حتی اشاره به جنایات آن امکان پذیر نیست دشمنی‌های آمریکا از زمان پیروزی انقلاب ادامه پیدا کرد و شدت یافت از جمله حمایت از گروه‌های سیاسی مخالف، حمله نظامی به طبس، سازماندهی گروه‌های تروریستی، راه اندازی رژیم بعث عراق و تحمیل جنگ هشت ساله، حمله به نفتکش‌های ایرانی، حمله به هواپیما مسافربری، اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه ایران و مسدود کردن دارایی‌های ایران و طراحی اقدامات بی شمار علیه مردم ایران از جمله اقداماتی است که نظام سلطه آمریکا از هیچ کدام از آن‌ها فروگذار نکرده، اما به حول قوه الهی و تدابیر حکیمانه امام و رهبر انقلاب و آگاهی ملت ایران همه توطئه‌ها با شکست مواجه شده و با قدرت این راه را ادامه می‌دهیم.

فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: از جمله آثار و برکات انقلاب پیشرفت، امنیت و آرامشی است که به ارمغان آورده و الهام بخش و امیدآفرین است. امروز انقلاب اسلامی و عدالتخواهی ملت ایران به برکت خون شهیدان از مرز‌ها فراتر رفته و ملت‌های مستضعف را همراه خود کرده است. خوشبختانه ما توانستیم چهل سالگی انقلاب را پشت سر بگذاریم و مسیر پیشرفت را طی کنیم در پرتو الهام بخشی و استکبارستیزی شیطان بزرگ یعنی آمریکا طعم شکست در منطقه را چشیده و جایگاهش را از دست داده است و در مسیر افول با قدرت بیشتری به سقوط نزدیک‌تر می‌شود.

وی با اشاره به چهل سالگی انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی چله پرچالش و پر افتخار را پشت سر گذاشته که هر کدام از این دشواری‌ها می‌توانست یک نظام را از پای دربیاورد در مقابل دشمنان با موفقیت از موانع عبور کردیم و وارد مرحله ساخت تمدن نوین اسلامی و آماده ظهور حضرت بقیه الله شدیم. در آغاز فصل جدیدی از حیات انقلاب اسلامی بر همگان و به ویژه جوانان لازم است که فراز و فرود‌های گذشته انقلاب را بشناسند و از رویداد‌ها برای ادامه این راه با شناخت درست آرمان‌ها و دشمنی‌ها گام‌های سریع تری را بردارند. دشمن از همه ابزار‌ها در مسیر انقلاب بهره می‌گیرد، اما ملت ایران توانسته فتنه‌های زیادی را پشت سر بگذارد بدانید دشمن دست از فتنه برنداشته و از مقابله با ملت ایران کاملا ناامید شده است، ولی فتنه‌ها در راه است.

وی اضافه کرد: دشمنی و عداوت آمریکا نه به موضوع به خصوصی مانند هسته‌ای مربوط است و نه قائل به شخص خاصی است بلکه دشمنی ایران با آمریکا دشمنی راهبردی است اختلاف بین نظام استکبار و جمهوری اسلامی همیشگی است آمریکا خود را در تقابل با نظام‌های ضداستکبار تعریف کرده است و در همه دوره‌ها به فکر براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران بوده دعوا ما با آمریکا بر سر استقلال، زیر بار زور نرفتن، آرمان ها، ارزش‌ها و اعتقادات و دین ما است آن‌ها به دشمنی با ما ادامه خواهند داد، اما ما برای این دعوا‌ها ایستاده ایم و هزینه آن را هم پرداخت کردیم شما جوانان در این راه نقش بسیار مهمی برعهده خواهید داشت ایستادگی در این راه نیاز به روحیه انقلابی مبتنی بر بصیرت و آگاهی دارد.

