Web Analytics Made Easy - Statcounter

ائتلاف اپوزیسیون گروه‌های آزادی و تغییر سودان اعلام کرد، با تحویل رئیس جمهوری مخلوع این کشور به دادگاه کیفری بین‌المللی مخالفتی ندارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیاالیوم، دادگاه کیفری بین‌المللی حکم بازداشت عمر البشیر، رئیس جمهوری برکنار شده سودان را به اتهام ارتکاب جنایات جنگی علیه بشریت و جنایات پاکسازی قومی صادر کرد اما البشیر که در ماه آوریل در پی اعتراضات گسترده مردمی، توسط ارتش این کشور برکنار شد، اتهام‌های مذکور را رد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا، ابراهیم الشیخ، از رهبران ائتلاف گروه‌های آزادی و تغییر به روزنامه‌نگاران گفت: این ائتلاف با تحویل البشیر به دادگاه مذکور موافقت کرده و مشکلی در این مورد وجود ندارد.

همچنین تاج السر علی الحبر، دادستان کل سودان دستور تشکیل کمیته تحقیقات پیرامون کودتای البشیر علیه قدرت در سال ۱۹۸۹ را صادر کرد. وی اعلام کرد، این کمیته از زمان آغاز تحقیقات به مدت سه ماه مهلت دارد تا گزارش نهایی را در این خصوص ارائه دهد. 

البشیر از سال ۱۹۸۹ تا ۲۰۱۹ سمت ریاست جمهوری سودان را برعهده داشت و از طریق کودتای نظامی علیه دولت منتخب به ریاست الصادق المهدی به قدرت رسید.

او پس از به قدرت رسیدن دو پست ریاست جمهوری و نخست وزیری را تا مارس ۲۰۱۷ ادغام کرد و سپس به پیشنهاد کنفرانس گفت‌وگوی ملی سودان این دو پست را جدا کرد.

انتهای پیام
 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ائتلاف آزادی و تغییر سودان عمر البشیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۷۹۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۶ درصد از مصوبات سفر ریاست جمهوری به ایلام اجرایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام نیا ظهر شنبه درنشست مصوبات ریاست‌جمهوری به استان ایلام اظهار کرد: از مجموع ۱۴۵ مصوبه ابلاغ شده سفر ریاست محترم جمهوری به استان ایلام ۹۶ درصد از این مصوبات اجرایی شده است.

بهرام‌نیا گفت: این مصوبات شامل ۳۰۱ پروژه است که از این تعداد، ۹۸ درصد پروژه‌ها اجرایی شده‌اند.

وی ادامه داد: برای مصوبات سفر اول ریاست‌جمهوری ۶ هزار و ۱۸۷ میلیارد تومان مصوب شده که میزان چهار هزار و ۶۲۹ میلیارد تومان در قالب اعتبارات عمرانی و تسهیلات معادل ۷۵ درصد تخصیص داده شد.

نماینده عالی دولت در استان ایلام یادآورشد: پیگیری مصوبات سفر رییس‌جمهور تا تکمیل همه طرح‌ها ادامه دارد و مدیران در جذب اعتبار برای تکمیل پروژه‌ها اهتمام جدی داشته باشند.

وی اضافه کرد: پروژه مصوب سفر رییس‌جمهور در حوزه نوسازی و تجهیز مدارس استان که بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند حداکثر تا ۴۵ روز آینده به بهره‌برداری خواهند رسید و پایگاه اورژانس انجیره که ۶۰ درصد پیشرفت دارد در اسرع وقت تکمیل شود.

بهرام‌نیا خاطرنشان کرد: از ۲۳ پروژه دانشگاه علوم پزشکی ۱۸ پروژه به بهره‌برداری رسیده است و مابقی پروژه‌ها تا خردادماه باید تکمیل شود.

کد خبر 6090140

دیگر خبرها

  • نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش وحشت زده است
  • موافقت با درخواست کوبا برای استفاده از کشتی‌های ایرانی
  • ۹۶ درصد از مصوبات سفر ریاست جمهوری به ایلام اجرایی شد
  • نشست خبری معاونت علمی ریاست جمهوری
  • درخواست غزه از گوترش برای تشکیل کمیته تحقیق بین‌المللی درباره کشتار بیمارستان ناصر
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده و گسترش آن را نمی‌پذیریم
  • رضا نصری: احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو از طرف دادگاه کیفری بین المللی / برای مبارزه با اسرائیل هم که شده از جنجال‌آفرینی بپرهیزید!
  • نقوی حسینی: طیف پایداری، شریان و مصاف برای ریاست مجلس، روی ذوالنور به جمع‌بندی می‌رسند
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • قدرت از غرب به شرق در حال انتقال است