سردار موسوی خاطرنشان کرد: نظام سلطه آمریکا برای ادامه استیلای خود تلاش می‌کند گفتمان سازش را به ملت ایران تحمیل کند، اما پایداری ملت ایران امروزه گفتمان مقاومت در سراسر منطقه را گسترش داده و به الگویی تبدیل شده است. پیام این اجتماع و اجتماعات دیگر ایران برای دشمن این است که ملت ایران راهی که آمده با قدرت ادامه می‌دهد و دشمن بداند نسل جوان ایران از آرمان‌های خود دست نخواهد کشید.

فرمانده ارتش جمهوری اسلامی یادآور شد: دشمن بداند حامیان او هم بدانند که تحریم ها، تهدید‌ها در اراده انقلابی ملت ایران تاثیری نخواهد داشت و تسلیم زورگویی‌های آن‌ها نخواهد شد. این راهی است که فرعونیان، نمرود‌ها رفته اند و به نابودی کشیده شدند.

وی افزود: برخی از اندیشمندان غربی افول آمریکا را با اسناد معتبر پیش بینی کرده اند که این اسناد مقایسه بیست سال قبل آمریکا با ده سال قبل است که به زودی به عرصه سقوط خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: موسوی 13 آبان افول آمریکا استکبارستیزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۷۸۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام پذیرش دانشجویان و اساتید تعلیقی و اخراجی آمریکا، حرکتی هوشمندانه و انقلابی است

معاون رئیس جمهور گفت: به برکت خون شهیدان مظلوم غزه و جبهه مقاومت، بخش زیادی از دانشجویان و افکار عمومی کشورهای غربی به این جمع‌بندی رسیدند که آمریکا و رژیم صهیونیستی نماد ظلم و ستم علیه بشریت هستند.

به گزارش ایسنا، سید محمد حسینی در نشست هم‌اندیشی با اساتید دانشگاه شهید باهنر و اعضای بسیج اساتید دانشگاه های کرمان درباره  ابعاد و پیامدهای عملیات وعده صادق اظهار داشت: پیش از این عملیات، وقتی پایگاه عین الاسد هدف موشک‌های کشورمان قرار گرفت تحلیلگران جهانی اذعان داشتند که از زمان جنگ جهانی هیچ کشوری بطور مستقیم پایگاه‌های آمریکا را مورد هدف قرار نداده است لذا از این جهت این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

معاون رئیس جمهور گفت: رژیم صهیونیستی و حامیانش قبل از عملیات وعده صادق، مدام رجزخوانی و تهدید می‌کردند تا این عملیات صورت نگیرد اما پس از انجام موفق عملیات  در واکنش به آن نتوانستند کاری انجام دهند لذا این عملیات در کنار عملیات طوفان الاقصی ضربه سنگین و جبران ناپذیری برهیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی بود.

 حسینی افزود: عملیات وعده صادق در پی چند تعدی رژیم صهیونیستی در لبنان و سوریه به نیروهای ایرانی و به ویژه حمله به کنسولگری کشورمان در دمشق رخ داد و مسئولان نظام از همان ابتدا بر تنبیه متجاوز تاکید کردند و در مقابل حامیان رژیم صهیونیستی به مسئولان وزارت خارجه پیغام می‌دادند که با توجه به پدافند چند لایه‌ای که در حمایت از رژیم صهیونیستی ایجاد کردند، ایران عملیاتی برای تنبیه رژیم صهیونیستی انجام ندهد چون نتیجه‌ای برایش نخواهد داشت اما این عملیات به رغم تصور رژیم صهیونیستی و حامیانش با موفقیت انجام و به اهداف مورد نظر رسید.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: نظام اسلامی برای تنبیه رژیم صهیونیستی صرفاً دو، سه مرکز نظامی را مدنظر قرار داده بود ولی بر همگان ثابت شد که اگر ایران اراده کند به ۵۰ نقطه هم می تواند حمله و آسیب جدی بزند.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز دانشجویان در آمریکا و برخی از کشورهای غربی در اعتراض به نسل کشی رژیم صهیونیستی به میدان آمده‌اند، اظهار داشت: پاییز سال ۱۴۰۱، سردمداران و رسانه های برخی از همین کشورهای غربی، دانشجویان کشورمان را به هنجارشکنی، مقابله با نیروهای انتظامی، تخریب، آتش زدن، ضرب و شتم و حتی قتل و شکنجه نیروهای انقلابی دعوت کرده و بعضا آموزش می‌دادند و باخبرسازی های جعلی و بزرگنمایی بعضی اتفاقات جزئی، جمهوری اسلامی را در آستانه فروپاشی جلوه می دادند اما امروز حضور مسالمت آمیز دانشجویان در دانشگاههای آمریکا و غرب برای پایان یافتن نسل کشی در غزه را به شدت سرکوب می‌کنند و همان کسانی که  تمام قد از اغتشاش و آشوب در دانشگاه‌های ایران حمایت می کردند و کوچکترین اقدام  پلیس را به شدت محکوم می‌کردند و شعار و ادعای اینکه هیچ مقابله‌ای با حرکتهای براندازانه نباید صورت بگیرد، حال روی سرکوب وحشیانه و بازداشت صدها دانشجو و استاد، سرپوش گذاشته و آن را موضوعی داخلی و پیش پا افتاده قلمداد می‌کنند.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: دنیای غرب و به ویژه آمریکا در حمایت همه جانبه از نسل کشی، سرکوب آزادی بیان و دموکراسی و له کردن حقوق بشر، نقاب نفاق را کنار زده به گونه‌ای که دیگر حتی مزدوران ‌شان هم از بزک کردن چهره کریه تمدن غرب مستأصل شده اند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به نحوه ترسیم و القای سردمداران نظام سلطه از قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: اخیرا مشاور اوباما گفته همچنان که ایران نیروهای نیابتی نظامی مانند حزب الله دارد گروه‌های دانشجویی در آمریکا نیز نیروهای نیابتی ایران در حمایت از فلسطین هستند.

حسینی با استقبال از اعلام دانشگاه کرمان و برخی دیگر از دانشگاه ها برای پذیرش دانشجویان و اساتید تعلیق شده و اخراجی دانشگاههای آمریکا، اظهار داشت: بی تردید این ابتکار، اقدامی پسندیده در راستای ترویج عدالت و مبارزه با نقض آزادی بیان محسوب می‌شود که بازتاب مثبت و قابل توجهی در جهان اسلام و غرب دارد.

وی با بیان اینکه بزرگان نظام اسلامی از ابتدای نهضت بر حقانیت دفاع از مردم فلسطین تاکید داشتند، گفت: امروز پس از گذشت چندین دهه، افکار عمومی جهان به حقانیت مواضع ملت ایران پی برده است و این موضوع معادلات و نقشه های غربگرایان را به هم ریخته است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه هنوز اندک دانشجویان و جوانانی در ایران هستند که اطلاعات کافی و تحلیل واقع بینانه ای از تحولات منطقه از جمله جنگ غزه و پیامدهای عملیات وعده صادق ندارند، گفت: امروز فرصت و شرایط مناسبی برای تبیین و روشنگری در خصوص مواضع به حق ملت ایران و نظام اسلامی پیرامون رخدادها و تحولات منطقه‌ای و جهانی

ایجاد شده است و لازم است در راستای لبیک به تاکید رهبر فرزانه انقلاب، مبنی بر جهاد تبیین، با تلاش و مجاهدت مضاعف وارد صحنه شد و به ابهامات و شبهات جوانان و دانشجویان، پاسخ دهیم و کوتاهی در این رسالت خطیر به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

 حسینی تاثیر فشار افکار عمومی برای تغییر در سیاست‌های تجاوز طلبانه آمریکا را حائز اهمیت دانست و گفت: نباید اخبار واکنش ها و اعتراض وجدان‌های بیداری در دانشگاهها و مجامع غربی به حاشیه رانده شده و کمرنگ گردد و البته خون شهدای مردم مظلوم غزه و جبهه مقاومت، به هدر نرفته و اثر خود را تاکنون گذاشته و بیش از این هم خواهد گذاشت و پیروزی نهایی از آن جبهه حق است و همچنان که امام راحل تاکید داشتند خون بر شمشیر پیروز است.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: فشار افکار عمومی باعث خواهد شد که ادامه حمایت نظام سلطه از رژیم صهیونیستی با مشکلات عدیده مواجه شود و ما اطمینان داریم که با نصرت الهی و وعده رهبر معظم انقلاب قبل از ۲۵ سال محقق شده و این غده سرطانی ریشه کن خواهد شد.

 حسینی در ادامه اساتید و دانشگاهیان را به فعالیت اثرگذار رسانه‌ای فراخواند و گفت: امروز فرصت مناسبی فراهم شده تا چهره واقعی و پلشت مدعیان حقوق بشر و آزادی نزد افکار عمومی جهان افشا شود و در این راستا، اساتید دانشگاه که غالبا مسلط به زبان‌های مختلف هستند باید با احساس مسئولیت بیشتری وارد صحنه شده و با انتقال واقعیت‌های موجود به روشنگری بپردازند.

وی موفقیت‌ها و دستاوردهای امروز نظام اسلامی را به خاطر هماهنگی میدان و دیپلماسی توصیف کرد و گفت: بخش زیادی از موفقیت‌های امروز به خاطر هماهنگی قوا و نهادهای انقلاب و نیروهای مسلح است و اینکه این دولت به دوگانه و تقابل میدان و دیپلماسی اعتقادی ندارد و به بهانه دیپلماسی مانع فعالیت در عرصه میدان نمی‌شود. در جمع اعضای این دولت کسی بر این باور نیست که آمریکا با فشردن یک دکمه می‌تواند سیستم دفاعی و نظامی ما را از بین ببرد!

درپایان این مراسم، به مناسبت گرامیداشت روز معلم و استاد از تلاش و مجاهدت خستگی ناپذیر سید محمد حسینی در عرصه علمی، فرهنگی و جهاد تبیین تقدیر شد.

حسینی همچنین به اتفاق رئیس و مدیران دانشگاه شهید باهنر کرمان از ساختمان معاونت آموزشی دانشگاه که به تازگی آماده بهره برداری شده بازدید کرد و یک اصله نهال در محوطه این مجموعه غرس کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعلام پذیرش دانشجویان و اساتید تعلیقی و اخراجی آمریکا، حرکتی هوشمندانه و انقلابی است
  • سردار سلامی: رهبر انقلاب فرمودند سپاه در بحث آموزش مجاهدت کند
  • فرمانده کل سپاه: «وعده صادق» استثنایی‌ترین تصمیم نظام بود
  • سردار سلامی: عملیات وعده صادق استثنایی ترین تصمیم نظام بود
  • «وعده صادق» استثنایی‌ترین تصمیم نظام بود
  • استثنایی‌ترین تصمیم نظام با حمله به اسرائیل به روایت فرمانده کل سپاه /این عملیات قابل تکرار است /رسما اعلام کردیم که می زنیم و همه می دانستند
  • سردار سلامی: عملیات وعده صادق استثنایی ترین تصمیم یک نظام بود
  • سردار سلامی: «وعده صادق» استثنایی‌ترین تصمیم نظام بود
  • سردار سلامی: «وعده صادق» استثنایی‌ترین تصمیم نظام بود
  • جمهوری اسلامی با جنگ‌ها و تحریم‌ها قوی‌تر می‌شود | حمله به اسرائیل همه جهان را آرام کرد | در عملیات وعده صادق هیچ ایرانی از واکنش دشمن نترسید